Cosmo&Maia skriver:
Jeg vil os helst lave det hele fra bunden 
Hvordan laver man fondant selv ?
opskriften er meget nem ! Jeg har faktisk engang lavet en billedguide jeg smider den lige her, sorry for mange billeder !!
Billede 1: kom 15 skumfiduser (haribos chamellows) 2 spk. olie og 4 spk vand i en skål.
Billede 2: Varm det i microovnen. PAS PÅ skumfiduserne ikke bliver brune ! langsom opvarmning ! selvom de er smeltet holder de ofte formen nogenlunde, rør derfor engang imellem og giv den kun 30 sek af gange og så ud og kigge og rører.
Billede 3: når skunfiduserne er smeltet røres der i massen til den er ensartet. Det er her der skal tilsættes farve hvis det ikke skal være hvid. Brug enten pastafarver eller alm. konditorfarve
Billede 4: Tilsæt flourmelis (der skal ca. bruges 1 pakke i alt, tilsæt IKKE det hele meget lidt af gangen) mens der røres rundt med skeen. Når det bliver for hårdt for skeen skiftes der til røremaskine med dejkroge, tilsæt stadig mere melis.
Billede 5: Når det er for hårdt for røremaskinen kommes klumpen ud på en tallerken (eller anden underlag) HUSK melis under klumpen også.
Billede 6: Ælt mere melis i til den har en meddelervoks konsistens. Den må gerne klistre LIDT. Så bliver den bedst.
Billede 7: opbevares i køleskab i op til 3 mdr. i lufttæt emballage.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld