At søge nyt arbejde mens man er i arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.094 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. august 2012

Anonym trådstarter

Er ano da jeg ikke ønsker nogen skal vide at jeg søger nyt arbejde.

Har brug for at par råd. Jeg er pt ansat i en ret ok stilling, men er begyndt at kede mig noget så grundig og dermed har mistet lysten til at tage på arbejde. Derfor har jeg valgt at søge nye græsgange.

Bør jeg skrive i ansøgninge at de ikke skal kontakte min nuværende chef eller er det nok at jeg skriver at jeg er i uopsagt stilling?

Ved at det kan give godt indtryk, at man ringer og stiller den kommende chef nogle uddybende spørgsmål. Men hvad kan jeg spørge om?

Håber på mange gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Har brug for at par råd. Jeg er pt ansat i en ret ok stilling, men er begyndt at kede mig noget så grundig og dermed har mistet lysten til at tage på arbejde. Derfor har jeg valgt at søge nye græsgange.

Bør jeg skrive i ansøgninge at de ikke skal kontakte min nuværende chef eller er det nok at jeg skriver at jeg er i uopsagt stilling?

Ved at det kan give godt indtryk, at man ringer og stiller den kommende chef nogle uddybende spørgsmål. Men hvad kan jeg spørge om?

Håber på mange gode råd

I en ansøgning skal du ikke stille spørgsmål, men fortælle om dig selv og hvorfor du søger stillingen. HUSK den skal være kort og præcis- og husk et cv.

Det giver et dårligt indtryk at skrive at de ikke må kontakte din chef - har du måske noget at skjule? (kunne de tænke).

Jeg ville skrive at jeg arbejder der og der, men søger nye og spændende udfordringer som du håber at finde hos lige nøjagtig dem.

At ringe til din nuværende chef gør de højst sandsynligt alligevel ikke førend du har været til samtale, og de overvejer om det skal være dig der får stillingen.

Spørgsmål til den nye chef er godt at have forberedt inden en evt samtale - ligeså at have reflekteret over dine gode og ikke mindst dårlige egenskaber.

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

I en ansøgning skal du ikke stille spørgsmål, men fortælle om dig selv og hvorfor du søger stillingen. HUSK den skal være kort og præcis- og husk et cv.

Det giver et dårligt indtryk at skrive at de ikke må kontakte din chef - har du måske noget at skjule? (kunne de tænke).

Jeg ville skrive at jeg arbejder der og der, men søger nye og spændende udfordringer som du håber at finde hos lige nøjagtig dem.

At ringe til din nuværende chef gør de højst sandsynligt alligevel ikke førend du har været til samtale, og de overvejer om det skal være dig der får stillingen.

Spørgsmål til den nye chef er godt at have forberedt inden en evt samtale - ligeså at have reflekteret over dine gode og ikke mindst dårlige egenskaber.

Tror måske du misforstår mine spørgsmål. Jeg ville naturligvis ikke stille spørgsmål i en ansøgning. Har ikke problem med at formulere mig i en ansøgning og CV har jeg heller ingen problem med. 

Grunden til at de ikke skal ringe til min nuværende chef er jo netop at han ikke ved at jeg søger nyt job og det har jeg ikke lyst til han skal vide i tilfælde af at jeg ikke får det.

Det giver et godt indtryk at man ringer og stiller uddybende spørgsmål inden man sender sin ansøgning. Har jeg altid gjort, men er pludselig idé forladt om hvad der kunne være godt at spørge om.

Anmeld

23. august 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Håber på mange gode råd

kan du ikke bare undlade at skrive din chefs telefonnr på cv/ i ansøgningen ... tror heller ikke de ringer før senere i forløbet.. 

og spørgsmål .. tjaee .. der kommer jeg også altid til kort .. 

kan du ikke se om du kan få uddybet arbejdsopgaverne 

hvilken type stilling er det? så kan det være det er nemmere at hjælpe

Anmeld

23. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Håber på mange gode råd

Jeg ville skrive, at jeg sad i en uopsagt stilling. Hvis de vil have nogen referencer de kan kontakte, hvis du kommer til samtale ville jeg skrive nogen andre på en din nuværende chef.

En virksomhed som søger nye medarbejdere ved godt, at man ikke kan kontakte ansøgerens nuværende arbejdsplads med mindre, at man sad i en opsagt stilling.

Held og lykke

Anmeld

23. august 2012

Tulle28

Du skriver at du pt. sidder i uopsagt stilling - det alene (bør) gøre at de ikke kontakter din chef. Har du evt. nogle andre referencer de kan kontakte?

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres svar. Har skrevet at jeg er i uopsagt stillig og har heller ikke nævnt navnet på min nuværende chef. Men derimod min tidligere chef har jeg tænkt at vedhæfte hans udtalelse hvor han skriver at man bare kan ringe til ham.

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

kan du ikke bare undlade at skrive din chefs telefonnr på cv/ i ansøgningen ... tror heller ikke de ringer før senere i forløbet.. 

og spørgsmål .. tjaee .. der kommer jeg også altid til kort .. 

kan du ikke se om du kan få uddybet arbejdsopgaverne 

hvilken type stilling er det? så kan det være det er nemmere at hjælpe

Det er en IT stilling

Anmeld

23. august 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Det er en IT stilling

hmm .. spørg evt også om hvilke ansvar der ligger i stillingen... 

og IT kan være mange ting  

Anmeld

23. august 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmm .. spørg evt også om hvilke ansvar der ligger i stillingen... 

og IT kan være mange ting  

Hehe ja det ved jeg godt. Det er som tekniker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.