Vanije bunde - mangler opskrift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Bassemor<3

Malli skriver:

Wauw, sikke en rigtig fin kage du har lavet

Jeg vil meget gerne bede om opskrifterne, det er altid rart at vide hvad der smager godt sammen

Taak ! det er den første fondantkage jeg har lavet

Opskriften på chokoladecremen er meget simpel. Du tager 200g mørk chokolade og ½l piskefløde. Så hælder du fløden i en gryde og varmer det op sammen med chokoladen, når chokoladen er smeltet stiller du det i køleskabet til det er helt kold, gerne til dagen efter, og så når du skal bruge det rør du lige et par gang i det og så pisker du det til skum BUM færdig

Limecremen er lidt mere indviklet, here it goes:

du skal bruge:
4 dl piskefløde
4 dl creme freice
1½ dl sukker
1½ dl limesaft
6 blade husblass.

start med at sætte husblas i blød i koldt vand.
pisk så fløden til skum.
Bland creme freice og sukkes sammen og pisk det sammen på lavt pisketrin, til sukkeret er opløst.

Varm ½ dl af limesaften i en lille gryde, langsomt ! og det skal IKKE koge, når det er varmt krammes husblassen fra for vand og kommes i, rør til det er smeltet.

Tilsæt resten af limesaften til det limesaft med husblas i og lad det køle til det er lunken.

Når det er lunken kommes det i creme fraicen hvor sukkeret også er i og der røres godt rundt.

Vend til sidst blandingen i flødeskumment, forsigtigt !

Stil det i køleskab min. 6 timer, men gerne til dagen efter.

Og så kommer du bare skiveskåret jordbær i laget når du ligger det i kagen.

limecreme laget skal ikke være lige så tykt som chokoladen, og overdriv gerne med chokoladecremen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Malli

Bassemor<3 skriver:

Taak ! det er den første fondantkage jeg har lavet

Opskriften på chokoladecremen er meget simpel. Du tager 200g mørk chokolade og ½l piskefløde. Så hælder du fløden i en gryde og varmer det op sammen med chokoladen, når chokoladen er smeltet stiller du det i køleskabet til det er helt kold, gerne til dagen efter, og så når du skal bruge det rør du lige et par gang i det og så pisker du det til skum BUM færdig

Limecremen er lidt mere indviklet, here it goes:

du skal bruge:
4 dl piskefløde
4 dl creme freice
1½ dl sukker
1½ dl limesaft
6 blade husblass.

start med at sætte husblas i blød i koldt vand.
pisk så fløden til skum.
Bland creme freice og sukkes sammen og pisk det sammen på lavt pisketrin, til sukkeret er opløst.

Varm ½ dl af limesaften i en lille gryde, langsomt ! og det skal IKKE koge, når det er varmt krammes husblassen fra for vand og kommes i, rør til det er smeltet.

Tilsæt resten af limesaften til det limesaft med husblas i og lad det køle til det er lunken.

Når det er lunken kommes det i creme fraicen hvor sukkeret også er i og der røres godt rundt.

Vend til sidst blandingen i flødeskumment, forsigtigt !

Stil det i køleskab min. 6 timer, men gerne til dagen efter.

Og så kommer du bare skiveskåret jordbær i laget når du ligger det i kagen.

limecreme laget skal ikke være lige så tykt som chokoladen, og overdriv gerne med chokoladecremen

Den lime creme, lyder ualmindelig lækker... UHMMM... Tusinde tak for at du gider dele, den skal helt sikkert prøves Ved du ca hvor meget den portion rækker til?

Anmeld

28. august 2012

Bassemor<3

Malli skriver:

Den lime creme, lyder ualmindelig lækker... UHMMM... Tusinde tak for at du gider dele, den skal helt sikkert prøves Ved du ca hvor meget den portion rækker til?

Så lidt, limecremen smager HIMMELSK !

Jeg lavede dobbelt af chokoladen og enkelt af lime, og der var rigeligt af begge fordi man bruger halt så meget af limecremen som af chokolade. Ved ikke om du har en fornemmelse af hvor stor kagen er ?

Anmeld

28. august 2012

Malli

Bassemor<3 skriver:

Så lidt, limecremen smager HIMMELSK !

Jeg lavede dobbelt af chokoladen og enkelt af lime, og der var rigeligt af begge fordi man bruger halt så meget af limecremen som af chokolade. Ved ikke om du har en fornemmelse af hvor stor kagen er ?

uhmm, jeg glæder mig allerede. Kan lige forestille mig det syrlige limecreme, med den svampede kage

Limecremen er det tynde hvide lag i kagen du har lagt billede ind af ikk? jeg har en ca fornemmelse af kagens str, hvor mange personer er den til?

Anmeld

28. august 2012

Malli

Bassemor<3 skriver:

250 g sukker
125 g flydende margarine
3 æg
1 1/4 dl mælk*
250 g hvedemel
1 tsk. bagepulver
2 tsk. vanillesukker

Sukker, margarine, æg og mælk piskes godt sammen. Mel, vanillesukker og bagepulver blandes derefter i.

En 20 cm rund form beklædes med bagepapir i bunden og smøres med margarine på siderne. Dejen hældes i og sættes i ovnen. Ovnen skal være sat til 170 grader ved alm. varme. Lad kage bage i 35-40 min.

Kagen kan deles i 3 bunde. Den kan sagtens klare at blive frosset. Del kagen i bunde og læg bagepapir mellem hver bund, inden de fryses ned pakket godt ind

Jeg bruger denne og jeg ELSKER den og brugte den også til min søns dåb

Ser lige at du har sat en stjerne * ved "mælk" betyder det noget, eller det bare en trykfejl? og når du skriver flydende magerine, skal det så være det man køber flydende, eller kan man bare smelte noget?

Anmeld

28. august 2012

Bassemor<3

Malli skriver:

Ser lige at du har sat en stjerne * ved "mælk" betyder det noget, eller det bare en trykfejl? og når du skriver flydende magerine, skal det så være det man køber flydende, eller kan man bare smelte noget?

Det er fordi opskriften er en jeg har fået på mail af en veninde, og så har jeg bare kopieret teksten Så jeg ved ikke lige hvorfor der er en stjerne

Jeg bruger alm. margarine som jeg smelter, men tror godt man kan bruge flydende også

Anmeld

28. august 2012

Bassemor<3

Malli skriver:

uhmm, jeg glæder mig allerede. Kan lige forestille mig det syrlige limecreme, med den svampede kage

Limecremen er det tynde hvide lag i kagen du har lagt billede ind af ikk? jeg har en ca fornemmelse af kagens str, hvor mange personer er den til?

Jo det er det nederste tynde hvide lag i kagen Der var 37 med til vores dåb og det du ser er det der er tilbage, altså der hvor der er skåret i kagen

Den kniv der ligger ved siden af er en helt alm. grillkniv så kan du sammenligne lidt

Anmeld

28. august 2012

Bassemor<3

Malli skriver:

Og hvis du skal have fondant på, så har jeg også en skide nem opskrift på det ! det smager nu engang bedst hjemmelavet

Anmeld

28. august 2012

Malli

Bassemor<3 skriver:

Og hvis du skal have fondant på, så har jeg også en skide nem opskrift på det ! det smager nu engang bedst hjemmelavet

Den vil jeg meget gerne bede om, jeg plejer bare at købe det. men hvis du har en nem og god opskrift, så er jeg frisk på at prøve den

Anmeld

28. august 2012

Bassemor<3

Malli skriver:

Den vil jeg meget gerne bede om, jeg plejer bare at købe det. men hvis du har en nem og god opskrift, så er jeg frisk på at prøve den

Den er rigtig nem !!

Du skal bruge:
15 chamellows (skumfiduser fra haribo)
2 spk olie
4 spk vand
ca. 1 pakke flourmelis.

kom olie og vand og skumfiduser i en skål og stil den i microovnen. Varm det til skumfiduserne er smeltet UDEN at blive brune/sorte ! ofte holder de stadig formen men så skal man bare rører i det, så varm lidt, og rør lidt sådan på skift. Når de er smeltet rør du i massen til det er en ensartet tyktflydende masse UDEN klumper i.

Det er nu du skal tilsætte farve hvis det ikke skal være hvid. Du kan bruge alm. konditorfarve eller pastafarve.

Begynd stille at hælde flourmelis i og rør med en ske imens. Når det bliver "for hårdt" for skeen, skifter du til en røremaskine med dejkroge. bliv ved med at tilsætte flormelis. når det bliver for hårdt for røremaskinen triller du klumpen ud på en tallerken eller andet underlag, evt. madpapir HUSK at komme flourmelis UNDER også, så ælter du flourmelis i til det har modeller konsistens, men det må godt klistre en smugle, så bliver det bedst.

FÆRDIG !

Det skal opbevares lufttæt i køleskab og kan holde sig i 3 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.