Fondant kager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.096 visninger
19 svar
0 synes godt om
30. august 2012

Cosmo&Maia

Hsammenligne samme  

Jeg ved ikke lige hvor denne tråd passer ind..

Jeg vil gerne prøve at lave kager med fondant, men jeg sys det er ret uoverskueligt.. Hvad og hvor meget skal man bruge ?

Kan man eventuelt købe en startpakke et sted, hvor alle grund tingene er med ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

Cosmo&Maia

Heej alle sammen, sku der selvfølgelig stå 

Anmeld

30. august 2012

MomInTheMaking

Cosmo&Maia skriver:

Hsammenligne samme  

Jeg vil gerne prøve at lave kager med fondant, men jeg sys det er ret uoverskueligt.. Hvad og hvor meget skal man bruge ?

Nu er jeg selv ret ny med det her fondant-kage sjov. Men hvor meget du skal bruge kommer jo helt an på hvor stor en kage du vil lave og hvor meget pynt der skal på.

Jeg lavede bare en almindelig lagkage med købebunde, kagecreme og alt det klassiske, og overtrak og pyntede den med fondant, så jeg fik en ide om hvordan det var at arbejde med og jeg købte bare en lille pakke i én farve.

Når du først har prøvet det første gang er det ikke så svært at regne ud hvordan og hvorledes.

Der findes nogen startpakker med værktøj, som er ganske fine, kunne i hvert fald ikke undvære min rullepind, spatel og min udglatter.

Jeg vil bare mene du skal kaste dig ud i det og så kan alt det med at bage kagen altid komme senere hvis det er.

Det tog i hvert fald mig et par kagers forsøg at finde den helt rette hjemmebagte kagefavorit.

Kig på specielkøbmanden.dk, cakesandmore.dk, dinkage.dk o.l. steder.

Og så er der næsten altid hjælp at finde i søgefunktionen herinde, for der er blevet stilt næsten alle spørgsmål.

Held og lykke.

Anmeld

30. august 2012

Cosmo&Maia

Mom In The Making skriver:

Nu er jeg selv ret ny med det her fondant-kage sjov. Men hvor meget du skal bruge kommer jo helt an på hvor stor en kage du vil lave og hvor meget pynt der skal på.

Jeg lavede bare en almindelig lagkage med købebunde, kagecreme og alt det klassiske, og overtrak og pyntede den med fondant, så jeg fik en ide om hvordan det var at arbejde med og jeg købte bare en lille pakke i én farve.

Når du først har prøvet det første gang er det ikke så svært at regne ud hvordan og hvorledes.

Der findes nogen startpakker med værktøj, som er ganske fine, kunne i hvert fald ikke undvære min rullepind, spatel og min udglatter.

Jeg vil bare mene du skal kaste dig ud i det og så kan alt det med at bage kagen altid komme senere hvis det er.

Det tog i hvert fald mig et par kagers forsøg at finde den helt rette hjemmebagte kagefavorit.

Kig på specielkøbmanden.dk, cakesandmore.dk, dinkage.dk o.l. steder.

Og så er der næsten altid hjælp at finde i søgefunktionen herinde, for der er blevet stilt næsten alle spørgsmål.

Held og lykke.

Så må det blive en ganske almindelig lagkage med fondant jeg prøver i første omgang og bare starte stille og roligt ud.

Tak for svar 

Anmeld

30. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Prøv at kigge under kageklubben, der er en rigtig nem opskrift på mmf ( fondant af skumfiduser, vand og olie ) super nemt!! Vh stine

Anmeld

30. august 2012

Cosmo&Maia

StineW79 skriver:

Prøv at kigge under kageklubben, der er en rigtig nem opskrift på mmf ( fondant af skumfiduser, vand og olie ) super nemt!! Vh stine

Det kigger jeg li på 

Anmeld

30. august 2012

Bassemor<3

Cosmo&Maia skriver:

Hsammenligne samme  

Jeg laver selv fondanten, det er MEGET nemt og MEGET billigere end at købe det, desuden smager det bedre

Ellers skal du jo bare bruge de ting du skal bage kagen af, og så evt. udstikkere.

KAGERULLE er uundværlig når vi taler fondant !

Anmeld

30. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Cosmo&Maia skriver:

Det kigger jeg li på 

Ja prøv det, det er rigtig nemt at arbejde med. Jeg bruger flormelis til at rulde ud på. Også ka du farve det med noget der hedder pasta farve. Det gir mange sjove farve muligheder  Vh stine

Anmeld

30. august 2012

Cosmo&Maia

Bassemor<3 skriver:

Jeg laver selv fondanten, det er MEGET nemt og MEGET billigere end at købe det, desuden smager det bedre

Ellers skal du jo bare bruge de ting du skal bage kagen af, og så evt. udstikkere.

KAGERULLE er uundværlig når vi taler fondant !

Jeg vil os helst lave det hele fra bunden

Hvordan laver man fondant selv ? 

Anmeld

30. august 2012

Cosmo&Maia

StineW79 skriver:

Ja prøv det, det er rigtig nemt at arbejde med. Jeg bruger flormelis til at rulde ud på. Også ka du farve det med noget der hedder pasta farve. Det gir mange sjove farve muligheder  Vh stine

Skal der ikk andet end skumfiduser, olie og vand til ? Hvor meget af hver ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.