Ven i nød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.195 visninger
18 svar
0 synes godt om
31. august 2012

Rikkeas

Jeg har en gammel kammerat som jeg gik i 10. klasse med for 5-6 år siden, som lige er flyttet til Odense, hvor jeg bor. Han er startet på sin uddannelse, men har intet sted at være indtil om 10 dage, hvor han får sin egen lejlighed.

Han har spurgt, om han må sove på min sofa indtil da, og jeg tænker " jada, selvfølgelig" MEN.. hvad siger kæresten min?

Mig og kammeraten har kysset lidt dengang, men det betyder jo intet den dag idag. Jeg vil gerne hjælpe hvor jeg kan, så jeg har spurgt manden hvad han siger til det. Vi bor ikke sammen, men han kan jo bare være her de dage, hvor kammeraten er her.

Jeg tænkte, at han kunne sove på min datters værelse i de 10 dage, og hun så sov inde ved mig og manden.. Han vil endda give op til 400 kr for at være her i 10 dage.

Alligevel tænker jeg; hvordan ville jeg selv have det?

Men jeg vil bare SÅ gerne hjælpe alle.

Hvad havde DU gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

HeXeri

Rikkeas skriver:

Jeg har en gammel kammerat som jeg gik i 10. klasse med for 5-6 år siden, som lige er flyttet til Odense, hvor jeg bor. Han er startet på sin uddannelse, men har intet sted at være indtil om 10 dage, hvor han får sin egen lejlighed.

Han har spurgt, om han må sove på min sofa indtil da, og jeg tænker " jada, selvfølgelig" MEN.. hvad siger kæresten min?

Mig og kammeraten har kysset lidt dengang, men det betyder jo intet den dag idag. Jeg vil gerne hjælpe hvor jeg kan, så jeg har spurgt manden hvad han siger til det. Vi bor ikke sammen, men han kan jo bare være her de dage, hvor kammeraten er her.

Jeg tænkte, at han kunne sove på min datters værelse i de 10 dage, og hun så sov inde ved mig og manden.. Han vil endda give op til 400 kr for at være her i 10 dage.

Alligevel tænker jeg; hvordan ville jeg selv have det?

Men jeg vil bare SÅ gerne hjælpe alle.

Hvad havde DU gjort?

Jeg havde hjulpet. Forventer af min kæreste at han har ligeså stor tillid til min kærlighed til ham, som jeg har tillid til hans, der vil altid være en fortid og det er lidt smånaivt hvis man tror den aldrig vil dukke op i ny og næ.

Men din kammerat, hvis det er sdu han går på, er der en boligformidling på campusvej. Odense kommune kan henvise ham til alle studieboliger i området. Hvis han er villig til at pendle er der boliger at finde i kolding, middelfart, fredericia osv.

Men det handler vel mest om, om du kan få forhandlet dig frem til en løsning med din kæreste?

Anmeld

31. august 2012

Rikkeas

HeXeri skriver:

Jeg havde hjulpet. Forventer af min kæreste at han har ligeså stor tillid til min kærlighed til ham, som jeg har tillid til hans, der vil altid være en fortid og det er lidt smånaivt hvis man tror den aldrig vil dukke op i ny og næ.

Men din kammerat, hvis det er sdu han går på, er der en boligformidling på campusvej. Odense kommune kan henvise ham til alle studieboliger i området. Hvis han er villig til at pendle er der boliger at finde i kolding, middelfart, fredericia osv.

Men det handler vel mest om, om du kan få forhandlet dig frem til en løsning med din kæreste?

Han er optaget på   IT-teknolog på EAL..

Jeg kan sagtens følge kæresten hvis han siger nej, men.. jeg vil stå med dårlig samvittighed over, at jeg ikke kan hjælpe. Det drejer sig kun om 10 dage..

Men det er svært, uh det er så svært.. For min kæreste vil nok have i baghovedet om der sker noget. Han tager hjemmefra hver dag kl 6 om morgenen og er først hjemme ved 17-18 tiden. Vil ikke have, at han får det dårligt pga det.. Jeg har sagt til ham, at vi har kysset lidt, men at jeg ikke længere tænder på ham, eller er tiltrukket af ham osv.. Men at jeg gerne vil hjælpe hvor jeg kan.

Men jeg synes ikke at jeg kan tillade mig at sige ja, uden at snakke med manden først

Anmeld

31. august 2012

TeamRocket

Husk hvis du får nogle enlig ydelser at meddele kommunen at du har en ven boende 10 dage. Så du ikke bliver meldt for bedrageri.
Mht hvad din kæreste siger, jamen hvis han stoler på dig så er der vel intet problem. :-)

Anmeld

31. august 2012

An&Jo

Altså jeg havde klart hjulpet min ven..

Jeg har også meddelt min kæreste at vores venner skal der altid være plads til hvis der sker noget uventet..
På den måde at der altid er en plads på sofaen til overnattende gæster for en periode hvis de har det hårdt, og det har han accepteret heldigvis, og det er uanset hvilken baggrund vi har allesammen..

Jeg har nogle rigtig gode kammerater, og hvis der skete noget der gjorde at de blev boligløse uden selv at være skyld i det (ved manglende betaling osv) så vil jeg til enhver tid stille mig frem og hjælpe, for de har altid hjulpet mig..

Anmeld

31. august 2012

Troldemommi

Selvfølgelig skal man hjælpe sine venner :-)

Monica

Anmeld

31. august 2012

babyone

Jeg ville også hjælpe en ven, man ved aldrig om man selv for brug for det samme.

Efter min mening bør tilliden være der i et forhold, til at have overnattende venner på besøg.

Anmeld

31. august 2012

Rikkeas

TeamRocket skriver:

Husk hvis du får nogle enlig ydelser at meddele kommunen at du har en ven boende 10 dage. Så du ikke bliver meldt for bedrageri.
Mht hvad din kæreste siger, jamen hvis han stoler på dig så er der vel intet problem. :-)

Kan man blive meldt for bedrageri hvis det kun drejer sig om 10 dage? 

Anmeld

31. august 2012

Rikkeas

An&Jo skriver:

Altså jeg havde klart hjulpet min ven..

Jeg har også meddelt min kæreste at vores venner skal der altid være plads til hvis der sker noget uventet..
På den måde at der altid er en plads på sofaen til overnattende gæster for en periode hvis de har det hårdt, og det har han accepteret heldigvis, og det er uanset hvilken baggrund vi har allesammen..

Jeg har nogle rigtig gode kammerater, og hvis der skete noget der gjorde at de blev boligløse uden selv at være skyld i det (ved manglende betaling osv) så vil jeg til enhver tid stille mig frem og hjælpe, for de har altid hjulpet mig..

Okay. Tak for svaret :-)

Anmeld

31. august 2012

Rikkeas

Monica P skriver:

Selvfølgelig skal man hjælpe sine venner :-)

Monica

Okay. Tak for svaret :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.