Isabella_mor skriver:
må jeg spørge om noget..
er det virkelig et handikap fordi man har et barn der er sensitiv??
jeg spørger kun fordi jeg ikke ved det..
Et sensitivt barn kræver mere end andre børn. De er hyperfølsomme på mange områder, og tager man ikke visse hensyn, får man et meget ulykkeligt og uroligt barn. De har svært ved at skille skidt fra kanel. Med det mener jeg at de ikke formår at sortere i stimuli, og derfor tager de det hele ind og bliver overstimulerede.
Men jeg ser ikke min søn som handicappet. Jeg føler bare jeg skal passe ekstra godt på ham, for det er nu engang min opgave som mor.
Helt fra han var helt nyfødt kunne jeg mærke at han var sensitiv. Jeg er mor til tvillinger født 7 uger for tidligt, og da de blev født sagde alle at vi skulle skærme dem ekstra meget og at de nok altid ville være sensitive. Det har de aldrig været.
Det er noget helt andet med Jonathan. Lige fra første dag kunne jeg mærke og se på ham at han er følsom. Han for sammen ved høje lyde, gav kæmpe gip hvis jeg lagde ham på puslebordet og fjernede mine hænder. Han blev decideret angst når jeg badede ham. Det lyste ud af hans øjne at han var rædselsslagen. Han magtede ikke store forsamlinger. Veg i øjenkontakt og svømmede ligesom ind i sig selv.
Han er 12 uger nu og det bliver langsomt bedre. Men jeg kan ikke gøre de samme ting med ham som jeg kunne med tvillingerne, og det til trods for at de var for tidligt fødte og burde være mere følsomme end ham.
Ved ikke om det er noget der varer ved, men jeg vil nok være opmærksom på tegnene i fremtiden også. Har allerede nu besluttet at han skal i dagpleje og ikke i vuggestue. Han skal i den dagpleje hvor mine drenge går. Hun er fantastisk til at tage hensyn til hvert enkelt barn. Hun er rolig og har overskud, og hun brænder for det hun laver. Og så elsker mine drenge hende overalt på jorden
Håber du fik svar på dine spørgsmål
Anmeld