Bor far langt væk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.637 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. maj 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg overvejer kraftigt og har næsten besluttet mig til at flytte lang væk fra mine børns far.
Mine børn bliver 5 og 3 her til sommer, så de er stadig ret små.
Jeg bor på nuværende tidspunkt i Aalborg hvor børnenes far også bor, men vil gerne til Odense hvor jeg har hele min familie.
Det er lidt over 2 år siden børnenes far og jeg gik fra hinanden, og han har børnene hveranden weekend, og er ellers ikke interesseret i at hjælpe yderligere ved behov. Derfor vil jeg gerne til Odense hvor jeg vil have mulighed for at få en uddannelse, da jeg har mine forældre og anden familie til at hjælpe.

Men det betyder jo desværre at mine børn vil bruge meget tid på transport... og det har jeg det dårligt med.
Det bliver nok i tog, hvilket vil sige 3½ time fredag eftermiddag og 3½ time søndag eftermiddag igen... kan man byde små børn det??? Hvad synes I?
Og er der nogen af jer der bor langt væk fra jeres børns fædre... hvordan tager børnene den lange rejse?

Jeg vil tro min ex stadig skal have børnene hveranden weekend. Måske kun hver tredje.

Hvad er jeres tanker omkring dette?

Rikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2009

frk_smiley

Hej Rikke,

dit spørgsmål er i den grad noget der kan skille vandene. Jeg kan godt forstå, at du har et stort ønske om, at komme tilbage til din familie. Det er meget svært at være alene mor og så bo så langt fra sin familie. Du har, fornemmer jeg, givet Aalborg en chance for at falde til som enlig mor. Fungerer det ikke for dig, så vil det ubevist kunne smitte af på dine børn. Jeg mener, at hvis du trives om det er i Aalborg eller Odense, ja så trives dine børn også. Det er en meget stor beslutning du står overfor, men jeg er overbevist om, at dine børn (børn generelt, for kender jo ikke dine børn  ) sagtens kan klare afstanden. Om bare et år kan de tage børneguide toget, hvor de får mulighed for at lege sig gennem hele turen sammen med andre børn. Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med din beslutning - som i øvrigt kun du ved om er den rigtige, for tro mig, der er mange meninger på lige nøjagtig dette område.

KH

Anmeld

18. maj 2009

Mor.sander

Jeg syntes helt klart du skal vælge det der vil være bedst for dig og børne..
Den lange transporttid, vil de hurtigt vende sig til og jeg ved at DSB har nogle rigtigt fine ordninger for børn. Kan godt forstå at du gerne vil tætter på dine forældre og venner... Det er super vigtigt at have et netværk. Og så vil ikke mindst børne for rigtig meget glæde de forældre... Bedste forældre en vigtigt del af børne liv...

Begge mine børns fædre bor på Sjælland, mens børne og jeg bor på Bornholm... Her er rejsetiden også 3½ time.

Min datter har intet problem med den lange rejse, for glæde ved at skulle se far overskygger den.

Held og lykke her fra

Anmeld

18. maj 2009

Fam. Munkholm

Hejsa.

Min søns far bor en time væk fra os, og rasmus tager det pænt.. Ved godt det ikke er lige så langt væk som dig men så har du lidt..

jeg ville gøre det som er bedst for dig og børnene..
det ville da også være dejligt for dig at forældrene er tæt på og at børnene har bedsteforældrene tættere på..

Held og Lykke med din beslutning...

Anmeld

18. maj 2009

Sweet1978

Så længe mor og far er lykkelige tror jeg det andet bliver til småting for børnene, men du skal bare lige være opmærksom på at du kan komme i samme situaiton som jeg er lige pt. Da jeg flyttede fra Vejen til Randers lagde Nadias far sag an og anmoder om at hun fremover kommer til at bo hos. For at hun ikke skulle flytte under retssagen bor hun lige nu midlertidig hos ham. Jeg er spændt på udfaldet af sagen.

Men uanset ville jeg da følge mit hjerte og gøre det som jeg på langt sigt føler er bedst for både dig og børnene.

Anmeld

18. maj 2009

Frederikke80

frk_smiley skriver:

Hej Rikke,

dit spørgsmål er i den grad noget der kan skille vandene. Jeg kan godt forstå, at du har et stort ønske om, at komme tilbage til din familie. Det er meget svært at være alene mor og så bo så langt fra sin familie. Du har, fornemmer jeg, givet Aalborg en chance for at falde til som enlig mor. Fungerer det ikke for dig, så vil det ubevist kunne smitte af på dine børn. Jeg mener, at hvis du trives om det er i Aalborg eller Odense, ja så trives dine børn også. Det er en meget stor beslutning du står overfor, men jeg er overbevist om, at dine børn (børn generelt, for kender jo ikke dine børn  ) sagtens kan klare afstanden. Om bare et år kan de tage børneguide toget, hvor de får mulighed for at lege sig gennem hele turen sammen med andre børn. Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med din beslutning - som i øvrigt kun du ved om er den rigtige, for tro mig, der er mange meninger på lige nøjagtig dette område.

KH

Tusind tak for dit svar

Ja, i de næsten 2½ år jeg har været alene med børnene har jeg virkelig givet det en chance heroppe. Men er sgu ikke nemt, når deres far ikke er der for mig og børnene og der ikke er andre. Bare de gange jeg har været syg og samtidig skulle passe to små børn... det er frygteligt
Jeg er også kommet dertil hvor jeg bliver nødt til at se på hvor jeg vil være mest tilfreds med at bo... for det er også bedst for børnene.

Men der er stadig meget at tage stilling til...

Anmeld

18. maj 2009

Frederikke80

Mor.sander skriver:

Jeg syntes helt klart du skal vælge det der vil være bedst for dig og børne..
Den lange transporttid, vil de hurtigt vende sig til og jeg ved at DSB har nogle rigtigt fine ordninger for børn. Kan godt forstå at du gerne vil tætter på dine forældre og venner... Det er super vigtigt at have et netværk. Og så vil ikke mindst børne for rigtig meget glæde de forældre... Bedste forældre en vigtigt del af børne liv...

Begge mine børns fædre bor på Sjælland, mens børne og jeg bor på Bornholm... Her er rejsetiden også 3½ time.

Min datter har intet problem med den lange rejse, for glæde ved at skulle se far overskygger den.

Held og lykke her fra

Ja, jeg har godt nok hørt om de der børnetog hvor der er nogen til at passe børnene på rejsen. Bliver jo noget nemmere når de ikke skal følges hele vejen.
Er godt at høre at din datter ikke synes at den lange rejsetid er noget problem... måske er det ikke helt så slemt som jeg forestiller mig

Mange tak for dit svar

Anmeld

18. maj 2009

Frederikke80

Fam. Munkholm skriver:

Hejsa.

Min søns far bor en time væk fra os, og rasmus tager det pænt.. Ved godt det ikke er lige så langt væk som dig men så har du lidt..

jeg ville gøre det som er bedst for dig og børnene..
det ville da også være dejligt for dig at forældrene er tæt på og at børnene har bedsteforældrene tættere på..

Held og Lykke med din beslutning...

Tak for dit svar

Ja, det bliver nemlig rigtig godt for børnene at have deres bedsteforældre tættere på så de kan se dem lidt oftere. Deres bedsteforældre på farens side ser de nemlig sjældent selvom de også bor i Aalborg
Der er både fordele og ulemper ved at flytte, det er det der er så svært. Men synes nu alligevel at der er klart flest fordele...

Anmeld

18. maj 2009

Frederikke80

Sweet1978 skriver:

Så længe mor og far er lykkelige tror jeg det andet bliver til småting for børnene, men du skal bare lige være opmærksom på at du kan komme i samme situaiton som jeg er lige pt. Da jeg flyttede fra Vejen til Randers lagde Nadias far sag an og anmoder om at hun fremover kommer til at bo hos. For at hun ikke skulle flytte under retssagen bor hun lige nu midlertidig hos ham. Jeg er spændt på udfaldet af sagen.

Men uanset ville jeg da følge mit hjerte og gøre det som jeg på langt sigt føler er bedst for både dig og børnene.

Puha, hvor må det være hårdt at undvære sit barn i hverdagen, især når man har været vant til at have hende hos sig
Er de lang tid om at afgøre sådan en sag? De er jo ikke ligefrem kendt for at være hurtige i Statsforvaltningen

Har selv tænkt over at deres far har den mulighed, men jeg tror faktisk ikke at deres far vil søge om at have dem boende. Han ser dem kun hveranden weekend, og bare det synes han er åh så hårdt Han vil aldrig have dem extra, heller ikke når han har ferie eller der er helligdage, så er ret sikker på at han ikke er interesseret i at have dem hver dag.

Derudover så satser jeg på, at selvom han så skulle prøve at få dem til at bo hos ham, så ville det ikke lykkes. For han har aldrig haft dem til at overnatte længere tid end en weekend, og han er slet ikke vant til at tage ansvar for dem i hverdagen.

Tusind tak for dit svar

Anmeld

18. maj 2009

frk_smiley

Sweet1978 skriver:

Var det en beslutning I samme tog, at din datter skulle bo hos far imens retsagen kører, eller er det statsforvaltningen der her besluttet det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.