når ens barn ikke vil sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.531 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. august 2012

Anonym trådstarter

jeg ved snart ikke! mit barn på knap og nap 14 måneder vil ikke rigtig sove om aften/nat! det tager os en kamp hver aften! kampen blir så hård at vi opgir kvalitetstid som par og hopper med i sengen og siger godnat! sådan er det næsten hver aften! især min dejlige kæreste er ved at gå ud af sit gode skind! han synes det virker helt håbløst - og snart ikke kan magte det! vi venter vores 2 barn i 7 uge, og somme tider kan han blonde ( vi skal ikke have nr2) jeg blir selvfølgelig rigtig ked - og meget skuffet! men modet hos mig er også ved at smulre! tanken om endnu et lille vidunder der virkelig bare ikke vil sove, og bare blir mere selvstændig! vi er slet ikke negative eller noget.. Men, problemet med at få vores barn til at sove har været et problem ligesiden det var bette! og det føles som ingen ende! udover det, ammer jeg stadig meget, og barnet foretrækker mere mit bryst end alm. kost/: og derfor har tabt sig en smule af det. Og jeg ved bare IKKE hvordan jeg får trappet ned på det, da mit barn har fået det som vane at få 2-3 gange om natten og nogle gange om dagen, og bare er sur hvis ikke det får mad hos mig ! det hele er ved at være håbløst! når jeg ser andre børn spise godt til - af det forældrene også spiser, og bare kan sove kl. 20.00 og slut bum - synes jeg bare ikke jeg orker et barn til, og samtidig kunne jeg ikke glæde mig mere end hvad jeg gør! det er så uoverskueligt, og svært... når mit barn hænger i amningen endnu, er afhæning af det om natten, og aldrig er nem at lægge til at sove om aften.. ja, så har jeg brug for råd! indtil videre er det forsøgt med at far putter barnet - og det går bedre end hvis det var mig! men jeg synes heller ik det fair han skal tage kampem hver aften - for jeg kan mærke han er ved at stikke halen mellem benene...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hvor mange lure sover dit barn i løbet af dagen??

Anmeld

22. august 2012

TeamRocket

Jeg tænker umiddelbart at i må tage en kold tyrker fra det amning- det går jo ikke, jeg tror også at rigtig mad vil mætte mere og så vil barnet ikke vågne om natten ? Ikke at jeg skal gøre mig klog på børns søvn- min datter på knap 5 år nægter stadig at sove og det er en kamp næsten hver nat

Anmeld

22. august 2012

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Hvor mange lure sover dit barn i løbet af dagen??

kun 1. nogle gange 2

Anmeld

22. august 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Jeg tænker umiddelbart at i må tage en kold tyrker fra det amning- det går jo ikke, jeg tror også at rigtig mad vil mætte mere og så vil barnet ikke vågne om natten ? Ikke at jeg skal gøre mig klog på børns søvn- min datter på knap 5 år nægter stadig at sove og det er en kamp næsten hver nat

puha... hvordan stopper jeg pludselig med det amning?

Anmeld

22. august 2012

Mussen2

Anonym skriver:

jeg ved snart ikke! mit barn på knap og nap 14 måneder vil ikke rigtig sove om aften/nat! det tager os en kamp hver aften! kampen blir så hård at vi opgir kvalitetstid som par og hopper med i sengen og siger godnat! sådan er det næsten hver aften! især min dejlige kæreste er ved at gå ud af sit gode skind! han synes det virker helt håbløst - og snart ikke kan magte det! vi venter vores 2 barn i 7 uge, og somme tider kan han blonde ( vi skal ikke have nr2) jeg blir selvfølgelig rigtig ked - og meget skuffet! men modet hos mig er også ved at smulre! tanken om endnu et lille vidunder der virkelig bare ikke vil sove, og bare blir mere selvstændig! vi er slet ikke negative eller noget.. Men, problemet med at få vores barn til at sove har været et problem ligesiden det var bette! og det føles som ingen ende! udover det, ammer jeg stadig meget, og barnet foretrækker mere mit bryst end alm. kost/: og derfor har tabt sig en smule af det. Og jeg ved bare IKKE hvordan jeg får trappet ned på det, da mit barn har fået det som vane at få 2-3 gange om natten og nogle gange om dagen, og bare er sur hvis ikke det får mad hos mig ! det hele er ved at være håbløst! når jeg ser andre børn spise godt til - af det forældrene også spiser, og bare kan sove kl. 20.00 og slut bum - synes jeg bare ikke jeg orker et barn til, og samtidig kunne jeg ikke glæde mig mere end hvad jeg gør! det er så uoverskueligt, og svært... når mit barn hænger i amningen endnu, er afhæning af det om natten, og aldrig er nem at lægge til at sove om aften.. ja, så har jeg brug for råd! indtil videre er det forsøgt med at far putter barnet - og det går bedre end hvis det var mig! men jeg synes heller ik det fair han skal tage kampem hver aften - for jeg kan mærke han er ved at stikke halen mellem benene...

Det lyder virkelig hårdt og opslidende, jeg forstår godt det tærer på forholdet.
Jeg tror det ligger i at du ammer om natten. På den måde er det blevet naturligt for dit barn at få dækket sit mælkebehov ved at die om natten.
Der er kun afvæning, der kan hjælpe. Allerhelst hvis din mand tager nattetjansen et par dage eller 3. Så kan baby ikke lugte dig. Din mand skal tilbyde baby vand og nærhed.
Sover jeres baby i eget værelse? Hvis ikke så vil det også væree det bedste for at baby ikke kan lugte dig.

I skal selvfølgelig være helt sikker på atjeres barn ikke fejler noget, ex. Med ørerne eller sådan, men det lyder som en mælkeglad baby.

At der ikke er appetit i løbet af dagen hænger også godt sammen med at mælkeindtaget er for stort.

Til sidst vil jeg sige, jeg er selv i helt samme situation. Min baby er blot 7 mdr. jeg har de sidste to nætter taget kampen op.

Anmeld

22. august 2012

Anonym trådstarter

Mussen2 skriver:

Det lyder virkelig hårdt og opslidende, jeg forstår godt det tærer på forholdet.
Jeg tror det ligger i at du ammer om natten. På den måde er det blevet naturligt for dit barn at få dækket sit mælkebehov ved at die om natten.
Der er kun afvæning, der kan hjælpe. Allerhelst hvis din mand tager nattetjansen et par dage eller 3. Så kan baby ikke lugte dig. Din mand skal tilbyde baby vand og nærhed.
Sover jeres baby i eget værelse? Hvis ikke så vil det også væree det bedste for at baby ikke kan lugte dig.

I skal selvfølgelig være helt sikker på atjeres barn ikke fejler noget, ex. Med ørerne eller sådan, men det lyder som en mælkeglad baby.

At der ikke er appetit i løbet af dagen hænger også godt sammen med at mælkeindtaget er for stort.

Til sidst vil jeg sige, jeg er selv i helt samme situation. Min baby er blot 7 mdr. jeg har de sidste to nætter taget kampen op.

okey, jeg vil snakke med min kæreste om det. Han har nævt nogle gange det ved at være tid til hun skal sove 'selv' men jeg har bare ikke kunne slippe hende. Men måske har han ret... ! jeg vil prøve give hende vand i nat når hun vågner for at få bryst! for ja, hun blir mæt af mig, og tager selvfølgelig ik på mere af det, og ikke får ordenlig nærring... Puha det er en hård tid..

- okey hvordan gør du så derhjemme?

Anmeld

22. august 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Min søn er altid blevet ammet i søvn og det har fungeret utrolig godt for os, men han har haft perioder hvor han ikke har været nem at få til at sove og perioder hvor han har ammet op til 6 gange på en nat!

Når min søn har været svær at få til at sove om aften trods brystet, har jeg været meget konsekvent, hvis han vendte sig for at kravle eller lege så tog jeg ham og lagde ham ned ved siden af mig igen og siger han skal sove, han hapser så på brystet igen og efter en times tid giver han efter og falder i søvn (han har aldrig grædt sig i søvn)

Nogen nætter har han bare mere brug for at amme meget, andre nætter har han ikke brug for det. Men det variere meget.

Vi sover alle 3 i samme seng, hvilket gør nat amningen en del nemmere for mig, og det er virkelig hårdt nogengange hvor jeg ønsker min frihed igen, men føler det vigtigt at give min søn det han giver udtryk for at have brug for og han er kun baby 1 gang.

Jeg ved ikke om det var noget du kunne bruge, lyder mere som om du ude efter en anden løsning, men nu har jeg fortalt hvad vi har gjort med vores amme glade dreng.

Han er idag 1 år og knap 3 mdr, han ammer kun aften og nat nu men han spiser virkelig meget mad, det kom fra den ene dag til den anden at han ville spise (10 mdrs alderen) Han har helt selv styret hvor meget han ville amme, når han søger efter brystet eller på anden måde giver udtryk for at ville amme får han lov. Men han har selv valgt resten af amningerne fra om dagen.....

har du nogen spørgsmål er du meget velkommen, håber du finder en løsning du vil være tilfreds med.

Anmeld

22. august 2012

Mussen2

Anonym skriver:

okey, jeg vil snakke med min kæreste om det. Han har nævt nogle gange det ved at være tid til hun skal sove 'selv' men jeg har bare ikke kunne slippe hende. Men måske har han ret... ! jeg vil prøve give hende vand i nat når hun vågner for at få bryst! for ja, hun blir mæt af mig, og tager selvfølgelig ik på mere af det, og ikke får ordenlig nærring... Puha det er en hård tid..

- okey hvordan gør du så derhjemme?

Jeg tror man skal gøre sig helt, helt klart at nu er det nu. Når du har taget beslutningen skal du gøre det fuldt ud. Mærk efter om det ef nu, ellers vent!

Jeg har flyttet min søn på eget værelse for et par dage siden, sørger for at fylde ham godt op i løbet af dagen, ammer ham til nattet og i nat har jeg sånægtet ham brystet.
Han har været møj urolig frem til kl 3, men herefter ovrgav han sig og faldte til ro. Jeg er spændt på hvad natten byder. Allerhelst ville jeg have min mand til at tage ham for natten, men han arbejder og er meget træt så jeg gør det selv nu hvor jeg er påbarsel, så må min mand overtage til weekenden hvis det er.

Jeg glæder mig til at få en fornuftig nats søvn igen! Han har kunnet sove godt om natten, så det er blevet en dårlig vane at jeg bare var tilgængelig, men nu er mejeriet lukket om natten!

Anmeld

23. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

kun 1. nogle gange 2

Ok. Måske dit barn kun skal nøjes med 1 lur om dagen. Prøv det i en periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.