Kørsel med baby/barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Dustmuz skriver:

jeg ville nok placere barnet på bagsædet, i passager siden.. indstille bakspejlet så man kunne se hvad der foregik..

jeg ville ikke tage barnet om foran, da man så fjerne fokus fra sin kørsel..
har desværre set mindre uheld hvor føreren, har haft barnet foran, og IKKE har haft fokus på trafikken..

men rent lovmæssigt, mener jeg faktisk også der stå et eller andet omkring børn i bilen.. er dog ikke 100% sikker på det

indstill bakspejlet, så du kan se hvad der foregår, er da vanvittigt. Hvordan vil du så holde øje med bagfra kommende biler, fx. udrykningskøretøjer?

Bakspejlet er til for at holde dig orienteret om bagfra kommende biler.

Alt andet er uforsvarligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2012

Dustmuz

2skønnebørn skriver:

indstill bakspejlet, så du kan se hvad der foregår, er da vanvittigt. Hvordan vil du så holde øje med bagfra kommende biler, fx. udrykningskøretøjer?

Bakspejlet er til for at holde dig orienteret om bagfra kommende biler.

Alt andet er uforsvarligt!

nu spørger jeg dumt.. Har du hørt om sidespejle hehe

Anmeld

9. september 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Dustmuz skriver:

nu spørger jeg dumt.. Har du hørt om sidespejle hehe

Nej, dem har jeg kørt af

Nej, spøg til side, men mener stadig det er uforsvarligt at køre uden at kunne se ordentligt bagud, du kan ikke se ordentligt bagud i sidespejlene.

Anmeld

9. september 2012

Dustmuz

Nej, dem har jeg kørt af

Nej, spøg til side, men mener stadig det er uforsvarligt at køre uden at kunne se ordentligt bagud, du kan ikke se ordentligt bagud i sidespejlene.

haha.. ja så kan jeg da godt se du skal bruge dit bakspejl..
Bruger meget sjællendt mit bakspejl
jeg har nu ikke haft problemer med at orientere mig med sidespejle endnu..
har aldrig haft en bil så langt inde på bagsædet at jeg ikke har kunne se bilen i sidespejlene..
men udryknings køretøjer plejer man i de fleste tilfælder også at kunne høre på åndsvagt lang afstand, medmindre man har musik eller skrigende børn i bilen

Anmeld

14. september 2012

Lenats31

Jeg bruger sjældent bakspejlet. derimod bruger jeg nærmest hele tiden sidespejlene. Og det har jeg lært via et kørekursus holdt af en kørelærer og politi

Det er HELVEDES svært at bakke ind og ud mellem en række små kegler uden at vælte enhver og en af dem hvis man primært tager bakspejlet i brug til formålet..

det samme gælder ved baglæns parkering ved Bilka feks med udelukkende brug af bakspejlet. det er da nemt nok bevares. men man skal dælme være sikker på ikke at lille Bertram pludselig indfinder sig på siden af bilen imens

Cykellister og billister ses udemærket i sidespejlene selv om de kører bagved.

Og jeg har ikke mejet nogen ned. kurset blev afholdt i forbindelse med de kommunale medarbejderes mange småskader på hjemmeplejens biler - som var resultatet af meget lidt brug af sidespejlene

Anmeld

14. september 2012

Lenats31

Dustmuz skriver:

haha.. ja så kan jeg da godt se du skal bruge dit bakspejl..
Bruger meget sjællendt mit bakspejl
jeg har nu ikke haft problemer med at orientere mig med sidespejle endnu..
har aldrig haft en bil så langt inde på bagsædet at jeg ikke har kunne se bilen i sidespejlene..
men udryknings køretøjer plejer man i de fleste tilfælder også at kunne høre på åndsvagt lang afstand, medmindre man har musik eller skrigende børn i bilen

jeps

Anmeld

14. september 2012

Lenats31

Hvis det er uforsvarligt at bruge sidespejlene så meget og kun bakspejlet meget lidt. hvad hulan gør man så med hestetrailere, campingvogne og deslige på slæb

Anmeld

14. september 2012

Underskøn

De må stå på forsæddet ja, og det da kun hvis autostolen er bagudvendt airbagen skal slås fra ikke..?  ??? 

Det med at det er sikrest på bagsædet er jo nok rigtig nok, men det kommer vel oz an på hvor en evt modbilist påkøre én.. Blir man banket op i røven af en lastbil er bagsædet jo nok ikk den bedste plads at ha fået

Anmeld

14. september 2012

birthee

jeg har haft monteret et spejl på nakkestøtten på bagsædet, så kunne jeg se caroline da hun sad i bagudvendt autostol på bagsædet... ellers har jeg haft den lille foran, og nu her hvor nummer tre er på vej, er det meningen air-baggen bliver slået fra, så jeg kan have den lille foran og de to store på bagsædet... man kan få et ekstra spejl til at montere under sit bakspejl, hvis man vil have et spejl til at holde fokus på baby, og så samtidig bruge bakspejlet som man plejer...

Anmeld

14. september 2012

Lenats31

birthee skriver:

jeg har haft monteret et spejl på nakkestøtten på bagsædet, så kunne jeg se caroline da hun sad i bagudvendt autostol på bagsædet... ellers har jeg haft den lille foran, og nu her hvor nummer tre er på vej, er det meningen air-baggen bliver slået fra, så jeg kan have den lille foran og de to store på bagsædet... man kan få et ekstra spejl til at montere under sit bakspejl, hvis man vil have et spejl til at holde fokus på baby, og så samtidig bruge bakspejlet som man plejer...

Det er en rigtig god løsning med de spejle der. der er et der hedder Easy-View. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.