helle85 skriver:
da jeg godt vil tabe mig vil jeg godt spise noget sunder,
men da vi kun har 2000 til mad (alt til hus holdningen og mad), om måneden til 2 voksne og 2 børn, så syntes jeg det er svært at få det til at løbe rundt hvis vi også skal leve sundt.
så ville hører om der evt er nogen som har nogen billige opskrifter på sund mad
Vi fik pasta med kødboller i tomatsovs i går

det er ret billigt at lave, og hvis du laver kødbollerne små og fylder en masse grøntsager i, så kan man godt få til to dag. Jeg putter blandt andet gulerødder, peberfrugter og porre i, men det er en god måde at få ryddet op i køleskabet på
I forgårs lavede jeg hjemmelavede falafler, med hjemmelavet fladbrød og salat. Det er også billigt og lækkert og der er også så rigeligt til to dage

falaflerne kan bages i ovnen og så er de ikke usunde og du får proteinerne selvom det er en kødfri dag.
Pita med tun eller resterne af falaflerne er også godt og billigt
Og hvis du har tid og overskud, så bag dit brød selv, så ved du hvad der er i og det er meget billigere end at købe godt brød!
Det er altid en god ide at lave en madplan og kun handle en gang om ugen og holde sig 100% til indkøbslisten og evt. lave indkøbssedlen ud fra hvad der er på tilbud

jeg kigger altid tilbudsaviserne igennem og beslutter ud fra det, sådan nogenlunde hvad vi skal have i løbet af ugen! Og så køber jeg ret tit kød på tilbud og fryser ned.
Anmeld