Sikkerhed i bilen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.982 visninger
18 svar
0 synes godt om
17. maj 2009

Sweet1978

Min datter på 21 mdr. er ved at drive mig til vanvid når vi kører bil, for hver 5-10 km. må jeg standse og putte hende tilbage i selen, hun vrider sig simpelthen ud af dem arm for arm så hun sider med selerne kun om hoften.

Den stol vi har er godkendt fra 9mdr.-36mdr. og der er vist på siden af den at fra 18mdr. skal man spænde barnet fast med 3 punktsselen, som så i stedet for at holde stolen, holder både barn og stol.

Det prøvede jeg så idag, og den sidder sådan set fint det er jo nærmest en dobbelt højde selepude hun sidder på, så den sad perfekt hen over bryst og hofte og blev holdt lidt på plads af stolens kurver.

Men men ak ak, den vred hun da også bare armen ind under med samme resultat, at hun kun havde sele hen over hoften. Hvis jeg bliver stoppet af politet får jeg jo et klip i kørekortet fordi hun ikke er spændt forsvarligt fast.

Med stoles oprindelige H-sele(over begge skuldre, ned og over brystet) havde jeg tænkt på at lave en anordning, der spændte selerne sammen foran på brystet så hun ikke kunne vride dem ud til siden og slippe fri. Men da jeg nævnte det for min mor blev hun helt bleg, "hvad vil du så gøre hvis der sker noget og du skal have hende hurtigt ud af bilen", og hun har jo sådan set ret. Men jeg er bare desperat.

Er der nogen der er kvikkere end mig og har et godt råd, hun er for lille til at jeg kan forklare hende at det er både ulovligt og farligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2009

Mor.sander

Mens jeg kørte taxi, var der en af børne der havde en autostol, hvor selen blev låst sammen med magneter... Skide smart... Sådan en kunne jeg godt have brugt da Simson var lille, han gjorde det samme som din datter... hammerne belastende.

Anmeld

17. maj 2009

Joan ( Smallie )

Det forstår jeg jo så ikke de kan for så må stolen da være for stor til dem.

Ved det ikke nu har min søn pænt brede skulder så han kan ikke gøre det, men til gengæld kan han snart finde ud af at låse op for selen. Men det klares nemt ved at sætte et stukke stof over med velcro på så kan han ikke se den.

Måske det var en ide til din datter dor det kan du jo lige rykke fra hinanden??

Joan

Anmeld

17. maj 2009

Noah08

du kan købe en dims der holder selerne sammen foran som du bare sætter fast på selerne. For normalt er det for tidligt at bruge selen fra bilen. når hun ikke er ældre

Anmeld

17. maj 2009

SpunkenJo

Jeg ville proppe barnet i stolen og drøne forbi FDM.

De tilbyder at hjælpe med autostole.

Tjek deres hjemmeside.

/Jo

Anmeld

17. maj 2009

Sweet1978

Noah08 skriver:

du kan købe en dims der holder selerne sammen foran som du bare sætter fast på selerne. For normalt er det for tidligt at bruge selen fra bilen. når hun ikke er ældre

Super så vil jeg da lige drøne forbi babysam imorgen og spørge om de har sådan en.

Anmeld

17. maj 2009

Noah08

jeg har set den i kære børn, men måske de også har den i babysam

Anmeld

17. maj 2009

Lise

Min Simon er netop begyndt at gøre det samme, men så må vi stramme selen lidt, så han ikke har mulighed for at gøre det.. Hellere han sidder fast, sikkert og måske lidt ukomfortabelt, end rart, løst og usikkert!

Anmeld

17. maj 2009

Sweet1978

Lise skriver:

Min Simon er netop begyndt at gøre det samme, men så må vi stramme selen lidt, så han ikke har mulighed for at gøre det.. Hellere han sidder fast, sikkert og måske lidt ukomfortabelt, end rart, løst og usikkert!

Jeg har strammet selen alt det den kan, faktisk så meget at der er problemmer med at få det til at nå sammen når jeg skal spænde hende, hun er en udbryder konge.

Anmeld

17. maj 2009

Stumpen

Jeg troede faktisk at et barn skulle veje 15 kg inden man bruge 3punktsselen eller være 3-4 år som sele til barnet??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.