wabahabadubah skriver:
Hej! Jeg er ny herinde og nu springer jeg ud i det og fortæller min "historie". Jeg har virkelig brug for nogen der siger noget. Bare et eller andet, da jeg i øjeblikket ikke rigtig har nogen at tale med om det hele ...
Jeg fandt ud af her for 3 uger siden at jeg er gravid. Idag er jeg 8+4. Det var på ingen måde planlagt. Jeg er 20 år og er lige startet i skole og det er bare generelt rigtig dårlig timing. Ikke destro mindre har jeg besluttet mig for at beholde barnet. Det virker bare trods alt mest rigtigt for mig. Og jeg er super glad og lykkelig og glæder mig enormt meget
Meeeeen. Så er det jo bare alle bekymringerne kommer. Min kæreste har sagt at han er med mig hele vejen, hvilket selvfølgelig er dejligt. Men vi bor i en meget MEGET lille et-værelses lejlighed. Vi står godt nok til at være de næste der får en to-værelses i samme ejendom, men vi kan jo ikke vide præcist hvornår det bliver!
Derudover har min kæreste i den tid vi har været sammen (1,5 år) , og egentlig også før vi var sammen, været uden uddannelse og arbejde. Han gik i skole i kort tid fra sidste sommer til omkring februar måned, og siden da har jeg faktisk forsørget ham. Det er jeg super træt af.
Nu skal han starte i skole igen her om en måned, og det er jeg selvfølgelig glad for, men jeg er bare ikke sikker på at han bliver gående og kan finde ud af at stå op om morgenen, for han har aldrig vist mig at han er i stand til det!
Og så er det bare at jeg ser i ånden at vi sidder om 8 måneder i en 2-værelses lejlghed med en skrigende unge på armen. Kæresten er stoppet på uddannelse og jeg skal forsørge et barn og en mand på min SU. Jeg ville på det tidspunkt sikkert ikke have råd til at flytte fra ham for jeg ville sikkert have brugt alle mine opsparede penge på møbler og udstyr til baby og indskud til en lejlighed som egentlig er hans.
Selvfølgelig håber jeg ikke det bliver sådan. Men for helvede hvor er jeg nervøs. Og det er pisse ærgeligt, for jeg elsker ham og vil gerne have han er en del af mig og babys liv, men jeg magter ikke hvis jeg skal være mor for både et barn og ham.
Inden jeg blev gravid sagde jeg også til ham at hvis ikke tingene ændrede sig måtte jeg finde mit eget sted at bo. For jeg magter virkelig ikke at jeg skal gå i skole gå på arbejde og tjene penge til at forsørge mig selv om ham for derefter at komme hjem til et hjem der ligner lort som jeg så skal rydde opk, vaske hans tøj,, gøre rent efter ham...... Og han har bare ligget og set tv?
Det går bare ikke i længden.
Puha..... håber ikke det er alt for tung og kedelig læsning....
Hold da op, det lyder næsten som mig 
Jeg blev også uplanlagt gravid som 20årig, og som elev.
Vi valgte også at beholde barnet, selvom jeg var igang med min uddannelse, dog er min kæreste udlært, så der har vi en god indtjening.
Vi sad også i en lille 2værelset lejlighed, og kunne på ingen måde være der med et lille barn, så vi gik igang med at søge en 3 værelset.
Nu sidder vi her et halvt år efter, i vores fine 3 værelset lejlighed, og venter på at bassemanden kommer til verden om 2 uger! 
Jeg er sikker på alt nok skal lykkedes, og er sikker på at din kæreste bliver lidt klogere (med hensyn til at blive i uddannelse) så i kan forsørge baby. Især nu hvor han har sagt ja til at blive der hele vejen igennem, så må han også bevise at han er voksen nok til at passe sin uddannelse 
Held og lykke med det hele