Tulle28 skriver:
Gudskelov at de institutioner OGSÅ findes! Min datter går også i en fantastisk institution og jeg tænkte virkelig på igår efter den seneste episode, at man bare burde være bedre til at rose personalet for deres indsats. Der er stort set aldrig nogen der er syge, de er altid glade og der er masser af tid til knus og kram. Skønt! Og skøn tråd
Jeg er SÅ glad for vores søns institution. Det er en intergreret institution. Og selvfølgelig er den ikke "fejlfri". Men jeg vil sige det sådan... at slevom man kan se at der mangler noget personale nogle gange... så virker det ikke til at ungerne bliver påvirket af det, hvilket jeg sys er så skønt! Personalet giver sig tid til ungerne...
fx. Når de spiser... hvis et barn er meget lang tid om at spise... jamen så kan man opleve at et personale går fra og sidder sammen med det barn .... selvom de andre er gået ud for at lege... madpakken bliver ikke bare pakket væk og sådan!
Der bliver leget, hygget, nusset, sunget, puttet, fjollet, grinet og lavet en masse aktiviteter...
Han har ikke gået der så længe... men har fra første dag haft en god mavefornemmelse... Og har endnu ikke kunne sætte en finger på noget.
Personalet virker glade og de virker til de kan lide deres arbejde! De har travlt ja... men sådan er det jo...
Generelt virker det til at normeringen er ret god der hvor min søn går.
Imorges afl. jeg ham kl.08.00 hele 3 personaler fra HANS stue var der ... og de hyggede med at tegne, male og synge allerede der... Ingen stress ved afleveringer... og der er ALTID et personale til at tage hånd om de børn der bliver afl. så kan man liiige vinke farvel i vinduet mm.
Pædagoger sidder ikke bare på deres flade røv, snakker i mobil og drikker kaffe! De passer deres arbejde så godt de kan inden for de rammer de har.
Og ja der er stor foreskel på institutioner... og her kan vi også tage et kig på LEDELSEN!
Anmeld