Hvor meget solarie skal man tage for at holde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.781 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. august 2012

Leneur

depressionen lidt i skak pr. uge???
Jeg har nemlig hverken råd eller tid til sådan en lysterapi lampe og har læst solarie kan hjælpe men de skriver jo selvfølgelig ikke hvor meget man skal gøre det, så derfor piger håber jeg i kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

Kris89

det afhænger vel af hvor svær en grad af depression du har og om den er grundet vinter eller andet?

i hvert fald min tanke.

Anmeld

25. august 2012

Leneur

Kris89 skriver:

det afhænger vel af hvor svær en grad af depression du har og om den er grundet vinter eller andet?

i hvert fald min tanke.

Ja altså jeg får medicin jeg nok skal tage et par år mindst men det er værst ved efterår- vintertide + jeg også skal tage d-vitaminer. Derfor jeg tænkte at det kunne være godt med lidt solarie, samtidig med man stadig kom ud i alm. dagslys.

Anmeld

25. august 2012

An&Jo

Leneur skriver:

Jeg har nemlig hverken råd eller tid til sådan en lysterapi lampe og har læst solarie kan hjælpe men de skriver jo selvfølgelig ikke hvor meget man skal gøre det, så derfor piger håber jeg i kan hjælpe.

Jeg gjorde det 2 gange om ugen når det var værst og ellers en gang om ugen, men behøver ikke ligge der ret længe, bare kroppen lige får lidt lys at mærke..

Jeg er bange for at det bliver nødvendigt i år igen men havde så heldigvis ikke behov for det sidste år..

Anmeld

25. august 2012

tarkoflen

Leneur skriver:

Jeg ved ikke om det er lyset, eller det faktum, at lyset tilfører dig d-vitamin...

Jeg tror du kunne drage fordel af at få tjekket op på, om du mangler d-vitamin du kan selv gøre det ved at spise et tilskud, og se om det hjælper på dit humør, eller du kan bede din læge tjekke en blodprøve!

Du kan også købe mælk med d-vitamin, men ved ikke helt hvor meget du skal drikke, for at det hjælper...

Jeg håber det ville kunne hjælpe dig lidt

Anmeld

25. august 2012

Leneur

An&Jo skriver:

Jeg gjorde det 2 gange om ugen når det var værst og ellers en gang om ugen, men behøver ikke ligge der ret længe, bare kroppen lige får lidt lys at mærke..

Jeg er bange for at det bliver nødvendigt i år igen men havde så heldigvis ikke behov for det sidste år..

Tak for svar og dejligt at videman ikke skal ligge der ret længe for vil jo ikke fremme noget andet farligt stads. Ja jeg kan desværre allerede nu mærke at det er ved at gå galt for mig, så må hellere få startet op.

Anmeld

25. august 2012

Leneur

tarkoflen skriver:

Jeg ved ikke om det er lyset, eller det faktum, at lyset tilfører dig d-vitamin...

Jeg tror du kunne drage fordel af at få tjekket op på, om du mangler d-vitamin du kan selv gøre det ved at spise et tilskud, og se om det hjælper på dit humør, eller du kan bede din læge tjekke en blodprøve!

Du kan også købe mælk med d-vitamin, men ved ikke helt hvor meget du skal drikke, for at det hjælper...

Jeg håber det ville kunne hjælpe dig lidt

Jeg har nemlig fået taget blodprøve og er i stærkt underskud for d-vitaminer og får en hestepille om dagen, så det er både for lyset og for at få noget mere d-vitamin.
Det er jo også satans at man er ramt af begge dele, for det er jo nærmest dobbelt op på symptomer.

Anmeld

25. august 2012

Savannah

Du skal nærmest tage hver dag, før det batter. Men en gang om ugen + d vitamin i form af kosttilskud skulle gerne virke. Jeg sørger altid for at sidde nær et vindue :-) god bedring, du er velkommen til at skrive til mig hvis du har lyst Har haft depression de sidste tre år så jeg ved måske noget der er værd at vide

Anmeld

25. august 2012

tarkoflen

Leneur skriver:

Jeg har nemlig fået taget blodprøve og er i stærkt underskud for d-vitaminer og får en hestepille om dagen, så det er både for lyset og for at få noget mere d-vitamin.
Det er jo også satans at man er ramt af begge dele, for det er jo nærmest dobbelt op på symptomer.

Ej det er da også bare møj uheldigt!

Kan man finde de der lamper på den blå avis eller noget? Måske det var overkommeligt så

Kan der være en grund til, at du er så meget i underskud, jeg tænker lidt, om det kan være din krop der ikke er verdensmester i at holde på det?

Jeg tænker lidt som at nogen ikke kan danne b-vitamin?

Øv hvor er du uheldig altså

Anmeld

25. august 2012

Leneur

Sally-Slingshot skriver:

Du skal nærmest tage hver dag, før det batter. Men en gang om ugen + d vitamin i form af kosttilskud skulle gerne virke. Jeg sørger altid for at sidde nær et vindue :-) god bedring, du er velkommen til at skrive til mig hvis du har lyst Har haft depression de sidste tre år så jeg ved måske noget der er værd at vide

Skal starte på noget kursusværk hvor træning indgår, så det med vinduet vil jeg tage til mig.
Nok nærmere et godt råd til arbejdsgangen herhjemme, for er så energiforladt at jeg hurtigt mister moralen og hellere smider mig på sofaen når datteren er puttet fremfor bare lige at ordne lidt. Får så heldigvis 2 fridage om ugen til også at ordne både praktiske gøremål og tænke på mig selv men skal lige have det sat i system.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.