Jeg mangler en hobby, men er lidt blank

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2012

Troldemommi

Giraffen skriver:

så ka jeg varmt anbefale hækling

det er nemt at gå til og man skal ikke bruge så meget for at komme igang - og det er let at gå til/fra

Derudover er der vildt mange muligheder med det og jeg synes det var noget lettere at gå til end fx strikning

er det svært at lære ? jeg er total ny på alt hvad der har med håndarbejde at gøre, men jeg kunne egentlig godt tænke mig at lære det :-)

Hvad skal man bruge for at gå igang?

Hvad er godt at starte med ? (noget ikke for stort)

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

serinasmor

Monica P skriver:

er det svært at lære ? jeg er total ny på alt hvad der har med håndarbejde at gøre, men jeg kunne egentlig godt tænke mig at lære det :-)

Monica

ville starte med at lave et sengetæppe til lillepigens dukker (du kan jo bare gemme det til hun bliver klar )  eller et tæppe til hendes barnevogn 

men hvilken metode .. ja der er jeg blank hækler ikke selv .. men med alle dem der viser deres fine ting frem overvejer jeg da at starte

Anmeld

26. august 2012

Troldemommi

serinasmor skriver:

ville starte med at lave et sengetæppe til lillepigens dukker (du kan jo bare gemme det til hun bliver klar )  eller et tæppe til hendes barnevogn 

men hvilken metode .. ja der er jeg blank hækler ikke selv .. men med alle dem der viser deres fine ting frem overvejer jeg da at starte

Ja de brugere herinde der hækler de er jo vild gode :-)

Monica

Anmeld

26. august 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Monica P skriver:

Jeg tror det er bedst jeg ikke får en symaskine så skal jeg nok på skadestuen ret tit :-)

Sådan tænkte jeg også, men så fik jeg en symaskine i julegave af kærsten, og nu er jeg ved at være helt hård til at sy! Dog har jeg godt nok også fået en del start hjælp af min meget tålmodige veninde, der er uddannet designer!  Vh stine

Anmeld

26. august 2012

Sphynxlover

Jeg er selv lige gået i gang med et dukkehus som jeg laver helt fra bunden

Anmeld

26. august 2012

Giraffen

Monica P skriver:

Monica

jeg vil anbefale dig at gå ind under "kreativ" gruppen - der er så mange der starter hækling for tiden, så der er rigtig mange gode råd

Anmeld

26. august 2012

Benjamins'mor

Jeg strikker, maler, syer, laver kort, dekorere vaser osv.

Anmeld

26. august 2012

Bom

Jeg er igang med at brodere et juletræs tæppe på 1,70 m i diameter, lidt stort projekt, men det skal nok blive godt når den er færdig..

Da jeg var gravid første gang, broderede jeg en dåbs halløj, hvor man skriver vægt osv på, og så broderede jeg også lige sådan en pakkekalender med ringe på..

Synes da bare du skal kaste dig ud i et eller andet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.