Hvor "slemt" er det at blive sat igang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.274 visninger
21 svar
0 synes godt om
27. august 2012

Michalala

Jeg var i dag til en CTG registrering pga. at jeg ikke syntes jeg havde mærket barnet så meget. Registreringen så fin ud men i kombi med en scanning ved siden af endte de alligevel med at anbefale mig at blive sat igang. Jeg er i dag 40+2.

Jeg er virkelige bange for at blive sat igang og eventuelle større risiko for komplikationer der kan medfølge. Vil så gerne gå i gang af mig selv naturligt fordi jeg tror det bliver den bedste fødsel når kroppen også er klar. Men... selvfølgelig skal jeg tænke på barnets bedste,

Men... til jer der er blevet sat igang. Er det så slemt? Håber I har et par opmuntrende ord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

Maise86

Jeg fødte almindeligt med min første og blev sat igang med piller med nr 2. Fødslerne var lige gode og der var ikke den store forskel på dem.

Held og lykke med det hele!

Anmeld

27. august 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Nu er vi alle jo forskellige, men jeg synes ikke det var ubehageligt eller alt for slemt at blive sat i gang. Jeg fik over tid og blev derfor sat i gang 41+6 og fødte min søn 42+0 uden komplikationer, fødslen gik rigtig godt og amningen gik fantastisk i opstarten.

Jeg fik 1 stik pille og da jeg kom ind med veer kl 19 dagen efter tog de vandt og senere fik jeg ve stimulerende drop.

Jeg kan sagtens dele hele min erfaring i flere detaljer hvis det er, er lige på fra mobil

Anmeld

27. august 2012

Rikke S

Jeg kan ikke svare dig endnu, men bliver selv sat i gang i morgen kl 10.30 (hvor jeg er 38+3). Jeg bliver sat i gang, da de synes han vokser meget stærkt og frygter at mit ar fra kejsersnittet ved 1. fødsel skal springe op (chancen er minimal, men de tør ikke løbe den).

Jeg bliver sat i gang med ballon-kateter, og ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente, ved kun, at hvis læge og jordemoder vurderer, at han allerede er over 4 kg, bliver det endnu et kejsersnit .

Var til jordemoder i fredags, hun mener kun han ligger på 3.7 kg, så jeg håber det vil "glide" forholdsvis nemt .

Anmeld

27. august 2012

Dot D

Jeg fødte almindeligt første gang, blev sat i gang anden gang... Det var rigtigt slemt, men jeg var også kun 35-4, så min krop var jo ikke klar...

Jeg har kun hørt "godt" fra dem, jeg kender, der er sat i gang omkring termin, så jeg håber for dig, at det går let og smertefrit

Anmeld

27. august 2012

Michalala

Maise86 skriver:

Jeg fødte almindeligt med min første og blev sat igang med piller med nr 2. Fødslerne var lige gode og der var ikke den store forskel på dem.

Held og lykke med det hele!

Tak for svar. Er glad for at høre at det ikke gjorde den store forskel.

Anmeld

27. august 2012

Michalala

Fru Skovrup skriver:

Nu er vi alle jo forskellige, men jeg synes ikke det var ubehageligt eller alt for slemt at blive sat i gang. Jeg fik over tid og blev derfor sat i gang 41+6 og fødte min søn 42+0 uden komplikationer, fødslen gik rigtig godt og amningen gik fantastisk i opstarten.

Jeg fik 1 stik pille og da jeg kom ind med veer kl 19 dagen efter tog de vandt og senere fik jeg ve stimulerende drop.

Jeg kan sagtens dele hele min erfaring i flere detaljer hvis det er, er lige på fra mobil

Er glad for at høre at det gik godt for dig. Det beroliger lidt. Håber på det samme her

Anmeld

27. august 2012

Michalala

Rikke S skriver:

Jeg kan ikke svare dig endnu, men bliver selv sat i gang i morgen kl 10.30 (hvor jeg er 38+3). Jeg bliver sat i gang, da de synes han vokser meget stærkt og frygter at mit ar fra kejsersnittet ved 1. fødsel skal springe op (chancen er minimal, men de tør ikke løbe den).

Jeg bliver sat i gang med ballon-kateter, og ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente, ved kun, at hvis læge og jordemoder vurderer, at han allerede er over 4 kg, bliver det endnu et kejsersnit .

Var til jordemoder i fredags, hun mener kun han ligger på 3.7 kg, så jeg håber det vil "glide" forholdsvis nemt .

Uha. Det bliver også spændende for dig. Hvis man har det sådan at man gerne vil føde naturligt, så er det jo ihvertfald også bedre at blive sat igang end at få kejsersnit. Held og lykke med det

Anmeld

27. august 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg blev sat igang mandag, og fødte onsdag. Så pga. det lange forløb jeg havde synes jeg det var en lang "rejse" at få Ida ud.

Men altså.. Jeg tror ikke jeg havde det værre end alle andre

Anmeld

27. august 2012

Michalala

Dot D skriver:

Jeg fødte almindeligt første gang, blev sat i gang anden gang... Det var rigtigt slemt, men jeg var også kun 35-4, så min krop var jo ikke klar...

Jeg har kun hørt "godt" fra dem, jeg kender, der er sat i gang omkring termin, så jeg håber for dig, at det går let og smertefrit

Det beroliger mig lidt at det var så tidligt. Jeg er jo sådan set gået over tid, så selvom det ikke er 14 dage må min krop alligevel være ved at være der tænker jeg. Tak for din kommentar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.