Jeg har sådan en lampe som kommer på tilbud hvert år til en 150-250 kr i netto. (Det er næppe meget dyrere end 2 gange solarie om ugen hele vinteren.) Den virker fint. Hold øje med avisen. De plejer at komme her i slut sommer/start efterår. Jeg brugte den til at sidde og spise morgenmad foran. (½ meters afstand). Men man skal sidde foran den det første kvarter man er vågen, hvis man vil have en god effekt. Alle andre tidspunkter på dagen skal du tage 3 gange så lang tid med det. Dvs. i evt. solarium ville du skulle tage en effekt der svarer til 45 mins lys ved 10.000 lux sollyslampe. Det ved jeg så ikke hvor meget er i solarietid. Men jeg ville ikke gamble med min hud for at "få styr på mit hoved". Men det er mig personligt.
En smule motion har også en enorm effekt. Det har jeg fået meget energi og mindre træthed og øget livsglæde ved. En lille gåtur eller løbetur midt på dagen i efteråret, vintertiden er et godt energiboost og giver også en pil opad til selværdet og humøret, aldrig før man er kommet afsted, altid efter - når man er hjemme igen!
Se det som en investering i dit helbred og dit barns liv, istedet for at se det som en træls aktivitet. Det er noget positivt som du investerer og viser at du aktivt vil gøre noget godt for barnet og dig!
Mvh
MissMona
Anmeld