Kørsel med baby/barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.599 visninger
24 svar
0 synes godt om
29. august 2012

Miss BananaHammock

Jeg ved ikke hvor jeg har det fra, men har man ikke altid en baby/et barn på bagsædet i en bil i deres autostol? Også selvom man kører alene med dem?
Eller kan man også have autostolen foran på passagere sædet, også slå airbagen fra?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

Masig

Miss BananaHammock skriver:

Jeg ved ikke hvor jeg har det fra, men har man ikke altid en baby/et barn på bagsædet i en bil i deres autostol? Også selvom man kører alene med dem?
Eller kan man også have autostolen foran på passagere sædet, også slå airbagen fra?

Du kan sagtens have dem foran, men tror det er det mest sikre bagi (uden egentlig at vide det med sikkerhed)... Men foran skal man som du siger bare slå airbag'en fra...

Anmeld

29. august 2012

Mor til Ella

Jeg har foran uden airbag af den årsag at jeg synes ikke man er særlig trafik sikker når man ofte ender med at vende sig om, har ofte set folk vende hovedet og så drejer bilen ofte som en naturlig reaktion Derfor gør jeg som jeg gør.

Anmeld

29. august 2012

Gittemor09

jeg har selv tit tænkt hvordan jeg skal bære mig ad når baby kommer...

har en på 3 og så lille bebs... og er alene med dem...

skal de begge på bagsædet?

Eller bebs foran med airbag slået fra??

Anmeld

29. august 2012

wmillapigenw

nu har jeg ingen bil men selvom hvis jeg sad forand ved min mor eller når hun passer ham sidder han altid fastspændt bagved hvor jeg sætter autostolen fastklæmt mellem sædderne (altså rykker forsædet tilbage så autostolen slet ikke kan rykke sig) det føler jeg mig mest sikker med!

Anmeld

29. august 2012

Dustmuz

jeg ville nok placere barnet på bagsædet, i passager siden.. indstille bakspejlet så man kunne se hvad der foregik..

jeg ville ikke tage barnet om foran, da man så fjerne fokus fra sin kørsel..
har desværre set mindre uheld hvor føreren, har haft barnet foran, og IKKE har haft fokus på trafikken..

men rent lovmæssigt, mener jeg faktisk også der stå et eller andet omkring børn i bilen.. er dog ikke 100% sikker på det

Anmeld

3. september 2012

Miss BananaHammock

Tak for jeres svar! Tror også bare jeg undrende mig da jeg kørte bag en der havde sit barn på forsædet og jeg blev helt i tvivl om hvad jeg selv skulle gøre når manden ikke skal med på tur.

Vi har snakket om at vi i starten når vi skal køre til familien et par timer væk sætter autostolen på bagsæddet sammen med mig.

Anmeld

3. september 2012

Holbæktrunten

Man må gerne have bebs på forsædet HVIS AIRBAGGEN ER SLÅET FRA!

Det er dog sikrest på bagsædet, hvis uheldet skulle være ude.

Må indrømme at hvis jeg manuelt havde kunnet slå airbaggen fra i min lille dyt, så havde jeg haft bassen foran da han var lille - han HADEDE at køre bil, og synes simpelthen ikke at der er noget mere distraherende og stressende end et spædbarn der græder og er ulykkelig (så jeg fik sjovt nok ikke kørt særlig meget dengang)

Anmeld

3. september 2012

Miss BananaHammock

Holbæktrunten skriver:

Man må gerne have bebs på forsædet HVIS AIRBAGGEN ER SLÅET FRA!

Det er dog sikrest på bagsædet, hvis uheldet skulle være ude.

Må indrømme at hvis jeg manuelt havde kunnet slå airbaggen fra i min lille dyt, så havde jeg haft bassen foran da han var lille - han HADEDE at køre bil, og synes simpelthen ikke at der er noget mere distraherende og stressende end et spædbarn der græder og er ulykkelig (så jeg fik sjovt nok ikke kørt særlig meget dengang)

Oki! Ja skal da vist lige ha' tjekket hvordan man gør det hersens med at slå airbag fra i vores biler

Anmeld

9. september 2012

Lenats31

De må gerne sidde på passagersædet foran.

med en bagudvendt autostoll skal airbaggen være slået fra

Med en fremadvendt bør den være slået fra men skal ikke være det.

der kan være gode årsager til at sætte barnet foran

det skriger under bilkørsel hvilket øger risikoen for uheld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.