Har jeg pligt til at informere faren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.156 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation, at jeg er gravid i 9. uge. Min kæreste er smuttet og har gjort det meget klart, at han ikke ønsker nogen del i barnets liv overhovedet. Han har efter vi er gået fra hinanden opsøgt mig et par gange og har mildest talt teet sig som en dumt svin. Han sviner mig til og råber og skriger. Han siger ting som: "Du ved jo godt, at du aldrig vil kunne klare et barn alene og jeg vil sidde klar ved telefonen og grine dig hoverende op i ansigtet, når du ringer og siger, at du har fået en abort." 

Jeg har nu bedt ham om at holde sig væk.

Mit spørgsmål er: Har jeg pligt til at informere faren om jeg beholder det eller får det fjernet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

pvejsen

Eftersom han jo skal betale bidrag , hvis du vælger at gennemføre graviditeten, vil det være svært at skjule det for ham

Anmeld

29. august 2012

MorDk

jeg mener man skal være ærlig og fortælle hvem faderen er... altså give de oplysninger man har. Jeg ved nogle skrive ukendt far... men det mener jeg ikke man bare sådan lige kan. Men kender ikke reglerne. Min veninde skulle komme med alle de oplsyninger hun havde, hvis ikke ville hun få dagbøder...

Anmeld

29. august 2012

celkt

først et kram

dernæst - det sgu da en træls situation du står i.

Altså, jeg syntes du skal tage din beslutning, og dernæst skrive et brev til ham om dit valg. Vælger du at beholde barnet skal du samtidig skrive at han kan forvente at skulle betale børnepenge. Han vil vel reagere med et krav om en faderskabstest, hvilket du jo så må tage som det kommer. Jeg mener ikke du kan lade være med at informere ham om din beslutning, da det jo under alle omstændigheder kommer til at involvere ham økonomisk hvis du får barnet.

Jeg håber det kommer til at gå godt for dig/jer.

Anmeld

29. august 2012

An&Jo

ja jeg synes du har pligt til at fortælle ham hvilket valg du tager..

Jeg har selv stået i situationen, og jeg synes helt ærligt ikke man kan tillade sig at gøre det til en hemmelighed, for enten så får du en abort eller også beholder du det..

Får du en abort vil det være urimeligt at lade ham gå og være "bange" for om han nu pludselig får et brev fra SF angående børnebidrag..

Vælger du barnet, har han mulighed for at nå at ændre sig, og dermed nå at få det hele på plads til at det her barn kommer så han også kan være en del af det hele hvis han ønsker det..

tænk på at de reaktioner han har lige nu højst sandsynligt kommer fordi han er bange for det her, han ved ikke hvad det indebærer (hvis han da ikke allerede er far) det er en ligeså ukendt situation for ham som det er for dig hvis i begge er førstegangsforældre..

Så ja jeg synes faktisk du skylder ham at fortælle hvad du vælger, så han selv kan vælge til eller fra..

Anmeld

29. august 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg står i den situation, at jeg er gravid i 9. uge. Min kæreste er smuttet og har gjort det meget klart, at han ikke ønsker nogen del i barnets liv overhovedet. Han har efter vi er gået fra hinanden opsøgt mig et par gange og har mildest talt teet sig som en dumt svin. Han sviner mig til og råber og skriger. Han siger ting som: "Du ved jo godt, at du aldrig vil kunne klare et barn alene og jeg vil sidde klar ved telefonen og grine dig hoverende op i ansigtet, når du ringer og siger, at du har fået en abort." 

Mit spørgsmål er: Har jeg pligt til at informere faren om jeg beholder det eller får det fjernet?

Nej, du har ikke pligt til at gøre noget som helst over for ham.

Men du skal naturligvis oplyse myndighederne, hvem han er. Og du skal naturligvis - uanset hvad du måtte føle nu - modtage børnebidrag fra ham, når den tid kommer.

Luk ørerne for hans grimme udtalelser.

Og henvend dig efter 12-ugersskanning til kommunen for at snakke med SP, som kan følge dig hele vejen. - Og også forberede dig lidt under din graviditet.

Anmeld

29. august 2012

Sophie90

Anonym skriver:

Det er faktisk ulovligt ikke at skrive faderen på fødselsattesten hvis man ved hvem det er.. Så jeg er ret sikker på, at hvis du vælger at beholde det så finder han ud af det alligevel fordi du SKAL skrive det.. Held og lykke med det

Anmeld

29. august 2012

Anonym trådstarter

Animalia skriver:

Det er faktisk ulovligt ikke at skrive faderen på fødselsattesten hvis man ved hvem det er.. Så jeg er ret sikker på, at hvis du vælger at beholde det så finder han ud af det alligevel fordi du SKAL skrive det.. Held og lykke med det

Hejsa.

Jeg tror du misforstår mit spørgsmål.

Selvfølgelig vil jeg skrive ham på som far, hvis jeg beslutter mig for at beholde det. Det jeg gerne vil vide er om jeg har pligt til at fortælle ham det inden?

Anmeld

29. august 2012

M!

Du ved godt at du har travlt ikke? 

Hvis du skal nå at få en abort, så skal du beslutte dig ASAP! 

Faren får det afvide uanset hvad, men du kan selv vælge om du vil fortælle ham det selv!  

Anmeld

29. august 2012

TeamRocket

Anonym skriver:

Hejsa.

Jeg tror du misforstår mit spørgsmål.

Selvfølgelig vil jeg skrive ham på som far, hvis jeg beslutter mig for at beholde det. Det jeg gerne vil vide er om jeg har pligt til at fortælle ham det inden?

Teknisk set kan du helt ignorere ham du har ingen lovmæssige forpligtigelser i forhold til at fortælle ham noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.