barsel og depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.066 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. august 2012

Anonym trådstarter

Håber nogle kan hjælpe..

Jeg har haft depression i 2 år nu og er under medicinsk behandling samtidig er jeg gravid og er i uge 31.

Jeg har også angst. Jeg føler mig ikke helt klar til babyen og bliver mere og mere bange og det gør min tilstand ikke bedre. Jeg kan mærke at jeg har brugfor støtte fra min mand i starten.

Kan jeg blive sygemeldt og kan min mand samtidig komme på barsel.?

er meget utryg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Håber nogle kan hjælpe..

Jeg har haft depression i 2 år nu og er under medicinsk behandling samtidig er jeg gravid og er i uge 31.

Jeg har også angst. Jeg føler mig ikke helt klar til babyen og bliver mere og mere bange og det gør min tilstand ikke bedre. Jeg kan mærke at jeg har brugfor støtte fra min mand i starten.

er meget utryg.

du kan blive sygemeldt i din barsel hvis du ikke er i stand til at udføre din opgave (at tage vare på barnet) .. hvor slemt det skal være ved jeg ikke da det i mit tilfælde var MEGET slemt .. hvis du bliver sygemeldt kan din mand (barnets far) overtage din del af barslen ... som er de 12 af ugerne (mener jeg) men dette er jo først når barnet er født .. og han skal være villig til det

Anmeld

26. august 2012

FruK

Min kollega blev sygemeldt med depression under sin barsel og hendes mand startede derfor sin barsel tidligere, så de begge var hjemme samtidigt i en periode.

Får du behandling udover medicin? Du må kunne komme til st snakke med en psykolog, hvis du har en depression?

Anmeld

26. august 2012

lio

Jeg har ikke lyst til at skrive da det er personligt for mig, men jeg har en psykisk diagnose og er på barsel så hvis du er interesseret er du velkommen til at skrive privat til mig.

Anmeld

26. august 2012

MyLove E

Anonym skriver:

Håber nogle kan hjælpe..

er meget utryg.

Ked af at høre du har det så skidt. Kan desværre ikke svar på dit spørgsmål. Men har du brug for snak må du gerne skrive en PB :-)

Anmeld

26. august 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

du kan blive sygemeldt i din barsel hvis du ikke er i stand til at udføre din opgave (at tage vare på barnet) .. hvor slemt det skal være ved jeg ikke da det i mit tilfælde var MEGET slemt .. hvis du bliver sygemeldt kan din mand (barnets far) overtage din del af barslen ... som er de 12 af ugerne (mener jeg) men dette er jo først når barnet er født .. og han skal være villig til det

Tak for dit svar.

Min har været meget slemt til tider, og synes det begynder at blive værre

Jeg har en rigtig træls læge som sagde at hun mente at det er helt naturligt og det vil komme af sig selv at jeg nok skulle klare det. Men jeg er bange og har brugfor støtte og kan næsten ikke slappe af fordi jeg står og tænker på det hele tiden.

Synes du at jeg skal vente med det indtil jeg føder eller er det vigtig at tage det op med lægen igen.?

Og hvor tidlig skal min mand fortælle sit arbejde hvis han skal holde de 12 ugers barsel?

Anmeld

26. august 2012

Anonym trådstarter

Tauf skriver:

Ked af at høre du har det så skidt. Kan desværre ikke svar på dit spørgsmål. Men har du brug for snak må du gerne skrive en PB :-)

Takkk  det er sødt af dig

Anmeld

26. august 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Tak for dit svar.

Min har været meget slemt til tider, og synes det begynder at blive værre

Jeg har en rigtig træls læge som sagde at hun mente at det er helt naturligt og det vil komme af sig selv at jeg nok skulle klare det. Men jeg er bange og har brugfor støtte og kan næsten ikke slappe af fordi jeg står og tænker på det hele tiden.

Synes du at jeg skal vente med det indtil jeg føder eller er det vigtig at tage det op med lægen igen.?

Og hvor tidlig skal min mand fortælle sit arbejde hvis han skal holde de 12 ugers barsel?

Jeg ville bringe det op for lægen igen .. 

Jeg ved ikke om du kan blive sygemeldt under din barsel så lang tid på forhånd .. jeg tror du er nødt til at lade det gå sin gang ..

fars barsel hvis han overtager din ... aner det ikke ... mit var AKUT så derfor fik de 24 timers varsel

Anmeld

27. august 2012

Tona

Håber nogle kan hjælpe..

er meget utryg.

Mit bedste råd til dig vil være at du straks får en tid ved lægen for at få hele den der situation og dine bekymringer talt igennem. Din læge vil kunne råde dig og desuden sætte det i værk der skal til for at gøre at du får så godt et forløb som overhovedet muligt. Fx kan det være at du skal til psykolog og det kan være at fødestedet skal informeres så de kan tage ekstra hensyn til dig under fødslen og bagefter. Der kan faktisk gøres rigtig meget for at sikre dig tryghed og et godt forløb.

Håber det hele ordner sig og stort kram

EDIT: jeg ser lige i et andet svar at du har en dum læge, som ikke fatter en pind. Når det er tilfældet, så vil jeg mene at du hurtigst muligt skal skifte læge og komme til en samtale ved den nye læge. Det er vigtigt

Anmeld

27. august 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Mit bedste råd til dig vil være at du straks får en tid ved lægen for at få hele den der situation og dine bekymringer talt igennem. Din læge vil kunne råde dig og desuden sætte det i værk der skal til for at gøre at du får så godt et forløb som overhovedet muligt. Fx kan det være at du skal til psykolog og det kan være at fødestedet skal informeres så de kan tage ekstra hensyn til dig under fødslen og bagefter. Der kan faktisk gøres rigtig meget for at sikre dig tryghed og et godt forløb.

Håber det hele ordner sig og stort kram

EDIT: jeg ser lige i et andet svar at du har en dum læge, som ikke fatter en pind. Når det er tilfældet, så vil jeg mene at du hurtigst muligt skal skifte læge og komme til en samtale ved den nye læge. Det er vigtigt

Tak for dit svar

Ja det overvejer jeg også, nu må vi se hvad hun siger til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.