Hvor "slemt" er det at blive sat igang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

Michalala

rikkeregnbue skriver:

Jeg blev sat igang mandag, og fødte onsdag. Så pga. det lange forløb jeg havde synes jeg det var en lang "rejse" at få Ida ud.

Men altså.. Jeg tror ikke jeg havde det værre end alle andre

Ja, det bliver nemt et langt forløb. Men det tror jeg jeg kan leve med - selvom det helt sikkert ikke blir det sjoveste. Er mere bange for om det skulle give ekstra komplikationer, indgreb e.l.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

chael

Jeg blev sat igang ved min 2. Fødsel. Jeg blev sat igang 38+1. Og var også bange, bange for at det skulle ende i aks og medføre komplikationer.

Jeg havde fået modningspiller og kom op dagen efter, hvor de prikkede vandet. Vandet prikkede de 10.35 og efter 15 min kom den første ve. Og min mellemste er født 14.06. Så det tog 3,5 fra de tog vandet. Uden komplikationer eller andet

Men forstår godt dine tanker, tænkte selv sådan.

Pøj pøj med det. Det skal nok gå

Anmeld

27. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Rikke S skriver:

Jeg kan ikke svare dig endnu, men bliver selv sat i gang i morgen kl 10.30 (hvor jeg er 38+3). Jeg bliver sat i gang, da de synes han vokser meget stærkt og frygter at mit ar fra kejsersnittet ved 1. fødsel skal springe op (chancen er minimal, men de tør ikke løbe den).

Jeg bliver sat i gang med ballon-kateter, og ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente, ved kun, at hvis læge og jordemoder vurderer, at han allerede er over 4 kg, bliver det endnu et kejsersnit .

Var til jordemoder i fredags, hun mener kun han ligger på 3.7 kg, så jeg håber det vil "glide" forholdsvis nemt .

Vil bare lige sige at ballon kateter ik er så slemt som det lyder! Det er jo selvføljelig ik så rart at få set lagt, men når først det er der, mærker man ik meget til det!

Jeg fik det her anden gang pga jeg fik ks første gang. Jeg fødte en baby på 3840 g og 52 cm uden problemer! 

Held og lykke i morgen!! Vh stine

Anmeld

27. august 2012

Rikke S

Michalala skriver:

Uha. Det bliver også spændende for dig. Hvis man har det sådan at man gerne vil føde naturligt, så er det jo ihvertfald også bedre at blive sat igang end at få kejsersnit. Held og lykke med det

Tak. Jeg vil rigtig gerne føde vaginalt denne gang, da jeg føler mig snydt 1. gang.

Jeg nåede at have veer (ved hjælp af ve-stimulerende drop og stikpiller)og udvide mig 8 cm, og så dalede Noahs blodsukker og det endte i AK .

Anmeld

27. august 2012

Rikke S

StineW79 skriver:

Vil bare lige sige at ballon kateter ik er så slemt som det lyder! Det er jo selvføljelig ik så rart at få set lagt, men når først det er der, mærker man ik meget til det!

Jeg fik det her anden gang pga jeg fik ks første gang. Jeg fødte en baby på 3840 g og 52 cm uden problemer! 

Held og lykke i morgen!! Vh stine

1000 tak Stine.

Lægen siger også, at det er den mest skånsomme metode, når man har fået kejsersnit før, det er derfor det er den løsning de har valgt til mig .

Anmeld

27. august 2012

Michalala

Rikke S skriver:

Tak. Jeg vil rigtig gerne føde vaginalt denne gang, da jeg føler mig snydt 1. gang.

Jeg nåede at have veer (ved hjælp af ve-stimulerende drop og stikpiller)og udvide mig 8 cm, og så dalede Noahs blodsukker og det endte i AK .

Kan jeg virkelig godt forstå. Tror også nemt jeg ville føle mig snydt med KS. Håber du får en rigtig god fødsels-oplevelse.

Anmeld

27. august 2012

Michalala

chael skriver:

Jeg blev sat igang ved min 2. Fødsel. Jeg blev sat igang 38+1. Og var også bange, bange for at det skulle ende i aks og medføre komplikationer.

Jeg havde fået modningspiller og kom op dagen efter, hvor de prikkede vandet. Vandet prikkede de 10.35 og efter 15 min kom den første ve. Og min mellemste er født 14.06. Så det tog 3,5 fra de tog vandet. Uden komplikationer eller andet

Men forstår godt dine tanker, tænkte selv sådan.

Pøj pøj med det. Det skal nok gå

Nej hvor er jeg glad for at høre om din oplevelse - og er også glad for at jeg ikke er den eneste med de tanker. Håber stadig på at kunne nå at få veer naturligt. Men skal tale med dem i morgen formiddag, så må vi se...

Anmeld

27. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Rikke S skriver:

1000 tak Stine.

Lægen siger også, at det er den mest skånsomme metode, når man har fået kejsersnit før, det er derfor det er den løsning de har valgt til mig .

Var så lidt! 

Ja jeg fik det lag tirsdag kl 15. Havde det natten over og kl 8 onsdag morgen, ku de tá vandet. Alberte er født kl 20.55. Jeg fik epi, men ku stadig sagtens mærke veerene osv. Så bare sig ja til alt du ka få!!

Min første " fødsel " var også aks. En fantastisk oplevelse. Og ka ærligt sige at hvis vi nogensinde sku ha barn nr 2, ville jeg ik ku vælge mellem pks og alm fødsel. Begge dele var lige stort, på hver deres måde!! 

Vh stine

Anmeld

28. august 2012

Clisolka

Michalala skriver:

Jeg var i dag til en CTG registrering pga. at jeg ikke syntes jeg havde mærket barnet så meget. Registreringen så fin ud men i kombi med en scanning ved siden af endte de alligevel med at anbefale mig at blive sat igang. Jeg er i dag 40+2.

Jeg er virkelige bange for at blive sat igang og eventuelle større risiko for komplikationer der kan medfølge. Vil så gerne gå i gang af mig selv naturligt fordi jeg tror det bliver den bedste fødsel når kroppen også er klar. Men... selvfølgelig skal jeg tænke på barnets bedste,

Men... til jer der er blevet sat igang. Er det så slemt? Håber I har et par opmuntrende ord.

Jeg kan huske at jeg var skrækslagen om selv at blive sat i gang før termin (39+4), men det endte jo godt  Jeg selv blev sat i gang en fredag aften kl. 17.30, hvor JM kunne tage vandet med det samme, da jeg var 3-4 cm åben. Efter 15 timers veer vælger de at tage Isabella ved et AKS, da hun sad fast i mit bækken 

Anmeld

28. august 2012

Benjamins'mor

Jeg blev sat igang med at de tog vandet og ve-drop og det er bestemt ikke slemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.