Hos os er reglerne klar. Hvis man er for syg til at tage i skole, så er man også for syg til at have legeaftaler, tage til fodbold eller hvad der nu måtte være på programmet.
Det kan godt være at de i virkeligheden er friske nok om eftermiddagen, fordi de ikke har været mere syge end som så om morgenen. Men det er princippet i det de skal lære. Vi andre bliver jo heller ikke hjemme fra arbejde for at rende til fest om aftenen...
Men jeg tænker da også at det er lidt skidt at få lov at blive hjemme fra skole fordi man er for træt. Har faktisk selv haft lidt samme situation med min søn på 8 i denne uge. Han klagede over alt ting og ingenting en morgen i denne uge,- men havde fint energi til at pjatte og fjolle med lillebror og tilsyneladende også rigeligt appetit til en stor portion havregryn - hmmmm! Hyggesyg tænkte jeg og sendte ham afsted med besked om at hvis han blev mere skidt i løbet af dagen så skulle han bede de voksne ringe for så kom jeg efter ham med det samme. - og ja, han glemte jo helt at han var "syg" da han kom i skole - hihi
Anmeld