Andre rhesus negative?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2012

Steinbrenner

SRP skriver:

Hej piger

Jeg var ved læge i dag 9+5 og fik at vide min blodtype er 0 rhesus negativ, hvilket jo betyder man skal sikre sig, at der ikke dannes antistoffer mod barnet. Hvornår skal jeg tjekkes igen og evt. have en sprøjte, der sikrer barnet ikke tager skade? Er der nogen som har været igennem forløbet?

Jeg er ikke negativ men positiv, dog danner jeg stadig antistoffer mod den blodtype min mand har, i anden graviditet fik jeg taget blodprøver en gang om måneden for at tjekke antistof tallet og det vat det.

Her tredje gang, har min datter samme blodtype som sin far og antistof tallet er steget og faldet hele graviditeten, jeg har været til ekstra scanninger for at tjekke om hun har animi, hun har det heldigvis godt men der bliver holdt skarpt øje med mig og hende resten af gravditeten for at se om tallet stiger yderligere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2012

MMOGM

SRP skriver:

Hej piger

Jeg var ved læge i dag 9+5 og fik at vide min blodtype er 0 rhesus negativ, hvilket jo betyder man skal sikre sig, at der ikke dannes antistoffer mod barnet. Hvornår skal jeg tjekkes igen og evt. have en sprøjte, der sikrer barnet ikke tager skade? Er der nogen som har været igennem forløbet?

Jeg er også rhesus negativ, og det er den lille babydreng som ligger i min mave også  Så ingen indsprøjtning til mig hihi 

Anmeld

29. august 2012

MortilElias2010

Samme her, men det var Elias også så de gjorde ikke mere ved det 

Anmeld

29. august 2012

pemiro

FamilenStorm skriver:

Jeg fik et stik i rumpen dagen efter jeg havde født da vores datter er positiv..

Her anden gang ved jeg ikke lige hvordan forløber Men de har helt styr på det, så du skal nok få de sprøjter du skal

Det er desværre ikke alle læger der har styr på det endnu!
Mit råd til ts er at sørge for at få taget de prøver der skal tages og sørge for at lægen ved hvad han/hun laver.
Jeg er selv rh neg og min dreng var positiv.
MEN det tog en krig før de fandt ud af han var positiv, faktisk først i uge 35, fordi lægen ikke kunne finde ud af at få sendt den blodprøve rigtigt afsted, så fik taget ca 4 før det lykkedes.
Ved den sidste var der også problemer, og valgte at skifte læge. Den nye læge holdte stærkt på at man først undersøgte efter graviditeten, men min jm fik heldigvis styr på det, fordi jeg måtte sige til hende at jeg simpelthen ikke orkede at få det til at lykkedes mere!

Der kan intet ske i din første graviditet med bebs, det er først i de næste, da du under fødslen kan få noget af bebs blod i dit, og er den rh positiv, vil du danne antistoffer mod den type, så er din næste bebs positiv, vil kroppen frastøde den, hvis du ikke har fået antistofferne

Anmeld

29. august 2012

Faith

Jeg fik et stik i nummeren i uge 29

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.