Hvad er tegnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.442 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. september 2012

Lene32

på et sensitivt barn?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Så vidt jeg er orienteret bliver sensitive børn overstimuleret, trives bedst med rutiner, kan ikke lide at køre i bil og lign., bliver utryg i større forsamlinger.

Men mon ikke din sundhedsplejerske kan hjælpe med at svare på det spørgsmål?

Anmeld

6. september 2012

Frk. Himmelblå

Lene32 skriver:

Reagerer (med angst) på høje lyde.

Bliver hyperaktiv af for megen stimuli.

Kan ikke ligge selv ( skal svøbes/omsluttes) de første måneder.

Bliver ked af rutineafvigelser.

Viser tegn på angst i forbindelse med badning (de første måneder). Men nyder badning, når først ritualet er godt i gang.

Græder ved brugt ble (også ved kun en smule tis)

Reagerer på varme/kulde. Svært ved at være tilpas.

- Mine erfaringer, - kommer sikkert på flere..

Anmeld

6. september 2012

Frk. Himmelblå

Lene32 skriver:

Viser tegn på angst i forbindelse med badning (de første måneder). Men nyder badning, når først ritualet er godt i gang.

Anmeld

6. september 2012

Faith

Frk. Himmelblå skriver:

Helt enig!

Jeg har sådan et barn. Han er 12 uger i dag og det bliver langsomt bedre med ham.

Anmeld

6. september 2012

Frk. Himmelblå

Faith skriver:

Helt enig!

Jeg har sådan et barn. Han er 12 uger i dag og det bliver langsomt bedre med ham.

Ja, det er en stor fordel at lære hinanden godt at kende .

Det er lidt hårdt, men også dejligt med sådan en følsom lille ven. - De virker næsten lidt mere tænksomme end andre børn .

Anmeld

6. september 2012

Faith

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, det er en stor fordel at lære hinanden godt at kende .

Det er lidt hårdt, men også dejligt med sådan en følsom lille ven. - De virker næsten lidt mere tænksomme end andre børn .

Ja lige præcis! Han rynker brynene som om alverdens byrder ligger på hans skuldre, og kigger på mig med de der store øjne, som om han vil sige "Mor hvad er det for et sted jeg er havnet?".

Jeg føler jeg skal passe ekstra godt på ham og skærme ham, men samtidig skal jeg jo osse passe på at jeg ikke gør det værre end det reelt er. Derfor øver vi os i at komme ud i den store verden sammen. Sidst gik det ikke super godt. Havde taget ham med til babysvømning. Vi var i vandet i 5 minutter. Han skreg resten af dagen og kunne slet ikke finde ro om aftenen. Det er super hårdt!

Anmeld

6. september 2012

Frk. Himmelblå

Faith skriver:

Ja lige præcis! Han rynker brynene som om alverdens byrder ligger på hans skuldre, og kigger på mig med de der store øjne, som om han vil sige "Mor hvad er det for et sted jeg er havnet?".

Jeg føler jeg skal passe ekstra godt på ham og skærme ham, men samtidig skal jeg jo osse passe på at jeg ikke gør det værre end det reelt er. Derfor øver vi os i at komme ud i den store verden sammen. Sidst gik det ikke super godt. Havde taget ham med til babysvømning. Vi var i vandet i 5 minutter. Han skreg resten af dagen og kunne slet ikke finde ro om aftenen. Det er super hårdt!

Hvis jeg må give et lille shoppe-råd: Køb sansedynen til ham. Så kan han ligge på den, når han ligger lidt selv. Den omslutter ham let og giver lidt tryghed.

Jeg havde den med rundt under barnevognen, da min var lille bitte, og så lagde jeg hende på den, hvis jeg havde brug for lige at have hænderne fri et øjeblik.

Men ja, hvor er de daaaaaaaaajlige de små, kloge venner.

Skal han også skiftes 4000 gange i døgnet, fordi det bare er for sindssygt ubehageligt med antydningen af en dråbe tis i bleen?

Anmeld

6. september 2012

Faith

Frk. Himmelblå skriver:

Hvis jeg må give et lille shoppe-råd: Køb sansedynen til ham. Så kan han ligge på den, når han ligger lidt selv. Den omslutter ham let og giver lidt tryghed.

Jeg havde den med rundt under barnevognen, da min var lille bitte, og så lagde jeg hende på den, hvis jeg havde brug for lige at have hænderne fri et øjeblik.

Men ja, hvor er de daaaaaaaaajlige de små, kloge venner.

Skal han også skiftes 4000 gange i døgnet, fordi det bare er for sindssygt ubehageligt med antydningen af en dråbe tis i bleen?

Hvor kan den købes henne???

Ja vi skifter rigtig mange bleer. Han er i det hele taget meget påvirkelig. Han bliver decideret angst når jeg bader ham. Så jeg gør en stofble våd og svøber ham i den nede i vandet. Så slapper han fuldstændig af. Man finder små fif.

Anmeld

6. september 2012

Frk. Himmelblå

Faith skriver:

Hvor kan den købes henne???

Ja vi skifter rigtig mange bleer. Han er i det hele taget meget påvirkelig. Han bliver decideret angst når jeg bader ham. Så jeg gør en stofble våd og svøber ham i den nede i vandet. Så slapper han fuldstændig af. Man finder små fif.

Åh, det med badene, husker jeg SÅ godt. Vi gjorde det samme, - blot med en klud. Det bliver bedre! OG nu kan hun ikke holdes fra vand! 

Sansedynen er i baby str., og det købes her og mange andre steder.

(Hvis han allerede triller meget, så kan han jo trille den lille bitte tur ned af den, når han ligger på den , men altså den kan jo også lægges let over ham, så han får tryghed på den måde. Og ellers er det jo bare at sørge for, at underlaget, man læggen den og ham på, ikke er for hårdt, - er ski svært med de dersens bitte små venner, som i den grad skal passes på!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.