Anonym skriver:
Tak for dit gode råd, det trøster 
Altså jeg har jo ingen former for kontakt til Sundhedsplejerske endnu, men skal jeg selv kontakte hende og hvordan finder jeg hende?
Kan SP være med til at sygemelde mig hvis lægen ikke vil?

Du ringer til kommunen og siger, at du gerne vil i kontakt med din kommende SP (eller sp-"afdelingen")
Så finder de ud af, hvem der er/bliver din SP, og så kan du bede om et før-fødsel-møde.
SP kan ikke sygemelde dig. Men hun kan sige til dig, at det vil være en god idé. Og så kan du tage den info med til lægen - eventuelt med det back up, at lægen må ringe til SP, hvis denne synes (og hvis du har aftalt det med SP)
Det er normalt at opleve stressreaktioner i forbindelse med fødsel/det at blive forælder. Jeg har længe ment, at ordet "fødselsdepression" er lidt misvisende og for mange lidt for voldsomt og stigmatiserende, da det man oplever jo i bund og grund ofte er en stressreaktion "på lige fod" med direktøren der går ned pga. arbejdspres. Og stress er ikke så stort tabu som depression... Så jeg vil råde dig til at huske, du kan kalde din eventuelle reaktion, hvad du vil... Systemet har brug for kasser til borgerne. Men du er ikke firkantet. HUSK DET.
Anmeld