Alli

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.987 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. maj 2009

Nadi

Jeg skal jo have tabt mig en forfærdelig masse kg (20 kg) og det virker bare så uoverskueligt lige pt! Og så er det at jeg overvejer at kombinere min nye kost plus det mortion jeg er begyndt at dyrke med alli-pillen, men jeg kan ikke finde ud af om det er en god idé eller dybt godnat?!

Jeg vil gerne have et boost her den første tid for jeg er virkelig dårlig til at holde det når der går stå i vægttabet, og det gør der jo efter de første par uger.

Jeg vil gerne høre jeres mening, for jeg er godt nok splittet i mit hovede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2009

Plysbjørnen

Efter hvad jeg har hørt skulle det virke rigtigt godt... Jeg bruger det ikke selv, men det er fordi jeg ved det giver bivirkninger, hvis man spiser for fed mad... og det er jeg ikke så god til at holde mig fra... Men det er mest fordi vi ikke har råd til at lave sund kost...

Anmeld

17. maj 2009

Loggidut

jeg kender den ikke, men for en time siden sad jeg og snakkede med en veninde om det...hendes veninde er på den, og det underlige med den pille, som jeg forstod det, er at man ikke kan æde noget fed mad, for så skal man sidde på potten konstant bagefter...fair nok, men så må det da unægteligt være nemmere at lade være med at proppe det fede mad i munden fra start, istedet for at sidde og skide konstant...hele fidusen i den pille forsvandt som dug for solen!

Desuden er jeg så stor modstander af den pille...og andre piller desuden, for jeg tror på vi viser vores børn, hvad godt og skidt er, og ? er om du vil at Oliver en dag æder de samme piller?
Jeg vil satme ikke håbe mine unger kommer til at skulle æde sådan noget juks, men der i mod har så meget fornuft at de kan forstå der kun er en vej til at komme af med kiloerne...og det er ved at spise det rigtige føde...

sorry Nadi, men jeg tror ikke på man kan lave op og ned på sit liv i form af en pille...

Men hvis du er frisk, har jeg stadig det program som jeg følger, så sig til, så skal jeg fremtrylle det til dig, allerede i aften...
der har man styr på sagerne i!

Anmeld

17. maj 2009

Lise

Jeg synes umiddelbart det er en god ide! Især hvis det er 20 kg du skal smide. 

Fandt lige dette:
  Tabletten virker ved at forhindre en del af fedtet fra kosten i at blive optaget i kroppen og dermed blive omdannet til ekstra kilo.

Hvis det virker, så virker den jo ikke bare som en fedt-antabus (hvilket i sig selv er gulerod nok, synes jeg). Jeg ville prøve det, tror jeg..

Anmeld

18. maj 2009

Juniors mor

Trold skriver:

Efter hvad jeg har hørt skulle det virke rigtigt godt... Jeg bruger det ikke selv, men det er fordi jeg ved det giver bivirkninger, hvis man spiser for fed mad... og det er jeg ikke så god til at holde mig fra... Men det er mest fordi vi ikke har råd til at lave sund kost...

Det forstår jeg ikke helt? Er det billigere at spise usundt end det er at spise sundt

Anmeld

18. maj 2009

Plysbjørnen

Juniors mor skriver:

Det forstår jeg ikke helt? Er det billigere at spise usundt end det er at spise sundt

Ja, det vil jeg faktisk mene det er... et kilo pasta er ikke ligeså dyrt som et kilo gulerødder f. eks. det fede kød er ikke lige så dyrt som det magre kød... Det er det jeg mener...

Jeg har f. eks. lige købt 2 kg hk oksefars (16 - 18%) for 50 kr. det kan jeg altså ikke få 2 kg hk oksefars (3-6 %) for, det koster normalt ca 40 kr for 50 gr.

Skal jeg have grøntsager til aftensmad slipper jeg ikke med 5 kr som jeg giver for 500 gr pastaskruer. med mindre jeg nøjes med gulerødder eller løg... som koster 7 kr kilo'et.... Kartofler kan følge med i prisen, de koster ca 10 kr for 1,5 kg...

Pasta og kartofler anses normalt ikke for at være usundt, men det er i begrænsede mængder, 45 gr rå pasta og 3 æggestore kartofler er hvad man må få... og det kan jeg altså ikke blive mæt af...

Jeg ved ikke hvad din hovedregning siger, men min siger at det er billigst at spise usundt, det har det altid været, og vil altid være...

Anmeld

18. maj 2009

Juniors mor

Trold skriver:

Ja, det vil jeg faktisk mene det er... et kilo pasta er ikke ligeså dyrt som et kilo gulerødder f. eks. det fede kød er ikke lige så dyrt som det magre kød... Det er det jeg mener...

Jeg har f. eks. lige købt 2 kg hk oksefars (16 - 18%) for 50 kr. det kan jeg altså ikke få 2 kg hk oksefars (3-6 %) for, det koster normalt ca 40 kr for 50 gr.

Skal jeg have grøntsager til aftensmad slipper jeg ikke med 5 kr som jeg giver for 500 gr pastaskruer. med mindre jeg nøjes med gulerødder eller løg... som koster 7 kr kilo'et.... Kartofler kan følge med i prisen, de koster ca 10 kr for 1,5 kg...

Pasta og kartofler anses normalt ikke for at være usundt, men det er i begrænsede mængder, 45 gr rå pasta og 3 æggestore kartofler er hvad man må få... og det kan jeg altså ikke blive mæt af...

Jeg ved ikke hvad din hovedregning siger, men min siger at det er billigst at spise usundt, det har det altid været, og vil altid være...

Jamen min hovedregning siger, at jeg absolut ikke synes det er rigtigt det du siger.

Først synes jeg ikke dine eksembler dækker det du siger med usundt overfor sundt.

Pasta er ikke usundt, kød med mere end 3 procent fedt er ikke usundt, kartofler er ikke usunde - men hvis man spiser for MEGET af disse ting er det ikke godt, men det har jo ikke noget med sundt/usundt overfor dyrt/billigt at gøre, det har noget at gøre med at begrænse ens portioner.

Hvis pengene ikker rækker til de dyre økologiske friske grøntsager er der mange andre muligheder for at få en sund kost. Grøntsager på pose er ikke dyre, men stadig meget sunde, så det er da et godt alternativ til at spise for meget pasta eller for mange kartofler.
mht til kød kan man jo vælge kød som er magert i forvejen fremfor fed oksekød - fx kylling eller kalkun. Jeg ved godt dette kød ofte er dyrere, men så kan man jo købe det på tilbud og putte i fryseren.

Jeg synes det er MEGET forkert at fremlægge det somom usund kost er dyrere end sund kost, for mig virker det bare som en nem undskyldning for ikke at tage ansvar for hvad man putter i munden og derved for ens krop og helbred. Jeg mener det er et spørgsmål om at strukturere ens indkøb og købe årstidens grøntsager. På den måde er det muligt for ALLE at leve sundt.

Så nej jeg er ikke enig med dig - men det er der jo heller ikke noget galt i

Anmeld

18. maj 2009

Plysbjørnen

Juniors mor skriver:

Jamen min hovedregning siger, at jeg absolut ikke synes det er rigtigt det du siger.

Først synes jeg ikke dine eksembler dækker det du siger med usundt overfor sundt.

Pasta er ikke usundt, kød med mere end 3 procent fedt er ikke usundt, kartofler er ikke usunde - men hvis man spiser for MEGET af disse ting er det ikke godt, men det har jo ikke noget med sundt/usundt overfor dyrt/billigt at gøre, det har noget at gøre med at begrænse ens portioner.

Hvis pengene ikker rækker til de dyre økologiske friske grøntsager er der mange andre muligheder for at få en sund kost. Grøntsager på pose er ikke dyre, men stadig meget sunde, så det er da et godt alternativ til at spise for meget pasta eller for mange kartofler.
mht til kød kan man jo vælge kød som er magert i forvejen fremfor fed oksekød - fx kylling eller kalkun. Jeg ved godt dette kød ofte er dyrere, men så kan man jo købe det på tilbud og putte i fryseren.

Jeg synes det er MEGET forkert at fremlægge det somom usund kost er dyrere end sund kost, for mig virker det bare som en nem undskyldning for ikke at tage ansvar for hvad man putter i munden og derved for ens krop og helbred. Jeg mener det er et spørgsmål om at strukturere ens indkøb og købe årstidens grøntsager. På den måde er det muligt for ALLE at leve sundt.

Så nej jeg er ikke enig med dig - men det er der jo heller ikke noget galt i

det er jo så din holdning,

men når man har ca 2000 kr til 14 dage til ALT så er jeg nød til at se på hvad jeg servere og spare hvor jeg kan, og Nej det inkludere altså ikke grøntsager til maden hvad enten de er frosne eller friske...

Vi spiser i øvrigt også kyllingekød og kalkun, men nej det er heller ikke billigt, men vi har lige nøjagtig købt for ikke kun at få fars hele tiden...

det kan godt være at det er en dårlig undskyldning for ikke at tage ansvar for hvad vi spiser her i huset, men det er jo så heldigvis min hovedpine...

Anmeld

18. maj 2009

Nadi

Loggidut skriver:

jeg kender den ikke, men for en time siden sad jeg og snakkede med en veninde om det...hendes veninde er på den, og det underlige med den pille, som jeg forstod det, er at man ikke kan æde noget fed mad, for så skal man sidde på potten konstant bagefter...fair nok, men så må det da unægteligt være nemmere at lade være med at proppe det fede mad i munden fra start, istedet for at sidde og skide konstant...hele fidusen i den pille forsvandt som dug for solen!

Desuden er jeg så stor modstander af den pille...og andre piller desuden, for jeg tror på vi viser vores børn, hvad godt og skidt er, og ? er om du vil at Oliver en dag æder de samme piller?
Jeg vil satme ikke håbe mine unger kommer til at skulle æde sådan noget juks, men der i mod har så meget fornuft at de kan forstå der kun er en vej til at komme af med kiloerne...og det er ved at spise det rigtige føde...

sorry Nadi, men jeg tror ikke på man kan lave op og ned på sit liv i form af en pille...

Men hvis du er frisk, har jeg stadig det program som jeg følger, så sig til, så skal jeg fremtrylle det til dig, allerede i aften...
der har man styr på sagerne i!

Det er jo logik i sig selv at man ikke kan æde junk og fed mad og så ta en pille og vupti smider man 5 kg. Det der er med pillen er at når den er kombineret med den rette kost så forhindre man det fedt der er i kosten at blive omdannet til ekstra kg. Så istedet for at "kun" have tabt 2 kg så "belønnes" man med 3 kg.

Jeg synes ikke at jeg er et dårligt eksampel overfor Oliver, jeg vil og synes netop at jeg er et godt eksempel for ham. For når han begynder at huske, så er det ikke en overvægtig mor på +20 kg for meget han husker og ser.  Men en veldrejet, slank smokin hot mamma  med overskud og ekstra energi fordi jeg ikke har alle de kg for meget!
Og jeg tror at jeg til enhver tid vil vælge at Oliver tager den pille i en periode, får smidt nogle kg, istedet for at ende med at skulle have en gastric bypass operation.

Men jeg er glad for at få dit syn på det også, og der vil jo altid være for og imod.

Anmeld

18. maj 2009

ann-kristina

Hej
Vil bare lige indskyde at hvidkål er både meget billigt og meget sundt. Der er altså mad til nogle dage i sådan et hvidkål til en ti´ er. Finthakket hvidkål i massevis stegt på panden med lidt oksefars og løg og så en hel masse krydderier (karry, hvidløg, salt, cajun hot, ...) smager bare sååå godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.