Sikkerhed i bilen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2009

Sweet1978

Stumpen skriver:

Jeg troede faktisk at et barn skulle veje 15 kg inden man bruge 3punktsselen eller være 3-4 år som sele til barnet??

Ja normalen er at de begynder at bruge 3 punktsselen når de ved 3 år kommer ud af en regulær autostol og over på en selepude. Men på denne stol er det altså vist fra 18mdr. og jeg kan også vurdere at selen i stolen ikke kan blive lang nok til hun fylder 3 år, for i vinters med flyverdragt på knep det allerede så næste vinter bliver det umuligt.

Det fungere også fint med 3 punkts selen, den sidder helt perfekt. Problemmet er min datter "udbryderkongen".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2009

Cris

Sweet1978 skriver:

havde jeg tænkt på at lave en anordning, der spændte selerne sammen foran på brystet så hun ikke kunne vride dem ud til siden og slippe fri. Men da jeg nævnte det for min mor blev hun helt bleg, "hvad vil du så gøre hvis der sker noget og du skal have hende hurtigt ud af bilen", og hun har jo sådan set ret.

Jeg tænkte på det samme, men måske kan du finde noget som kan sættes fast med kun en "klick" forstår du? Self. hvis du skal lave en knude, så kan det tage tid til at hun kan komme ud. Men ligesom de sidder fast i stolen med en klick, så kan du måske finde en gammel taske og bruge den der dims de har, for at sætte dem fast omkring hofterne eller i brystet. Det er bare en klick og ikke svært at tage hende ud, hvis der sker noget. Det er bedre at hvis der sker noget, når hun lige er ude og så flyver hun ud af bilen! nej nej! Det må være, synes jeg også, for stolen er stadig lidt for stor til hende...

Anmeld

18. maj 2009

Stumpen

Sweet1978 skriver:

Ja normalen er at de begynder at bruge 3 punktsselen når de ved 3 år kommer ud af en regulær autostol og over på en selepude. Men på denne stol er det altså vist fra 18mdr. og jeg kan også vurdere at selen i stolen ikke kan blive lang nok til hun fylder 3 år, for i vinters med flyverdragt på knep det allerede så næste vinter bliver det umuligt.

Det fungere også fint med 3 punkts selen, den sidder helt perfekt. Problemmet er min datter "udbryderkongen".

Jo jo, fint nok at det fungere godt, men hvis reglerne siger noget andet..-men det må de jo ikke gøre når der står 1½ år på jeres autostol.. Min datter var 2½ da vi skiftede over til 3punktselen, for der vejede hun de 15 kg... og hvor er det bare dejligt nemt nu

Anmeld

18. maj 2009

Sweet1978

Nå Babysam havde ikke sådan en dims så nu skal jeg lige have googler hvor der er en kære børn i rimelig afstand fra mig.

Anmeld

18. maj 2009

SpunkenJo

Hvorfor smutter du ikke forbi et af FDM' kontorer??? De kan hjælpe dig, med udgangspunkt i netop den stol du har???

/Jo

Anmeld

18. maj 2009

Sweet1978

SpunkenJo skriver:

Hvorfor smutter du ikke forbi et af FDM' kontorer??? De kan hjælpe dig, med udgangspunkt i netop den stol du har???

/Jo

Ja det var jo også en mulighed, men fdm sælger vel ikke udstyr?

Anmeld

18. maj 2009

SpunkenJo

Ja det var jo også en mulighed, men fdm sælger vel ikke udstyr?

...........de både sælger OG rådgiver.
Tjek deres hjemmeside. De har kompetencen på området, biler og sikkerhed, på alle måder. Hva enten det gælder bilens indretning, udstyr og sikkerhed.

- Jeg benytter mig ofte af deres hjemmeside   www.fdm.dk

/Jo

- Har osse skrevet lidt tidligere i denne tråd om FDM

Anmeld

18. maj 2009

Sweet1978

SpunkenJo skriver:

...........de både sælger OG rådgiver.
Tjek deres hjemmeside. De har kompetencen på området, biler og sikkerhed, på alle måder. Hva enten det gælder bilens indretning, udstyr og sikkerhed.

- Jeg benytter mig ofte af deres hjemmeside   www.fdm.dk

/Jo

- Har osse skrevet lidt tidligere i denne tråd om FDM

Ja så det godt, men var mere optaget af indlæggene om anordningen til at klikke på selerne.

Men nu har jeg skrevet til fdm om mit problem og også spurgt dem og det er lovligt at jeg bruger 3 punktsselen.

Anmeld

18. maj 2009

SpunkenJo

Sweet1978 skriver:

Ja så det godt, men var mere optaget af indlæggene om anordningen til at klikke på selerne.

Men nu har jeg skrevet til fdm om mit problem og også spurgt dem og det er lovligt at jeg bruger 3 punktsselen.

God ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.