biligt sund mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2012

helle85

Jupiter skriver:

Jeg vil bare lige indskyde en bemærkning om at det ikke altid nødvendigvis er kuren "bare" at spise sundt.

Det handler også om hvor meget og hvor ofte du spiser. Og det handler om at motionere og forbrænde kalorier.

jeg vil mene at jeg spiser meget normalt også kun 3 gange om dagen(bare næsten ikke noget grønt), men vil gerne til at spise de der 2 ekstra måltider så man husker at få noget sundt. og nå det er fint vejer cykler jeg ca 24 km om dagen da jeg så cykler med børnene i børnehave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2012

helle85

tarkoflen skriver:

Jo tomatsovsen er lavet på dåsetomater coop har nogle rigtig lækre øko dåser fra xstra mærket til 4,95 i fakta, de almindelige koster 3,95 og så bare løg, hvidløg, salt, peber, chili hvis man er til det og så lidt boullion og så bare lade det koge ind

Her er opskriften på falaflerne

http://studentermad.dk/visopskrift.asp?id=101

Og her er opskriften på fladbrød

http://sofiesblog.looklab.dk/mad/jeg-elsker-br&#24 8;d/

mange tak for opskrifterne har du evt også en på noget godt rugbrød?

Anmeld

31. august 2012

tarkoflen

helle85 skriver:

mange tak for opskrifterne har du evt også en på noget godt rugbrød?

Jeg har desværre ikke en rigtig opskrift på rugbrød, men jeg har denne på stenalderbrød, der er ret lækkert mega nemt at lave og smager rigtig godt!

Det kan ikke skæres ordentligt i skiver før det er kølet ret meget af, men jeg er ikke sikker på, at det holder helt godt nok til børnemadpakker, hvis det er det, det skal bruges til.

http://coris-koekken.blogspot.dk/2012/05/oldtidsbr d.html

Anmeld

31. august 2012

Lunae

Jupiter skriver:

Jeg vil bare lige indskyde en bemærkning om at det ikke altid nødvendigvis er kuren "bare" at spise sundt.

Det handler også om hvor meget og hvor ofte du spiser. Og det handler om at motionere og forbrænde kalorier.

Det har du tildels ret i, men rent teoretisk handler det blot om at spise færre kalorier end du forbrænder! Derfor behøves man ikke nødvendigvis at træne for det!

Fx kan jeg spise 1200 kcal om dagen uden at træne overhovedet og alligevel taber jeg mellem et halvt og et het kg om ugen!

Anmeld

31. august 2012

Lunae

Jupiter skriver:

Det har du tildels ret i, men rent teoretisk handler det blot om at spise færre kalorier end du forbrænder! Derfor behøves man ikke nødvendigvis at træne for det!

Fx kan jeg spise 1200 kcal om dagen uden at træne overhovedet og alligevel taber jeg mellem et halvt og et het kg om ugen!

Anmeld

31. august 2012

Jupiter

Lunae skriver:

Helt korrekt

Jeg synes bare ofte at folk der beder om hjælp til at tabe sig, har problemer med at spise færre kalorier end de forbrænder (uden motion) - derfor mit indlæg omkring dette.

For mit vedkommende, motiverede det mig at være aktiv og se hvor meget mere jeg kunne forbrænde ved motion, fremfor bare at begrænse mit indtag af kalorier

Anmeld

31. august 2012

Jupiter

helle85 skriver:

jeg vil mene at jeg spiser meget normalt også kun 3 gange om dagen(bare næsten ikke noget grønt), men vil gerne til at spise de der 2 ekstra måltider så man husker at få noget sundt. og nå det er fint vejer cykler jeg ca 24 km om dagen da jeg så cykler med børnene i børnehave

Det er ikke nødvendigvis sundt kun at spise tre store måltider, og et par små i løbet af dagen.

Kroppen har lettest ved at fordøje maden hvis den kommer løbende, og i små portioner.

Så egentlig er det bedst bare at spise mange små måltider fordelt over hele dagen

(det er i hvert fald hvad jeg har læst, lært og erfaret)

Anmeld

31. august 2012

helle85

tarkoflen skriver:

Jeg har desværre ikke en rigtig opskrift på rugbrød, men jeg har denne på stenalderbrød, der er ret lækkert mega nemt at lave og smager rigtig godt!

Det kan ikke skæres ordentligt i skiver før det er kølet ret meget af, men jeg er ikke sikker på, at det holder helt godt nok til børnemadpakker, hvis det er det, det skal bruges til.

http://coris-koekken.blogspot.dk/2012/05/oldtidsbr d.html

ja det var var til middags mad og madpakker

Anmeld

31. august 2012

helle85

Jupiter skriver:

Det er ikke nødvendigvis sundt kun at spise tre store måltider, og et par små i løbet af dagen.

Kroppen har lettest ved at fordøje maden hvis den kommer løbende, og i små portioner.

Så egentlig er det bedst bare at spise mange små måltider fordelt over hele dagen

(det er i hvert fald hvad jeg har læst, lært og erfaret)

jeg er begyndt at have gulerødder i en skål med vand som jeg bare gå og spiser af er det på den måde du også mener eller er det at tage et hel stykke brød eller frugt hvergang man bliver lidt sulten

Anmeld

31. august 2012

Jupiter

helle85 skriver:

jeg er begyndt at have gulerødder i en skål med vand som jeg bare gå og spiser af er det på den måde du også mener eller er det at tage et hel stykke brød eller frugt hvergang man bliver lidt sulten

Nej det er lige netop som du gør - det her med at snacke hele dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.