Enlig - Mor afsted til fritidsaktivitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.319 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. september 2012

Anonym trådstarter

Jeg er alene med min søn på 6½ år, han kommer normalt i seng et sted imellem 19 og 20, og han sover senest kl. 20 (vi står op kl.7).

Jeg havde egentlig en plan om at starte op til Zumba, jeg gik også til det sidste år, der var han med - der lå det nemlig fra 18.30 - 19.30, så det kunne lige lade sig gøre. I år har de desværre flyttet det til 19.30-21.00. Det er jo alt for sent for min søn. Zumbaen betyder rigtig meget for mig, og det er virkelig med til at give mig glæde og energi i min hverdag. Jeg har ingen mulighed for at få min søn passet, så det er IKKE en mulighed. Nu overvejer jeg så lidt, om jeg kan lade ham tage en lille middagslur den dag jeg skal afsted til Zumba, for ligesom at kompensere for den søvn han evt. ville komme til at mangle om natten?

Måske bliver jeg helt nødt til at droppe det, det vil jeg bare være virkelig ked af....

Nogen forslag (Og pasning er som sagt ikke en mulighed)...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Jeg er alene med min søn på 6½ år, han kommer normalt i seng et sted imellem 19 og 20, og han sover senest kl. 20 (vi står op kl.7).

Jeg havde egentlig en plan om at starte op til Zumba, jeg gik også til det sidste år, der var han med - der lå det nemlig fra 18.30 - 19.30, så det kunne lige lade sig gøre. I år har de desværre flyttet det til 19.30-21.00. Det er jo alt for sent for min søn. Zumbaen betyder rigtig meget for mig, og det er virkelig med til at give mig glæde og energi i min hverdag. Jeg har ingen mulighed for at få min søn passet, så det er IKKE en mulighed. Nu overvejer jeg så lidt, om jeg kan lade ham tage en lille middagslur den dag jeg skal afsted til Zumba, for ligesom at kompensere for den søvn han evt. ville komme til at mangle om natten?

Måske bliver jeg helt nødt til at droppe det, det vil jeg bare være virkelig ked af....

Jeg ville i år nok se om jeg ikke kunne finde en anden for fritids interesse og så håbe på at de rykker tiden tilbage næste år.

Du kunne evt. sende sportsforeningen en mail hvor du fortælle om hvorfor netop du ønsker at de ikke rykker tidspunktet..

Anmeld

2. september 2012

kristinaS

Anonym skriver:

Hvis det giver dig rigtig meget, ville jeg nok forsøge det du selv skrev, en lille eftermiddagslur og så senere i seng denne dag.
Nu du ik har mulighed for pasning. Ville nok forsøge det sådan og evt købe nogle gange til zumba, hvis muligt, så du ikke hænger på en hel sæson, hvis det slet ikke går...

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

Det skal lige siges, at jeg selv er en del af foreningen, så jeg går der gratis - dette betyder også at jeg ikke er afhængig af at skulle afsted hver gang, da jeg jo ikke har penge i klemme.

Derudover forestiller jeg mig, at jeg kun bliver der i en time, således jeg tager hjem kl. 20.30.

Anmeld

2. september 2012

Vivian67

Anonym skriver:

Vil det ikke være en mulighed for dig at tage til Zumba i en anden by i nærheden. Jeg bor f.eks. i en by hvor vi har Zumba og i nabobyen som ligger ca 7 km væk er der også Zumba.

Ellers ville jeg da prøve med middagsluren og se hvordan det går.

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

Vivian67 skriver:

Vil det ikke være en mulighed for dig at tage til Zumba i en anden by i nærheden. Jeg bor f.eks. i en by hvor vi har Zumba og i nabobyen som ligger ca 7 km væk er der også Zumba.

Ellers ville jeg da prøve med middagsluren og se hvordan det går.

Det kunne jeg i princippet godt, men her i byen er jeg selv en del af foreningen, så det betyder en del for mig at det bliver her... Ellers var det udemærket forslag.

Anmeld

2. september 2012

foto på lærred

Er der ikke andre steder tæt på med Zumba? Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du bor, men i min omegn er der nærmest Zumba på hver gadehjørne (alle motioncentre, aftenskoler, daseskoler osv) Tænker på om din søn på 6 1/2 år virkelig kan sove middagslur? Min pige på 4 å siger nogle gange hun er træt f.eks om eftermiddagen i weekenden men hun er aldrig nogle sinde faldet i søvn selv om hun ligger og "prøver". Jeg ville evt prøve det ad i en weekend (om han overhoved kan sove)

Personligt ville jeg ikke gøre det da jeg, alt andet lige, vil tro det kommer til at gå ud over hans søvnrytme/behov og deraf en hård dag i skolen næste dag. Hvis det var en enkelt dag så ja, men hvis det er hver uge, så ville jeg se om jeg ikke kunne finde en anden slags motion i denne sæson, selv om jeg sagtens kan sætte mig ind i hvor vigtigt og dejligt det er også at have noget, som du er så glad for.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

søde collager på lærred, ugle-wallstickers og dåbsinvitationer.

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

foto på lærred skriver:

Er der ikke andre steder tæt på med Zumba? Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du bor, men i min omegn er der nærmest Zumba på hver gadehjørne (alle motioncentre, aftenskoler, daseskoler osv) Tænker på om din søn på 6 1/2 år virkelig kan sove middagslur? Min pige på 4 å siger nogle gange hun er træt f.eks om eftermiddagen i weekenden men hun er aldrig nogle sinde faldet i søvn selv om hun ligger og "prøver". Jeg ville evt prøve det ad i en weekend (om han overhoved kan sove)

Personligt ville jeg ikke gøre det da jeg, alt andet lige, vil tro det kommer til at gå ud over hans søvnrytme/behov og deraf en hård dag i skolen næste dag. Hvis det var en enkelt dag så ja, men hvis det er hver uge, så ville jeg se om jeg ikke kunne finde en anden slags motion i denne sæson, selv om jeg sagtens kan sætte mig ind i hvor vigtigt og dejligt det er også at have noget, som du er så glad for.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

søde collager på lærred, ugle-wallstickers og dåbsinvitationer.

Jeg forstår dig godt, det er også mest det min bekymring går på.

MEN han kan sagtens sove til middag, det vil ikke blive noget problem. Mange dage skal jeg lige holde lidt ekstra øje med ham, for at han ikke falder i søvn hen på eftermiddagen..

Anmeld

2. september 2012

Vidunderligeunger

jeg bliver altså nysgerrig, hvorfor er pasning ik en mulighed? hvis ikke du ønsker at uddybe så er det self helt ok

Anmeld

2. september 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

hvad med at få en barnepige? Ved ikke om det at du skriver at pasning er udelukket er fordi du ingen familie har til at gøre det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.