barsel som fast nattevagt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.752 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. august 2012

scarina

hej det kan godt være jeg er kommet til at ligge denne tråd forkert. men viste ikke lige hvor jeg kunne skrive den. 

Er der andre der har prøvet eller som er gravid som fast nattevagt. 

jeg skal have barsel med fuld løn den første stykke tis, hvor jeg får barselsdagpenge af mit arbejdssted. jeg er ansag på et plejehjem som er offentligt. men hvad er fuldløn, det jeg normal får med mit tillæg eller er det kun min grundløn???

håber der er nogle der kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

MorDk

Det er hele lønnen med tillæg osv. Du får også for helligdage osv. Det gjorde jeg ihvertfald... Alm normal timer fx.

Barsel med fuld løn er DEN løn du normalt får

Anmeld

31. august 2012

scarina

MorDK hvis det er rigtig har du lige redet min dag, troede de gik efter grundlønnen og den er jo ikke så mange penge. Er du også ansat i det offetlige, som nattevagt ??

så er det kun den sidste del hvor man er på forældre orlov at man ikke får så mange penge som nattevagt. 

Anmeld

31. august 2012

maria_wlt

MorDK hvis det er rigtig har du lige redet min dag, troede de gik efter grundlønnen og den er jo ikke så mange penge. Er du også ansat i det offetlige, som nattevagt ??

så er det kun den sidste del hvor man er på forældre orlov at man ikke får så mange penge som nattevagt. 

Nemlig..

Det er de sidste mdr der gør ondt..

(Er fast aftenvagt på plejecenter)

Anmeld

31. august 2012

MorDk

scarina skriver:

Nej men er ansat i det offentlige på en rehab.afd. i KBH's kommune som dagvagt! Det er forældreorloven der gør lidt ondt der får man nemlig mindre udbt.

De udregner din løn i timebasis... og så noget med den højeste sats. Jeg fik mellem 10.000 og 11.000 udbetalt sidst. Tror desværre det ændre sig lidt nu her... til marts når jeg overgår til barselsdagpenge. MEN ellers snak med dit arbejde om det

Anmeld

31. august 2012

scarina

maria_wlt skriver:

Nemlig..

Det er de sidste mdr der gør ondt..

(Er fast aftenvagt på plejecenter)

Hvis det "kun" er den sidste del, skal det nok gå. men puha det er en mega god nyhed hvis man virkelig får fuld løn med tillæg, det gør du også eller hvad ???

så må det også være sådan, når jeg også er inde for det offeltlig og jeg har fået afvide det er med fuld løn. 

Anmeld

31. august 2012

maria_wlt

scarina skriver:

Hvis det "kun" er den sidste del, skal det nok gå. men puha det er en mega god nyhed hvis man virkelig får fuld løn med tillæg, det gør du også eller hvad ???

så må det også være sådan, når jeg også er inde for det offeltlig og jeg har fået afvide det er med fuld løn. 

Ja det er lækkert at få helt samme løn den første tid.. Håber at din barsel render ind i en masse helligdage 

Anmeld

31. august 2012

Holbæktrunten

scarina skriver:

hej det kan godt være jeg er kommet til at ligge denne tråd forkert. men viste ikke lige hvor jeg kunne skrive den. 

jeg skal have barsel med fuld løn den første stykke tis, hvor jeg får barselsdagpenge af mit arbejdssted. jeg er ansag på et plejehjem som er offentligt. men hvad er fuldløn, det jeg normal får med mit tillæg eller er det kun min grundløn???

Jeg er SSA i dagvagt - men reglerne er de samme for dig som for mig...

Du har ret til at gå fra på jobbet 8 uger inden forventet termin

Efter fødsel (også hvis du går 14 dage over - og i de 14 dage får du også fuld løn) har du ret til 26 uger med fuld løn

Fuld løn er incl de tillæg du måtte have for aften/nat/weekend.

Efter de 26 uger efter fødsel har du ret til barselsdagpenge. For mit vedkommende stod der på "lønsedlen" fra kommunen at de var reduceret til et maximum. Jeg er ansat i 35 timer dagvagt, har et fradrag på omkring 6000 og fik for en 4 ugers periode udbetalt ca 11.000 (femugersperioderne gav vist omkring 14.000)

Anmeld

31. august 2012

Persille83

Sikke mange nattevagter på plejehjem vi er :-)

Anmeld

31. august 2012

simone_jacobsen

scarina skriver:

Hvis du ikke ved det så må man som offentlig ansat gå 2 måneder før, hvor man normalt kun må gå en måned før, med fuld løn. Udnyt det for du for det ikke retur i den anden ende!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.