Legeaftale når man er "syg"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.226 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. august 2012

ann-kristina

Ville I lade jeres skolebørn tage ud til en skolekammerat og lege hvis de har været hjemme fra skole "syg"?

Jeg spørger fordi jeg lige har hentet Frejas klassekamerat. De havde på forhånd aftalt at de skulle lege efter skole. Han har ikke været i skole fordi han var for træt i morges. Faren skrev en sms om at jeg gerne måtte hente ham alligevel så de kunne lege i eftermiddag.

Jeg havde nok ikke givet min datter lov til at tage på besøg hvis hun ikke kunne tage i skole i morges.

Hvad ville I have gjort???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, selvfølgelig ikke - hvis man er for syg til, at komme i skole, er man også for syg til også, at have en legeaftale.

Anmeld

30. august 2012

hesøth

MoarHvidovre skriver:

Nej, selvfølgelig ikke - hvis man er for syg til, at komme i skole, er man også for syg til også, at have en legeaftale.

Nemlig!

Anmeld

30. august 2012

Miss Church

Nu har jeg godt nok ikke selv børn, men aldrig i livet, havde jeg givet lov til det. Kan man ikke tage i skole, kan man heller ikke lege. 

Anmeld

30. august 2012

betski

ann-kristina skriver:

Ville I lade jeres skolebørn tage ud til en skolekammerat og lege hvis de har været hjemme fra skole "syg"?

Jeg spørger fordi jeg lige har hentet Frejas klassekamerat. De havde på forhånd aftalt at de skulle lege efter skole. Han har ikke været i skole fordi han var for træt i morges. Faren skrev en sms om at jeg gerne måtte hente ham alligevel så de kunne lege i eftermiddag.

Jeg havde nok ikke givet min datter lov til at tage på besøg hvis hun ikke kunne tage i skole i morges.

Hvad ville I have gjort???

Har samme holdning som dig. Synes det signalere accept til sløseri overfor børn ved at tillade det.

Anmeld

30. august 2012

Lullaby

Vi var ude for det samme igår. Izabella har siden mandag været syg. Hun har gerne villet i skole men vi har sagt nej. Igår var hun feberfri om eftermiddagen og kom derfor ud og lege selvom hun ikke var i skole. Jeg har det sådan, at hun har jo været syg men hun skal jo også have en dag feberfri siger de alle før hun må komme afsted og så er det da ikke fedt at være barn og sidde indenfor og være rask men ikke måtte komme i skole og ikke komme ud og lege

Anmeld

30. august 2012

ann-kristina

Også det jeg tænkte. Men nu er han her og ser ikke det mindste syg ud

Anmeld

30. august 2012

bøllen

Jeg har egenlig samme holdning som dig er man syg så er man syg.

Meeeen har en dreng son dsværre ofte har ondt i maven, og er ind imellem hjemme. Han kan godt få lov og gå ud eftermiddag / aften

Anmeld

30. august 2012

oktoberbabyen

kan ikke helt se problemet.. men hvis det er fordi han var for træt til skole.. ja så synes jeg godt nok det er forældrende der har et problem der

men hvis jeg havde en syg dreng og han var frisk igen eftermiddag ser jeg intet forkert i han er ude og lege.. )

Anmeld

30. august 2012

Ina33

Hos os kan man ikke lege, deltage i aktiver - sport osv.,, hvis man har været hjemme fra skole pga. sygdom.

Hvis jeg havde været dig, havde jeg noget skrevet til faren, at jeg synes det var bedst de ikke legede sammen, hvis drengen var for træt/syg, og at i jo bare kan lave en aftale en anden dag....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.