Graviditet og elev

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.261 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. august 2012

Anonym trådstarter

Hej piger

Først: Hvis nogen ved hvem jeg er, så lad lige være med at skrive det i tråden, ikk?

Jeg er lige startet som elev, og det er jeg selvfølgelig super glad for
Vi har et barn som bliver 2 til vinter og "planen" var, at vi skulle begynde på nr. 2 til næste efterår.. Altså når den første er knapt 3 år

MEN - Jeg har så opdaget at jeg først er færdig med min elevtid i foråret 2016 .. Det skal jeg dog lige have tjekket op på

Men SÅ længe vil jeg altså ikke vente ..

Jeg vil derfor meget gerne høre jeres erfaringer angående graviditet/barsel under elevtiden. Er det en god idé at betale til a-kasse allerede osv.? Hvad skal jeg gøre af "forberedelser"?

Jeg er slagterelev forresten.. Dog i en delikatesse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

lycly

Anonym skriver:

Hej piger

Først: Hvis nogen ved hvem jeg er, så lad lige være med at skrive det i tråden, ikk?

Vi har et barn som bliver 2 til vinter og "planen" var, at vi skulle begynde på nr. 2 til næste efterår.. Altså når den første er knapt 3 år

MEN - Jeg har så opdaget at jeg først er færdig med min elevtid i foråret 2016 .. Det skal jeg dog lige have tjekket op på

Jeg vil derfor meget gerne høre jeres erfaringer angående graviditet/barsel under elevtiden. Er det en god idé at betale til a-kasse allerede osv.? Hvad skal jeg gøre af "forberedelser"?

Altså nu er jeg godt nok almindelig detail elev, men jeg blev gravid halvvejs gennem min uddannelse, og jeg tog bare på barsel og er lige kommet tilbage og fortsætter min uddannelse Man får jo løn under barslen de første et eller andet antal uger, og så barselsdagpenge den sidste tid af barslen. Men hvis din timeløn er under 65 kroner (mener jeg nok) så er barselsdagpengene det samme som din elevløn

Det er ikke nødvendigt at være medlem af en a-kasse endnu, det er spild af penge, du kan jo ikke blive arbejdsløs når du står i lære. Så vidt jeg husker, så behøver man ikke melde sig ind i en a-kasse før kort tid inden man er færdigudlært. Men hæng mig ikke op på det. Men det er uanset hvad ikke nødvendigt allerede

Håber du kunne bruge mit svar til noget

Anmeld

27. august 2012

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Altså nu er jeg godt nok almindelig detail elev, men jeg blev gravid halvvejs gennem min uddannelse, og jeg tog bare på barsel og er lige kommet tilbage og fortsætter min uddannelse Man får jo løn under barslen de første et eller andet antal uger, og så barselsdagpenge den sidste tid af barslen. Men hvis din timeløn er under 65 kroner (mener jeg nok) så er barselsdagpengene det samme som din elevløn

Det er ikke nødvendigt at være medlem af en a-kasse endnu, det er spild af penge, du kan jo ikke blive arbejdsløs når du står i lære. Så vidt jeg husker, så behøver man ikke melde sig ind i en a-kasse før kort tid inden man er færdigudlært. Men hæng mig ikke op på det. Men det er uanset hvad ikke nødvendigt allerede

Håber du kunne bruge mit svar til noget

Super
Jeg vidste bare ikke om man skulle betale til a-kasse for at få barselsdagpenge
Hvordan reagerede din arbejdsplads?

Anmeld

27. august 2012

lycly

Anonym skriver:

Super
Jeg vidste bare ikke om man skulle betale til a-kasse for at få barselsdagpenge
Hvordan reagerede din arbejdsplads?

Nåh nej nej, ikke når man er elev (man har det faktisk ret godt som elev, hæ hæ)

De reagerede faktisk rigtig positivt. Selvfølgelig blev min chef en smule presset fordi de stod og manglede et par hænder i et år. Men de var super gode til at tage hensyn og sådan, da butiksbranchen jo er hård når man er gravid

Anmeld

27. august 2012

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Nåh nej nej, ikke når man er elev (man har det faktisk ret godt som elev, hæ hæ)

De reagerede faktisk rigtig positivt. Selvfølgelig blev min chef en smule presset fordi de stod og manglede et par hænder i et år. Men de var super gode til at tage hensyn og sådan, da butiksbranchen jo er hård når man er gravid

Det lyder godt Håber mit arbejde er ligeså søde når/hvis jeg bliver gravid

Anmeld

27. august 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg var i lære som handels assistent, og blev udlært en måned før jeg fødte.
Men jeg blev sygmeldt i uge 24 og fik sygedagpenge indtil jeg fødte. Jeg var i en fagforening inden jeg gik i lære, og fik derved ikke karantæne efter endt uddannelse.

Du kan sagtens blive gravid mens du er I lære.

Anmeld

27. august 2012

Anonym trådstarter

Baby2påvej skriver:

Jeg var i lære som handels assistent, og blev udlært en måned før jeg fødte.
Men jeg blev sygmeldt i uge 24 og fik sygedagpenge indtil jeg fødte. Jeg var i en fagforening inden jeg gik i lære, og fik derved ikke karantæne efter endt uddannelse.

Du kan sagtens blive gravid mens du er I lære.

Karantæne ?

Men blev du udlært når du var sygemeldt?

Anmeld

27. august 2012

CamillaSoefelt

Anonym skriver:

Hej piger

Som elev kan du mange steder få gratis fagforening og mega mega billig eller gratis a kasse... Undersøg det!!

Anmeld

27. august 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Karantæne ?

Men blev du udlært når du var sygemeldt?

Når man er ny udlært har man som regel 4 ugers karantæne, men snak med din fagforening, da det er meget forskelligt, og sørg for at få alt på skrift.

Min eksamen var i maj, og blev sygmeldt slut juni, så de sidste par måneder var bare "tidsfordriv"

Anmeld

28. august 2012

Anonym trådstarter

Baby2påvej skriver:

NåNå

Når man er ny udlært har man som regel 4 ugers karantæne, men snak med din fagforening, da det er meget forskelligt, og sørg for at få alt på skrift.

Min eksamen var i maj, og blev sygmeldt slut juni, så de sidste par måneder var bare "tidsfordriv"

Okay :b
Nej hvor heldigt at du 'nåede' det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.