Når manden forlader sin familie ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2009

Sweet1978

Det kommer an på hvor længe man har boet sammen, hvis man har boet sammen i mere end 2 år, betragtes man som "gift" og alt skal deles både værdier og gæld. Du kan garateret få gratis rådgivning hos en advokat, det fik jeg i al fald i sin tid. Der er visse tidspunker i ugen hvor der er åbent for rådgivning, spørg dig for i den by du bor i.

Knus herfra og hold modet oppe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2009

engel©

Spændende ... Vi har boet sammen i over 2 år ... Har ikke specielt mange værdier - og ingen fælles gæld ... Men hvad med det gæld man tager med ind i forholdet?

Ja - i kan lige bande på han skal betale børnepenge - forhøjet endda ...

Anmeld

16. maj 2009

Pia.

Har sendt dig en PB - Knus fra mig...

Anmeld

16. maj 2009

Mor.sander

Ikke at glemme økonomisk friplads i dagpleje, vuggestue, børnehave samt SFO.

Anmeld

16. maj 2009

Sweet1978

Husk at søge komunalt børnebidrag også, det er ekstra men får af kommunen hver 3 md. sammen med slytherchekken. Det er man berrettiget til som enlig.

Og boligsikring du kan få til både dig og barnet.

Anmeld

17. maj 2009

engel©

Øv hvor er der bare meget der skal gøres i morgen ... '

Men jeg er i gang med en liste - så skriv endelig hvis der er noget i kan komme på, for jeg er så forvirret lige nu at jeg ikke kan se skoven for bare træer ...

Anmeld

17. maj 2009

Tiemje

Det er ikke helt korrekt, at man betragtes som værende gift, hvis man har boet sammen i to år eller derover. Når man ikke er gift, så skal der ikke foretages bodeling, og man forlader derfor forholdet med de aktiver og passiver, som man hver især har medtaget i forholdet. Du vil derfor for eksempel ikke have krav på halvdelen af det beløb, der står på hans konto.

Der er desværre heller ikke noget krav om, at han skal hjælpe dig med dine udgifter fremover. Han vil dog selvfølgelig skulle betale børnepenge, såfremt børnene skal opholde sig fast hos dig.

Jeg synes, du skal kontakte kommunen på mandag og forklare dem din situation. De vil muligvis også kunne hjælpe dig med et lån, så du kan klare dig, indtil du har fundet et job.

Kh Tina

Anmeld

18. maj 2009

engel©

Så sidder jeg her ... Væbnet med min liste så lang, over ting jeg skal ordne på kommunen i dag ... Venter bare på at klokken bliver 10 ... Forstår stadig ikke helt hvad der sker ... Og hvorfor ...

Vi snakkede den halve nat - jeg blev desværre ikke meget klogere ...

Anmeld

18. maj 2009

Munder

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive. Har læst med på sidelinien indtil nu.

Jeg vil bare sende dig en masse tanker og opbakning til alt det du gennemgår.

Anmeld

18. maj 2009

engel©

Tusind tak Dorte ...

Og tusind tak til alle jer andre herinde fra som er kommet med gode råd, støtte - både på debatten og som privat post ... TAK - det er guld værd lige nu!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.