Vanije bunde - mangler opskrift?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.675 visninger
22 svar
0 synes godt om
27. august 2012

Malli

Vi var til barnedåb i weekenden, og der fik vi en rigtig fin og lækker kage, hvor der var brugt vanilje bunde, og en hyldeblomstmousse samt frisk frugt... uhmmm... Jeg kunne godt tænke mig at lave de vaniljebunde, de var simpelthen så lækre bløde, og svampet, men er der mon nogen der ligger inde med en opskrift på sådan bunde?

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. august 2012

Bassemor<3

250 g sukker
125 g flydende margarine
3 æg
1 1/4 dl mælk*
250 g hvedemel
1 tsk. bagepulver
2 tsk. vanillesukker

Sukker, margarine, æg og mælk piskes godt sammen. Mel, vanillesukker og bagepulver blandes derefter i.

En 20 cm rund form beklædes med bagepapir i bunden og smøres med margarine på siderne. Dejen hældes i og sættes i ovnen. Ovnen skal være sat til 170 grader ved alm. varme. Lad kage bage i 35-40 min.

Kagen kan deles i 3 bunde. Den kan sagtens klare at blive frosset. Del kagen i bunde og læg bagepapir mellem hver bund, inden de fryses ned pakket godt ind

Jeg bruger denne og jeg ELSKER den og brugte den også til min søns dåb

Anmeld

28. august 2012

Malli

Bassemor<3 skriver:

250 g sukker
125 g flydende margarine
3 æg
1 1/4 dl mælk*
250 g hvedemel
1 tsk. bagepulver
2 tsk. vanillesukker

Sukker, margarine, æg og mælk piskes godt sammen. Mel, vanillesukker og bagepulver blandes derefter i.

En 20 cm rund form beklædes med bagepapir i bunden og smøres med margarine på siderne. Dejen hældes i og sættes i ovnen. Ovnen skal være sat til 170 grader ved alm. varme. Lad kage bage i 35-40 min.

Kagen kan deles i 3 bunde. Den kan sagtens klare at blive frosset. Del kagen i bunde og læg bagepapir mellem hver bund, inden de fryses ned pakket godt ind

1000 tak
Er den også lækker svampet? Jeg troede faktisk først det var en banan kage, der var lagt som bunde, da den bar så svampet og blød... Glæder mig allerede til at prøve din opskrift. Hvad puttede du i af fyld?

Anmeld

28. august 2012

Bassemor<3

Malli skriver:

1000 tak
Er den også lækker svampet? Jeg troede faktisk først det var en banan kage, der var lagt som bunde, da den bar så svampet og blød... Glæder mig allerede til at prøve din opskrift. Hvad puttede du i af fyld?

Ja den er rigtig dejlig svampet og lækkert ! Jeg kom limecreme med skiveskåret jordbær i det ene lag og chokoladecreme i det andet den var SÅ lækker !!

Her er lige et par billeder af den

Du kan bare sige til hvis du vil have opskrift på cremerne

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. august 2012

LilleLene

Bassemor<3 skriver:

250 g sukker
125 g flydende margarine
3 æg
1 1/4 dl mælk*
250 g hvedemel
1 tsk. bagepulver
2 tsk. vanillesukker

dem er bare lækker, den bruger jeg også

Ved ikke om det er min ovn den er gal med, men her skal den altså have mere end 40 min

Anmeld

28. august 2012

Bassemor<3

LilleLene skriver:

dem er bare lækker, den bruger jeg også

Ved ikke om det er min ovn den er gal med, men her skal den altså have mere end 40 min

Jeg giver den også lidt mere end 40 min. Det kommer også an på hvor tyk den er, til dåben bagte jeg dem i firkantede foliebakker, så de var tykke lige som de er hvis man bager dem i springform, men hvis man bager dem i braddepande, så skal de nok have 40 min

Anmeld

28. august 2012

LilleLene

Bassemor<3 skriver:

Jeg giver den også lidt mere end 40 min. Det kommer også an på hvor tyk den er, til dåben bagte jeg dem i firkantede foliebakker, så de var tykke lige som de er hvis man bager dem i springform, men hvis man bager dem i braddepande, så skal de nok have 40 min

jeg bruger en springform på 20 cm men jeg giver denok mellem 10-15 min mere

Anmeld

28. august 2012

Bassemor<3

LilleLene skriver:

jeg bruger en springform på 20 cm men jeg giver denok mellem 10-15 min mere

ja ok hehe men der kan jo være meget der spiller ind Så længe kagen er færdig når man tager den ud så er det jo også fint

Anmeld

28. august 2012

LilleLene

Bassemor<3 skriver:

ja ok hehe men der kan jo være meget der spiller ind Så længe kagen er færdig når man tager den ud så er det jo også fint

ja det er jo det

Anmeld

28. august 2012

Malli

Bassemor<3 skriver:

Ja den er rigtig dejlig svampet og lækkert ! Jeg kom limecreme med skiveskåret jordbær i det ene lag og chokoladecreme i det andet den var SÅ lækker !!

Her er lige et par billeder af den

Du kan bare sige til hvis du vil have opskrift på cremerne

Wauw, sikke en rigtig fin kage du har lavet

Jeg vil meget gerne bede om opskrifterne, det er altid rart at vide hvad der smager godt sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.