Andre rhesus negative?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.359 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. august 2012

SRP

Hej piger

Jeg var ved læge i dag 9+5 og fik at vide min blodtype er 0 rhesus negativ, hvilket jo betyder man skal sikre sig, at der ikke dannes antistoffer mod barnet. Hvornår skal jeg tjekkes igen og evt. have en sprøjte, der sikrer barnet ikke tager skade? Er der nogen som har været igennem forløbet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er reshus negativ og begge mine børn er positive. 

I min første graviditet fik jeg bare en sprøjte efter jeg havde født.

Her anden gang, er der kommet nye retsningslinjer, sådan at man i uge 25, kommer til tjek, hvor de ka tjekke baby's blodtype. Er baby positiv, får du til ud om at få en sprøjte i uge 28. Sprøjte nr 2 får du når baby er født. Er baby negativ, bliver der ik gjort mere.

Har ingen problemer haft med det i mine graviditeter! Vh stine

Anmeld

28. august 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
StineW79 skriver:

Her anden gang, er der kommet nye retsningslinjer, sådan at man i uge 25, kommer til tjek, hvor de ka tjekke baby's blodtype. Er baby positiv, får du til ud om at få en sprøjte i uge 28. Sprøjte nr 2 får du når baby er født. Er baby negativ, bliver der ik gjort mere.

det samme her

Anmeld

28. august 2012

LineSchack

SRP skriver:

Hej piger

Jeg var ved læge i dag 9+5 og fik at vide min blodtype er 0 rhesus negativ, hvilket jo betyder man skal sikre sig, at der ikke dannes antistoffer mod barnet. Hvornår skal jeg tjekkes igen og evt. have en sprøjte, der sikrer barnet ikke tager skade? Er der nogen som har været igennem forløbet?

det er jeg også og fik det først afvide da jeg var i fødsel. Emma havde ikk taget skade. fik også først en efyer. men pga dårlig information

Anmeld

28. august 2012

Eliza

Det er jeg. Jeg fik taget blodprøver for at se hva blodtybe baby var. Heldigvis var han os negativ så se gjorde ikke mere ved det. 

Anmeld

28. august 2012

FamilenStorm

Jeg fik et stik i rumpen dagen efter jeg havde født da vores datter er positiv..

Her anden gang ved jeg ikke lige hvordan forløber Men de har helt styr på det, så du skal nok få de sprøjter du skal

Anmeld

28. august 2012

Tona

StineW79 skriver:

Præsis. Godt svar  (jeg er også rehsus negativ med en positiv datter og nu hvor jeg er gravid igen har jeg fået præsis samme info).

TS: jeg kan fortælle at min meget erfarne læge fortalte mig, at hun aldrig nogensinde kunne huske at have oplevet en patient hvor det gav nogle problemer, så du skal ikke være så nervøs ved det.

Anmeld

28. august 2012

Angelspot

FamilenStorm skriver:

Jeg fik et stik i rumpen dagen efter jeg havde født da vores datter er positiv..

Her anden gang ved jeg ikke lige hvordan forløber Men de har helt styr på det, så du skal nok få de sprøjter du skal

Også mig. Og en indsprøtning midt i graviditeten og så var det det. Har aldrig hørt mere til det.

Anmeld

28. august 2012

Lenaogkasper

SRP skriver:

Hej piger

Jeg er rehsus negativ og min kæreste positiv.

bebs i maven er også positiv.

fik en indsprøjtning ved JM uge 29

Skal have igen efter fødselen og ved at hvis man skal have vendingsforsøg skal man også have en derefter.

men ingen problemer med det.

Anmeld

28. august 2012

Moar2011

SRP skriver:

Hej piger

Jeeg har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.