Jeg er mor til 3 skønne unger. Har et stabilt liv, og ønsket om flere børn ( men selvfølgelig ikke for enhver pris ).
Jeg er nu gravid. IGEN. Jeg er pt. 9 uger henne.
Faren er, min eks-kæreste, ( ikke mine børns far ). Vi kan stadig godt sammen, hygger stadig, stadig bedste venner ( tror jeg ).
Vi har pt. kendt hinanden i ca. 2 år.
For lidt over et år siden, blev jeg gravid med ham. Kondomet sprang for første gang i mit liv.
Vi kendte ikke hinanden så godt, ikke stabilt arbejde osv. og han har den romantiske drøm om endeløs kærlighed, der så former et barn.
Alt talte for abort.
Efter aborten, bliver der påvist celleforandringer i livmoderhalsen. Tanker om det kombineret med aborten, og hans i forvejen lettere depression, gjorde ikke ligefrem at vi nød livet sammen ekstra.
Men, jeg kom igennem aborten og tankerne. Alene. Han trak sig. Reagerede indadvendt.
I januar i år, blev jeg gravid igen.
Forventede en snak, for og imod, jeg ønskede barnet, han overhovedet ikke. Jeg forventede hans støtte.
Midt i en vinterdepression, ikke smart tør siges.
Well, der blev sat hårdt mod hårdt. Fik jeg ikke en abort, ville jeg miste ham fuldstændig. Hvis jeg fik en abort, ville vi fokusere på alle tænkelige måder, på at få vores forhold helt godt igen.
Jeg fik aborten, overhovedet ikke klar til det. Det var så forkert, og det synes jeg stadig det var. Jeg reagerede, voldsomt, havde brug for ham. Skammede mig over, at jeg havde brug for ham, til at fortælle mig at jeg var god nok. Skammede mig endnu mere, når han ikkke ville fortælle mig det.
Endte ud i skænderier. Og hen imod, at vi blev enige om at stoppe forholdet som det var hvor vi boede sammen, og så fortsætte som weekendkærester.
Tiden gik dog. ( han er ikke såå hurtig i optrækket når det gælder forandringer. )
Hvor om alting er, på trods af overbeskyttelse ( kondom, p-piller, træk-ud-metoden ), finder jeg ud af dagen efter han er flyttet, at jeg er gravid.
Snakkene har været frem og tilbage. Han er meget imod graviditet. Jeg er mmeget imod abort.
Der har været rolige snakke, skænderier, brevveksling. Ja, alt hvad dertil hører, og jeg har virkelig inddraget ham i mine overvejelser.
Men.. nu bad han om et svar i går. Købt eller solgt. Forstår ham godt. Har det på samme måde.
Længe været min mening, at finde ud af det. Hele tiden hældt mod graviditet.
Han tog så fri fra job i dag, for at komme og høre mit "svar". Han ville hverken høre forklaringer eller noget. Bare svar på om han skulle være far.
Da jeg sagde ja, gik han helt i baglås og føg om sig med skældsord omkring mig. Smækkede med døren, med ordene, jeg vil aldrig snakke med dig mere, jeg hader dig.
Puha guys, gad vide hvem der har læst alt det her 
Er jeg egoistisk at jeg vælger barnet denne gang ?
Nogen andre, der har valgt barn mod farens vilje ?