rota virus.... nogle der har haft opkastninger og tynd mave ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. maj 2009

Bamseboet :D

startede dagen med 2 børn, den ene med lort op under armhulerne, og den anden der havde over brækket sig selv og sit værelse...

i dag har de indtil nu været i bad 3 gange hver, og kan kun lige nå at skifte Mille, så er bleen fyldt igen med VAND...

manden er kørt ud efter flere bleer, for vi er løbet tør, og kører nu på bade bleer ( dem til svømmehallen)
en af vores naboers børn har haft det i sidste uge, og det varede ca en uge...

søgte på nettet og fandt dette link:

http://www.netdoktor.dk/sundhed/fakta/rotavirus.ht m

py bare vi ikke skal have en hel uge med lort og bræk..

har nogle af jeres børn det sådan lige nu???

billedet er næsten lige taget. Et øjeblik, hvor der hverken var bræk eller bæ uden på

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2009

Tut

Vi var indlagt på Gentofte børneafdeling i isolation med Noah i februar måned fordi han havde rotavirus.

Det smitter som en i helvede.

Og sørg for at de drikker meget vand - RIGTIG meget.

I kan evt. købe det der hedder "revolyt" på apoteket, det blev vi anbefalet, det er noget du blander i vand, og så får de salt og sukker der igennem. Det er godt mod dehydrering.

Hvis de bliver sløve og svære at komme i kontakt med så kontakt lægen.

Vi kontaktede lægen efter 3 dage med opkast og vand-tynd mave, da vi ikke kunne vække Noah om morgenen. Hvorefter vi blev indlagt med ham.

God bedring med dem.

Mette

Anmeld

16. maj 2009

pyha det lyder ikke rart...
mille vil gerne drikke cola, men bjørn drikker ikke rigtigt noget, men vi må hellere se at få stoppet noget i ham .. tak for dit svar

Anmeld

16. maj 2009

Tynen

Øv for dælans!!
Håber virkelig ikke det bliver ligeså slemt som dengang med Noah (Tuts).

Krydser fingre for at I kommer jævnt igennem weekenden og at det ikke tager alt for mange dage

Anmeld

16. maj 2009

ann-kristina

Hej
Jeps kender det godt. Her i huset er vi 4 og de 3 af os har siden tirsdag haft mavesmerter, vandtynde diareer og kvalme/opkastninger. Jeg kan mærke at jeg er ved at få det bedre, men kan bare heller ikke holde til mere nu. Jeg er såååå træt! Den eneste der (indtil videre) er sluppet er 4 årige freja. Emilie på næsten 2 fik det i dagplejen og fik så altså også smittet mor og far. Nu har jeg lige købt håndsprit og så får vi alle en tur jævnligt + alle vandhaner, dørhåndtag osv.

Anmeld

16. maj 2009

pyha..

nu er der lagt en masse sodavands is i fryseren.. - så der måske kan komme lidt væske ind i dem

Specielt min store dreng ( på snart 4) er meget slatten... og siger at han ikke kan mere... når jeg spørger om, hvad han ikke kan mere, siger han bare, at han ikke kan drikke mere.. men at han godt vil
jeg spurgte om jeg kunne gøre noget for ham, for at hjælpe ham, men han sagde bare, at jeg måtte gøre det jeg ville...

Mille piver og siger av av og så løøøber det ud af hende i begge ender..

årh hvor er det dog svært at hjælpe de to små sygelinger...

Anmeld

16. maj 2009

linemus

Øv, hvor er det synd. Håber på snarlig bedring med de to små.

Anmeld

16. maj 2009

heaven

pyha..

nu er der lagt en masse sodavands is i fryseren.. - så der måske kan komme lidt væske ind i dem

Specielt min store dreng ( på snart 4) er meget slatten... og siger at han ikke kan mere... når jeg spørger om, hvad han ikke kan mere, siger han bare, at han ikke kan drikke mere.. men at han godt vil
jeg spurgte om jeg kunne gøre noget for ham, for at hjælpe ham, men han sagde bare, at jeg måtte gøre det jeg ville...

Mille piver og siger av av og så løøøber det ud af hende i begge ender..

årh hvor er det dog svært at hjælpe de to små sygelinger...

har 7-9-13 aldrig haft den virus her i husstanden, men jeg synes da det lyder som om den har godt fat i de arme unger....jeg tror lige jeg vil ringe og få en snak med vagtlægen, særligt hvis ikke snart han får drukket..... de kan blive så hammersyge af den virus.... pas på jer, og god bedring

Jannie

Anmeld

16. maj 2009

ivfmarie

Åhh gu.. sølle bette venner .. det lyder ikke rart, og hvor ser der dog også sølle  (men mægtig søde) ud.

Jeg hørti lige lidt om rotavirus i nyhederne - men der kom ikke nogle guldkorn. Ikke andet end at sørge for at give væske nok!

God bedring - og vent ikke med at ringe hvis du bliver usikker!!

God bedring

Marie 

Anmeld

16. maj 2009

Mie A

Det er da en væmmelig omgang - Rigtig god bedring med dem !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.