Migræne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

EnGodMor

Jeg kan anbefale akupunktur

Led selv meget af migræne, og prøvede at give akupunkturen en chance og efter 10 15 behandlinger har jeg ikke haft migræne ellers hovedepine i 5 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

tarkoflen

livhemdrup skriver:

HvadHvad pokker stiller man op mod konstant migræne?

Har aldrig haft så mange anfald som jeg har nu :-( og er virkelig sendt til tælling. Har i andre det også tit?

Vil lige råbe op for akupunktur! Det har stort set taget mine anfald! Håber noget kan hjælpe, for man må ikke tage migrænemedicinen desværre

Anmeld

29. august 2012

ano14316

Har aldrig haft så mange anfald som jeg har nu :-( og er virkelig sendt til tælling. Har i andre det også tit?

Må jeg spørger du drikker light produkter?

Anmeld

29. august 2012

Mariekiksen

livhemdrup skriver:

Jeg har altid lidt meget af migræne- af den slemme form. Da jeg så blev gravid stoppede anfaldene og tænkte -YES. Men i uge 16 vendte de grueligt tilbage og har siden haft SLEMME anfaldt ugentligt. Er i 21 uge nu. De varer ofte et par døgn og er med synsforstyrrelser, kvalme, opkast, føleforstyrrelser og her sidst også taleforstyrrelser. Meget uhyggeligt. Skal næste gang til lægen med anfaldet for det med talen er ikke helt normalt. 

Jeg har valgt ikke at ville tage noget medicin, da erfaringerne ikke er mange. Det var dog før jeg vidste jeg ville få anfald så ofte, så overvejer at snakke med neurologen om det igen. Jeg er heldigvis sygemeldt pga. noget andet, så går i seng når det er og ja, man overlever jo. Men det er frygteligt og MEGA invaliderende- især at man ikke aner hvad dag eller hvornår det dukker op. ØV 

Har tidligere haft held med akupunktur- Det gjorde at jeg ikke fik så kraftige anfald hver gang og gik fra (før graviditeten) Ugentlige anfald til 2 pr. måned. Dog var det bekosteligt og tog det ikke helt. Jeg må heller ikke få det mens jeg er gravid, da der hvor nålene skal isættes vist kan komme i kambulage og der en lille risiko for at man går i for tidlig fødsel. Har dog hørt om nogle der har fået på trods af de gravide så ved ikke... 

Når jeg har født vil jeg prøve kranio sakral terapi. Der skulle også være gode erfaringer med dette... 

Men jeg har vitterligt ingen råd rigtigt andet, end at jeg føler med dig. Du er ikke alene 

Anmeld

29. august 2012

Mariekiksen

Forresten fortalte min neurolog at grunden til man ved så lidt om migræne og der forskes så lidt i det, på trods af at så mange lider af det, er at det oftest rammer kvinder og vi piver ikke så højt med det. Var det udpræget en mandesygdom så det anderledes ud er hun overbevist om  Lidt sjovt 

Anmeld

30. august 2012

livhemdrup

Hmmmmm

Så fik jeg talt med lægen efter en nat fyldt med migræne ingen søvn masser af ture til wcét og rigtig ondt i øjnene i dag

Der er ik rigtig så meget at gøre mener han andet end at gå igennem anfaldende. Men på 14 dage har jeg nu haft mit 5 anfald det kan dælme da ik være rigtig tør slet ikke tænke på hvor mange anfald jeg ka nå at få inden min graviditet når sin slutning godt nok er jeg i uge 15 men nøj der er dælme længe til februar hvis det skal fortsætte sådan her det er lige til at  over.

Anmeld

30. august 2012

Tulle28

Ved ikke hvor langt du er, men de første 15 uger ca havde jeg rigtig ofte hovedpine. Tror det er noget med hormonerne?

Jeg vil som mange andre også lige slå et slag for akupunktur! Har først lige "opdaget det", men ville ønske jeg var blevet anbefalet det noget tidligere i graviditeten (er 40+3). Det ville jeg virkelig give et forsøg, hvis jeg var dig! Det kan også hjælpe mod bækkenløsning, kvalme og mange af de andre skønne ting vi gravide kan risikere at få.

Anmeld

30. august 2012

livhemdrup

Tulle28 skriver:

Ved ikke hvor langt du er, men de første 15 uger ca havde jeg rigtig ofte hovedpine. Tror det er noget med hormonerne?

Jeg vil som mange andre også lige slå et slag for akupunktur! Har først lige "opdaget det", men ville ønske jeg var blevet anbefalet det noget tidligere i graviditeten (er 40+3). Det ville jeg virkelig give et forsøg, hvis jeg var dig! Det kan også hjælpe mod bækkenløsning, kvalme og mange af de andre skønne ting vi gravide kan risikere at få.

ku være jeg skal ha fat i min mors zone terapeut (staves) men mener bare der er mange der slet ik vil røre gravide men nu må vi se.

Anmeld

30. august 2012

nilletøz

Hvor jeg føler med dig!!

Jeg led også meget af migræne i starten af min graviditet. 

Men ligepludselig gik det væk igen!

Dog har jeg haft nogle anfald efter.. 

Fik et vildsomt anfald for 2 dage siden og den kom bare bragede med et, kæresten ringede til vagtlægen og han kom ud med det samme, da jeg også var mega dårlig og følte jeg sku kaste op. Så han var bange for der var svagerskabsforgiftning!! Men jeg slap med skrækken. 

Jeg har hørt mange sige at det hjælper med akupunktur, men har ikke selv prøvet det, men har kraftigt overvejet det!

Håber snart du er på toppen igen! 

Anmeld

30. august 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Man må gerne få sumatriptan mod migræne,når man er gravid.

Så jeg ville få fat i lægen igen,det du er igennem nu er ikke holdbart. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.