Anonym skriver:
Er ano da jeg ikke ønsker nogen skal vide at jeg søger nyt arbejde.
Har brug for at par råd. Jeg er pt ansat i en ret ok stilling, men er begyndt at kede mig noget så grundig og dermed har mistet lysten til at tage på arbejde. Derfor har jeg valgt at søge nye græsgange.
Bør jeg skrive i ansøgninge at de ikke skal kontakte min nuværende chef eller er det nok at jeg skriver at jeg er i uopsagt stilling?
Ved at det kan give godt indtryk, at man ringer og stiller den kommende chef nogle uddybende spørgsmål. Men hvad kan jeg spørge om?
Håber på mange gode råd 
I en ansøgning skal du ikke stille spørgsmål, men fortælle om dig selv og hvorfor du søger stillingen. HUSK den skal være kort og præcis- og husk et cv.
Det giver et dårligt indtryk at skrive at de ikke må kontakte din chef - har du måske noget at skjule? (kunne de tænke).
Jeg ville skrive at jeg arbejder der og der, men søger nye og spændende udfordringer som du håber at finde hos lige nøjagtig dem.
At ringe til din nuværende chef gør de højst sandsynligt alligevel ikke førend du har været til samtale, og de overvejer om det skal være dig der får stillingen.
Spørgsmål til den nye chef er godt at have forberedt inden en evt samtale - ligeså at have reflekteret over dine gode og ikke mindst dårlige egenskaber.
Anmeld