I min søns institution...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.429 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. august 2012

MorDk

...møder man altid glade og positive pædagoger/medhjælpere.

Selvom der er travlt så mærker man at der er nærvær, varme, omsorg, plads til sjov og ballade og opmærksomhed omkring det enkelte barns behov.

Efter alle de ting der er skrevet i medierne tog jeg mig selv i at kigge rundt på legepladsen igår... da jeg hentede Bassen.

Pædagogerne var alle fordelt rundt på hele legepladsen... De går jævnligt runder... så de  kan holde øje med børnene. Når de møder ind om morgenen kommer børnene ikke ud før legepladsen er blevet undersøgt for diverse glasskår mm.

Det virker som om at de kan lide deres arbejde... og de kan lide ungerne...

Jeg føler mig tryg ved at afl. mit guld i vuggestue. Også selvom jeg ved at jeg kan blive ringet op fordi han har slået sig eller lign.

Til jer som bliver skræmte af mediernes udmeldinger... slap af og træk vejret! Det er jo langt fra alle vuggerstuer/børnehaver der er som vi har læst om den seneste tid!

Ville bare dele ... ♥

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Maja88

28. august 2012

Tulle28

Gudskelov at de institutioner OGSÅ findes! Min datter går også i en fantastisk institution og jeg tænkte virkelig på igår efter den seneste episode, at man bare burde være bedre til at rose personalet for deres indsats. Der er stort set aldrig nogen der er syge, de er altid glade og der er masser af tid til knus og kram. Skønt! Og skøn tråd

Anmeld

28. august 2012

Aprilmor11

MorDk skriver:

Selvom der er travlt så mærker man at der er nærvær, varme, omsorg, plads til sjov og ballade og opmærksomhed omkring det enkelte barns behov.

Efter alle de ting der er skrevet i medierne tog jeg mig selv i at kigge rundt på legepladsen igår... da jeg hentede Bassen.

Pædagogerne var alle fordelt rundt på hele legepladsen... De går jævnligt runder... så de  kan holde øje med børnene. Når de møder ind om morgenen kommer børnene ikke ud før legepladsen er blevet undersøgt for diverse glasskår mm.

Jeg føler mig tryg ved at afl. mit guld i vuggestue. Også selvom jeg ved at jeg kan blive ringet op fordi han har slået sig eller lign.

Til jer som bliver skræmte af mediernes udmeldinger... slap af og træk vejret! Det er jo langt fra alle vuggerstuer/børnehaver der er som vi har læst om den seneste tid!

Ville bare dele ... ♥

Min søn har været i 2 dagplejer og en vuggestue. Han går nu i vuggestue og har aldrig været så tryg når jeg aflevere ham. Her kan man ogsåå se at pædagogerne og medhjælperne er rigtig glade for deres arbejde. Så jeg kan kun give dig ret Og godt intiativ at tag med at skrive det

Anmeld

28. august 2012

Janni.

heldigvis er langt fleste steder rigtig gode.

Anmeld

28. august 2012

MorDk

Tulle28 skriver:

Gudskelov at de institutioner OGSÅ findes! Min datter går også i en fantastisk institution og jeg tænkte virkelig på igår efter den seneste episode, at man bare burde være bedre til at rose personalet for deres indsats. Der er stort set aldrig nogen der er syge, de er altid glade og der er masser af tid til knus og kram. Skønt! Og skøn tråd

Jeg er SÅ glad for vores søns institution. Det er en intergreret institution. Og selvfølgelig er den ikke "fejlfri". Men jeg vil sige det sådan... at slevom man kan se at der mangler noget personale nogle gange... så virker det ikke til at ungerne bliver påvirket af det, hvilket jeg sys er så skønt! Personalet giver sig tid til ungerne...

fx. Når de spiser... hvis et barn er meget lang tid om at spise... jamen så kan man opleve at et personale går fra og sidder sammen med det barn .... selvom de andre er gået ud for at lege... madpakken bliver ikke bare pakket væk og sådan!

Der bliver leget, hygget, nusset, sunget, puttet, fjollet, grinet og lavet en masse aktiviteter...

Han har ikke gået der så længe... men har fra første dag haft en god mavefornemmelse... Og har endnu ikke kunne sætte en finger på noget.

Personalet virker glade og de virker til de kan lide deres arbejde!  De har travlt ja... men sådan er det jo...

Generelt virker det til at normeringen er ret god der hvor min søn går.

Imorges afl. jeg ham kl.08.00 hele 3 personaler fra HANS stue var der ... og de hyggede med at tegne, male og synge allerede der... Ingen stress ved afleveringer... og der er ALTID et personale til at tage hånd om de børn der bliver afl. så kan man liiige vinke farvel i vinduet mm.

Pædagoger sidder ikke bare på deres flade røv, snakker i mobil og drikker kaffe! De passer deres arbejde så godt de kan inden for de rammer de har.

Og ja der er stor foreskel på institutioner... og her kan vi også tage et kig på LEDELSEN!

Anmeld

28. august 2012

miig1989

MorDk skriver:

Ville bare dele ... ♥

Godt indlæg

har selv været i praktik i VS, og jeg har det samme billede af den institution, som du har af din søns.

Godt nok kan det være småt med medarbejdere en gang i mellem, men der var altid nogle voksne til stede på fx legepladsen, som gik runder.
Så kan slet ikke genkende det billede fra medierne, men desværre er er der jo nogle institutioner, som måske ikke har helt styr på tingene.

Anmeld

28. august 2012

Malene76

MorDk skriver:

Ville bare dele ... ♥

Nemlig rigtig. Det er ganske forfærdeligt at det overhovedet går galt nogle steder, men heldigvis er det jo de færreste steder der er så grel. Dejligt indlæg.

KH Malene

Anmeld

28. august 2012

MorDk

miig1989 skriver:

Godt indlæg

har selv været i praktik i VS, og jeg har det samme billede af den institution, som du har af din søns.

Godt nok kan det være småt med medarbejdere en gang i mellem, men der var altid nogle voksne til stede på fx legepladsen, som gik runder.
Så kan slet ikke genkende det billede fra medierne, men desværre er er der jo nogle institutioner, som måske ikke har helt styr på tingene.

Ja ogdet er  og bliver et ledelsesansvar!

Tror desværre der bliver smurt tykt på engang imellem... MEN jeg ved også godt der er brådne kar... det er der i alle fag.

Det er tragisk det der er sket med de drenge.... ham der blev skambidt og ham der var ved at blive kvalt i sandkassen.

Men måden tingene bliver fremlagt på kan jeg virkelig brække mig over! + dem som bare høvler pædagogerne ned...  

Anmeld

28. august 2012

Clisolka

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.