har brug for råd :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2009

Sweet1978

Du skriver det er 3. gang du er gravid... Har du fået aborter de andre gange eller? For så kan du jo sagtens få det igen og vente til i er klar begge to.

Personligt ville jeg aldrig få en abort, det står ganske enkelt ikke i min ordbog, så for mig ville der ikke være noget valg alene mor eller ej.
Og jeg kan fortælle dig at jeg blev alene med min store pige på 9 år, da hun var et og har været alene med dem begge i 3 mdr. fra fødsels og til jeg blev syg og indlagt. Og det er ikke så svært igen at være alene mor, det kræver bare planlægning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2009

Smukkert

Hvis du føler dig klar til at blive mor - kæreste eller ej - så er det eneste rigtige at beholde det, for ellers vil du fortryde det, tror jeg.

Jeg er selv 19 år, gravid og kommende alenemor. Jeg ved, at jeg er klar til at blive mor, så hvis jeg havde fået en abort ville jeg få dårlig samvittighed over det og få en klump i maven hver gang jeg så noget der mindede om babyer.

Faren til mit barn vil heldigvis gerne deltage i vores barns liv, så det giver mig meget ro i hovedet. I starten vidste jeg ikke om han ville være der for barnet, men der trøstede jeg mig med at han har nogle søde forældre, så barnet ville få nogle gode bedsteforældre på hans side.

At blive mor er en stor omvæltning, især når man er ung... Man går en masse udfordringer i møde, alt bliver lidt sværere, da et barn er meget tidskrævende.. Du skal være klar til at lade barnet komme i 1. række. Ingen byture, spontane shoppingture eller lign. .......... MEN når der er sagt, så er det at blive mor det allerstørste man kan opnå her i livet. Større lykke findes ikke. Det er utrolig livsbekræftende.

Vi kender dig ikke som person herinde, så det er svært for os at "vurdere" om du skal beholde det eller ej. Det skal du selv. Hvis du er stærk nok til det, så synes jeg du skal gennemføre det. Der vil helt sikkert komme en masse fordomme, fordi du er ung. Jeg døjer selv med dem lige nu.... Men det gør jo kun en stærkere

Du kan også altid søge råd herinde ingen dømmer dig her Det er det fantastiske ved sitet.

Anmeld

16. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Smukkert skriver:

Hvis du føler dig klar til at blive mor - kæreste eller ej - så er det eneste rigtige at beholde det, for ellers vil du fortryde det, tror jeg.

Jeg er selv 19 år, gravid og kommende alenemor. Jeg ved, at jeg er klar til at blive mor, så hvis jeg havde fået en abort ville jeg få dårlig samvittighed over det og få en klump i maven hver gang jeg så noget der mindede om babyer.

Faren til mit barn vil heldigvis gerne deltage i vores barns liv, så det giver mig meget ro i hovedet. I starten vidste jeg ikke om han ville være der for barnet, men der trøstede jeg mig med at han har nogle søde forældre, så barnet ville få nogle gode bedsteforældre på hans side.

At blive mor er en stor omvæltning, især når man er ung... Man går en masse udfordringer i møde, alt bliver lidt sværere, da et barn er meget tidskrævende.. Du skal være klar til at lade barnet komme i 1. række. Ingen byture, spontane shoppingture eller lign. .......... MEN når der er sagt, så er det at blive mor det allerstørste man kan opnå her i livet. Større lykke findes ikke. Det er utrolig livsbekræftende.

Vi kender dig ikke som person herinde, så det er svært for os at "vurdere" om du skal beholde det eller ej. Det skal du selv. Hvis du er stærk nok til det, så synes jeg du skal gennemføre det. Der vil helt sikkert komme en masse fordomme, fordi du er ung. Jeg døjer selv med dem lige nu.... Men det gør jo kun en stærkere

Du kan også altid søge råd herinde ingen dømmer dig her Det er det fantastiske ved sitet.

ENIG!

Anmeld

17. maj 2009

moolly

tak for alle svarene
det har sat nogle flere tanker i gang .
jeg ved godt det lyder lidt vildt at det er 3 gange på så kort tid , jeg har haft lidt problemer med at finde den rigtige beskyttelse.. så jeg har ikke  været på noget de gange jeg er blevet gravid.. 
jeg er meget splittet inden i .. jeg ved jeg kan klare det , men samtidig tænker jeg på min kæreste som jeg elsker helt vildt meget ,
den sidste abort jeg fik har jeg fortrudt men jeg er bange for jeg fortryder det endnu mere hvis jeg får et barn og min kæreste ikke vil ha noget med os at gøre ... 
lige nu er han i odense og besøge sin familie og jeg har ikke set ham efter jeg fandt ud af at jeg er gravid.. jeg håber da bare at han lige skal komme sig over chokket og måske ender med at blive glad ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.