Hjemkomsten med nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.228 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. august 2012

Tullepoder

Hejsa

Nu nærmer termins dagen sig med hastige skridt.
Og det der fylder mine tanker lige pt er, hvordan introducere vi storesøster til denne lille bebs?

Vi håber jo lidt, at hun kan komme med op og hente bebs med hjem. Men hvis jeg nu føder om natten, er det lidt svært.. Hun går virkelig og glæder sig til den kommer, og spørger meget ind til hvornår den kommer.

Hvordan har i håndtere at vise det nye familiemedlem frem??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

MorDk

Hvor gammel er storesøster?

Her er vores Basse knapt 2år (fylder 2 år i næste måned)

Vi har tænkt lidt... men kommer jo an på hvilken tid på dagen det er osv. MEN har snakket om, at når han skal møde lillesøster så skal hun ligge i liften eller lign. så ingen af os holder hende... sådan så hans første møde med hende er meget neutralt. Det har vi i ihvertfald tænkt os ... MEN nu må vi jo se.

Anmeld

31. august 2012

Tullepoder

MorDk skriver:

Hvor gammel er storesøster?

Her er vores Basse knapt 2år (fylder 2 år i næste måned)

Vi har tænkt lidt... men kommer jo an på hvilken tid på dagen det er osv. MEN har snakket om, at når han skal møde lillesøster så skal hun ligge i liften eller lign. så ingen af os holder hende... sådan så hans første møde med hende er meget neutralt. Det har vi i ihvertfald tænkt os ... MEN nu må vi jo se.

Hun blev 3 år, i Juni.. Det med liften, lyder som en god ide

Tænker nemlig at hvis man nu føder om natten, så ville hun selvfølgelig ligge og sove. Men hvis hun oplever at gå i seng, hvor der ikke er nogen baby, og alt er som det plejer, og når hun så vågner "vupti" så sidder mor der med en baby om morgen Tænker det måske er meget overvælende..

Det er jo svært at planlægge

Anmeld

31. august 2012

MorDk

Tullepoder skriver:

Hun blev 3 år, i Juni.. Det med liften, lyder som en god ide

Tænker nemlig at hvis man nu føder om natten, så ville hun selvfølgelig ligge og sove. Men hvis hun oplever at gå i seng, hvor der ikke er nogen baby, og alt er som det plejer, og når hun så vågner "vupti" så sidder mor der med en baby om morgen Tænker det måske er meget overvælende..

Det er jo svært at planlægge

Jeg tror bare man skal tage det stille og roligt og som det kommer... MEN det er altid godt at tænke lidt over tingene... og være lidt forberedte. MEn vi har nemlig tænkt meget over "det første møde" og det bliver sådan som jeg skrev før... INGEN af os holder lillesøster...

Anmeld

31. august 2012

FrkRaarup

Tullepoder skriver:

Hejsa

Nu nærmer termins dagen sig med hastige skridt.
Og det der fylder mine tanker lige pt er, hvordan introducere vi storesøster til denne lille bebs?

Vi håber jo lidt, at hun kan komme med op og hente bebs med hjem. Men hvis jeg nu føder om natten, er det lidt svært.. Hun går virkelig og glæder sig til den kommer, og spørger meget ind til hvornår den kommer.

Hvordan har i håndtere at vise det nye familiemedlem frem??

Her når Malte (hvis alt får efter planen) at fylde 7, inden han bliver storebror!

Han er fra et andet forhold min mand havde, og hans mors nye mand har en søn på 12..

Så jeg frygter virkelig det der med at der pludselig er en der 'er mere vigtig' - forstå mig ret.

---------------------------------------------------------------

Kan ikke hjælpe dig, men du er ikke den eneste der er 'lost'. Dog tror jeg det er værre jo ældre de er :O

Anmeld

31. august 2012

Mussen2

Vores datt var 2 år og 8 mdr. Da lillebror kom. Jeg havde nøjagtig de samma tanke/bekymringe som dig.

Op til tmin spurgte og snakkede vi dagligt om at lillebror snart bankede på og at vi skulle på sygehuset at få ham ud.

Når vi kørte forbi sygehus snakkede vi også om det, så hun forholdte sig til sygehuset hvis nu vi blev indlagt.

Skæbenen ville jeg fkulle føde om natten og lige inden veerne for alvor satte ind vægnede jeg ved at min datter var små syg og havde kastt lidt op. Så selvom jeg gjorde hvad jeg kunne for at få hende til at sove igen i egen seng lykkedes det ikke. Hun vidste derfor godt at vi tog på sygehuset og snakkede længe med farmor om det, mens vi var drinde. Da vi kom hjem om morgenen vækkede vi hende og det var fantastisk at se hende så utrolig forventningsfuld. Som det allerede er nævnt så er det en god ide at baby ligger i lift og ikke holdes af nogen.

Vi havde inden kæbte en gave til hende fra lillebror og omvendt.
Hun havde været med til at pakke gaven ind - en sutteklud- og den gav hun ham med det samme. Lillebror sover med suttekluden hver dag og er hans kæreeste eje. Der er hun rigtig stolt over.

Og det er SÅ vigtigt at barselsgæster ikke farer hen og ser den lille ny, men viser den store opmærkssomhed fordi den store eer blevet storesøster/bror.

Anmeld

31. august 2012

MorDk

Mussen2 skriver:

Vores datt var 2 år og 8 mdr. Da lillebror kom. Jeg havde nøjagtig de samma tanke/bekymringe som dig.

Op til tmin spurgte og snakkede vi dagligt om at lillebror snart bankede på og at vi skulle på sygehuset at få ham ud.

Når vi kørte forbi sygehus snakkede vi også om det, så hun forholdte sig til sygehuset hvis nu vi blev indlagt.

Skæbenen ville jeg fkulle føde om natten og lige inden veerne for alvor satte ind vægnede jeg ved at min datter var små syg og havde kastt lidt op. Så selvom jeg gjorde hvad jeg kunne for at få hende til at sove igen i egen seng lykkedes det ikke. Hun vidste derfor godt at vi tog på sygehuset og snakkede længe med farmor om det, mens vi var drinde. Da vi kom hjem om morgenen vækkede vi hende og det var fantastisk at se hende så utrolig forventningsfuld. Som det allerede er nævnt så er det en god ide at baby ligger i lift og ikke holdes af nogen.

Vi havde inden kæbte en gave til hende fra lillebror og omvendt.
Hun havde været med til at pakke gaven ind - en sutteklud- og den gav hun ham med det samme. Lillebror sover med suttekluden hver dag og er hans kæreeste eje. Der er hun rigtig stolt over.

Og det er SÅ vigtigt at barselsgæster ikke farer hen og ser den lille ny, men viser den store opmærkssomhed fordi den store eer blevet storesøster/bror.

Anmeld

1. september 2012

Ciss

Vi fik Lilebror midt under svineinfluezaepidemien.

Så Storesøster kunne ikke være med at hente ham og mig på hospitalet. I stedet for hentede min mand os i bilen, og så kørte vi direkte til børnehaven, hvor han gik ind og hentede hende.

Lillebrors autostol stod ved siden af hendes i bagsædet, og hun sad og så på ham og snakkede med ham hele vejen hjem og var rigtig glad.

Så fejrede vi sammen, da vi kom hjem.

Anmeld

1. september 2012

Ciss

Ciss skriver:

Vi fik Lilebror midt under svineinfluezaepidemien.

Så Storesøster kunne ikke være med at hente ham og mig på hospitalet. I stedet for hentede min mand os i bilen, og så kørte vi direkte til børnehaven, hvor han gik ind og hentede hende.

Lillebrors autostol stod ved siden af hendes i bagsædet, og hun sad og så på ham og snakkede med ham hele vejen hjem og var rigtig glad.

Så fejrede vi sammen, da vi kom hjem.

Glemte at skrive, at bedsteforældrerne først kom forbi lidt senere samme dag, så vi fik lidt tid til at være familie bare os fire først.

Anmeld

1. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her hentede kærsten thea på næsten 4 år og mormor. Da de kom op på sygehuset sad jeg og ammede alberte. Thea hoppede da bare op i sengen til os, fik et kæmp mys og kram. Sådan sad vi længe mens hun aede alberte over hele hovedet, tjekkede at der var 5 finger og tær på hver hånd/ fod. Så fik thea lov til ar sidde i sofaen med babyen og viste hende stolt frem, til de andre gæster der kom. Det syntes hun var mega sejt! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.