biligt sund mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.949 visninger
20 svar
0 synes godt om
30. august 2012

helle85

da jeg godt vil tabe mig vil jeg godt spise noget sunder,
men da vi kun har 2000 til mad (alt til hus holdningen og mad), om måneden til 2 voksne og 2 børn, så syntes jeg det er svært at få det til at løbe rundt hvis vi også skal leve sundt.

så ville hører om der evt er nogen som har nogen billige opskrifter på sund mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2012

tarkoflen

helle85 skriver:

men da vi kun har 2000 til mad (alt til hus holdningen og mad), om måneden til 2 voksne og 2 børn, så syntes jeg det er svært at få det til at løbe rundt hvis vi også skal leve sundt.

Vi fik pasta med kødboller i tomatsovs i går det er ret billigt at lave, og hvis du laver kødbollerne små og fylder en masse grøntsager i, så kan man godt få til to dag. Jeg putter blandt andet gulerødder, peberfrugter og porre i, men det er en god måde at få ryddet op i køleskabet på

I forgårs lavede jeg hjemmelavede falafler, med hjemmelavet fladbrød og salat. Det er også billigt og lækkert og der er også så rigeligt til to dage falaflerne kan bages i ovnen og så er de ikke usunde og du får proteinerne selvom det er en kødfri dag.

Pita med tun eller resterne af falaflerne er også godt og billigt

Og hvis du har tid og overskud, så bag dit brød selv, så ved du hvad der er i og det er meget billigere end at købe godt brød!

Det er altid en god ide at lave en madplan og kun handle en gang om ugen og holde sig 100% til indkøbslisten og evt. lave indkøbssedlen ud fra hvad der er på tilbud jeg kigger altid tilbudsaviserne igennem og beslutter ud fra det, sådan nogenlunde hvad vi skal have i løbet af ugen! Og så køber jeg ret tit kød på tilbud og fryser ned.

Anmeld

30. august 2012

helle85

tarkoflen skriver:

Vi fik pasta med kødboller i tomatsovs i går det er ret billigt at lave, og hvis du laver kødbollerne små og fylder en masse grøntsager i, så kan man godt få til to dag. Jeg putter blandt andet gulerødder, peberfrugter og porre i, men det er en god måde at få ryddet op i køleskabet på

I forgårs lavede jeg hjemmelavede falafler, med hjemmelavet fladbrød og salat. Det er også billigt og lækkert og der er også så rigeligt til to dage falaflerne kan bages i ovnen og så er de ikke usunde og du får proteinerne selvom det er en kødfri dag.

Pita med tun eller resterne af falaflerne er også godt og billigt

Og hvis du har tid og overskud, så bag dit brød selv, så ved du hvad der er i og det er meget billigere end at købe godt brød!

Det er altid en god ide at lave en madplan og kun handle en gang om ugen og holde sig 100% til indkøbslisten og evt. lave indkøbssedlen ud fra hvad der er på tilbud jeg kigger altid tilbudsaviserne igennem og beslutter ud fra det, sådan nogenlunde hvad vi skal have i løbet af ugen! Og så køber jeg ret tit kød på tilbud og fryser ned.

tomat sovsen er bare lavet med dåse tomater, ik??

jeg ved ikke rigtig hvad de der falafler er så kan du ikke sende en opskrift på det og på flad brød??

hvad putter du i din salat? vi plejer bare at bruge icberg(staves), tomater, agurk og majs og det er lidt kedeligt i længen

vi har prøvet at lave en madplan til en uge men jeg er ikke god til bare at holde mig til indkøbseddelen så jeg er igang med at lave en til en månede så jeg handler alle de ting ind til en månede som kan holde sig, også købe de andre ting 1 gang om ugen ca (så man kun skal gå efter de små ting man mangler)

vi bager selv boller og ville også igang med at prøve bage brød har skrevet med en bruger herinde ang en opskrift venter bare på om hun vil dele den

Anmeld

30. august 2012

Weidemann1

Vores mad budget, ligger på 2500,- om måneden! og det kan sagten lade sig gøre  

Vi sætter os ned søndag og laver en madplan.

Denne uges madplan: 

Mandag: Frikadeller rugbrød og rødkål
Tirsdag: Grovpasta med kødsovs og revet gullerrod med rosiner
Onsadag: Lasange M/ salat
Torsdag: Salat M/ kylling
Fredag: Skinkebov M/ gullerrødder, kartofler, hvidkål og løg.
Lørdag: Laksefilet M/ nye kartofler med smørsovs og hele majs
Søndag: Hjemmelavet pizza  

Og det er okay sund mad, vi søger bare for der er mange ting der går igen flere dage, så alt bliver brugt  

Ellers bager jeg boller og fransbrød selv 

Anmeld

30. august 2012

3rollinger

Weidemann1 skriver:

Vores mad budget, ligger på 2500,- om måneden! og det kan sagten lade sig gøre  

Vi sætter os ned søndag og laver en madplan.

Denne uges madplan: 

Mandag: Frikadeller rugbrød og rødkål
Tirsdag: Grovpasta med kødsovs og revet gullerrod med rosiner
Onsadag: Lasange M/ salat
Torsdag: Salat M/ kylling
Fredag: Skinkebov M/ gullerrødder, kartofler, hvidkål og løg.
Lørdag: Laksefilet M/ nye kartofler med smørsovs og hele majs
Søndag: Hjemmelavet pizza  

Og det er okay sund mad, vi søger bare for der er mange ting der går igen flere dage, så alt bliver brugt  

Ellers bager jeg boller og fransbrød selv 

Mums, maa jeg ikke komme og spise med....alle dagene 

Anmeld

30. august 2012

Lunae

helle85 skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre, men det er stramt.
Vi spiser fx tortilla og så bruger vi resterne af oksekød til kødsovs.
Så kan man tømme køleskabet og lave hjemmelavet pizza.

Vi spiser suppe en gang om ugen. Det er nemt at lave, også af rester. Fx kan vi få karbonader med med kartofler og blomkål. Dagen efter kan vi så få blomkål/kartoffelsuppe eller biksemad.

Vær god til at bruge rester.

Anmeld

30. august 2012

Weidemann1

3rollinger skriver:

Mums, maa jeg ikke komme og spise med....alle dagene 

Det kan vi sagtens finde ud af, Hiih 

Anmeld

30. august 2012

Jupiter

Jeg vil bare lige indskyde en bemærkning om at det ikke altid nødvendigvis er kuren "bare" at spise sundt.

Det handler også om hvor meget og hvor ofte du spiser. Og det handler om at motionere og forbrænde kalorier.

Anmeld

30. august 2012

tarkoflen

helle85 skriver:

tomat sovsen er bare lavet med dåse tomater, ik??

jeg ved ikke rigtig hvad de der falafler er så kan du ikke sende en opskrift på det og på flad brød??

hvad putter du i din salat? vi plejer bare at bruge icberg(staves), tomater, agurk og majs og det er lidt kedeligt i længen

vi har prøvet at lave en madplan til en uge men jeg er ikke god til bare at holde mig til indkøbseddelen så jeg er igang med at lave en til en månede så jeg handler alle de ting ind til en månede som kan holde sig, også købe de andre ting 1 gang om ugen ca (så man kun skal gå efter de små ting man mangler)

vi bager selv boller og ville også igang med at prøve bage brød har skrevet med en bruger herinde ang en opskrift venter bare på om hun vil dele den

Jo tomatsovsen er lavet på dåsetomater coop har nogle rigtig lækre øko dåser fra xstra mærket til 4,95 i fakta, de almindelige koster 3,95 og så bare løg, hvidløg, salt, peber, chili hvis man er til det og så lidt boullion og så bare lade det koge ind

Her er opskriften på falaflerne

http://studentermad.dk/visopskrift.asp?id=101

Og her er opskriften på fladbrød

http://sofiesblog.looklab.dk/mad/jeg-elsker-br 8;d/

Anmeld

31. august 2012

helle85

Lunae skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre, men det er stramt.
Vi spiser fx tortilla og så bruger vi resterne af oksekød til kødsovs.
Så kan man tømme køleskabet og lave hjemmelavet pizza.

Vi spiser suppe en gang om ugen. Det er nemt at lave, også af rester. Fx kan vi få karbonader med med kartofler og blomkål. Dagen efter kan vi så få blomkål/kartoffelsuppe eller biksemad.

Vær god til at bruge rester.

tak jeg havede ikke lige tænkt over at man bare kan få kartofler og blomkål til karbonader (plajer at købe de der blanding poser med ris i) men det er smart at man jo bare kan bruge resten til suppe bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.