moolly skriver:
hej allesammen 
jeg er en ung kvinde på 19 år . jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid.
min kæreste er overhoved ikke begejstret og ønsker mest at jeg skal ha lavet en abort. vi har været sammen i 1 år og 5 mdr. og det er 3. gang jeg er blevet gravid med ham. jeg har lyst til at beholde barnet men problemet er at jeg ikke vil gøre ham ked af det eller hvad han nu blir.
så jeg tænkte på om der er nogen der har været i samme sted som mig eller noget i den stil . eller bare en med et vildt godt råd 
spørgsmålet er sådan set om jeg skal gøre som min kæreste vil ha det , eller om jeg bare skal springe ud i det og måske blive enlig mor. eller om nogen måske kender en løsning hvor alle blir glade
?
det er jo et virkelig stort valg og ta , så det ville være rart med et par råd på vejen ..
knus mig 
Hej!

Jeg vil gerne forsøge at give dig et råd, men det er rigtig svært når man ikke kender Jer og Jeres fohold, synes jeg!
Jeg blev selv gravid som 19-årig... Men det var ikke med min kæreste! det var en eks som jeg ofte så, og havde lidt casual sex med... problemet var så at denne eks havde fået en ny kæreste på det her tidspunkt

Men... jeg fortalte ham at jeg var blevet gravid (på trods af at vi havde brugt kondom OG jeg var på p-piller) og han sagde bare jeg skulle få det fjernet! Jeg havde lyst til at beholde det og sagde til ham at jeg ikke forventede noget som helst fra ham, men at jeg var klar til at blive mor og ikke kunne klare tanken om en abort! Han svarede, rimlig køligt, at "der skal ikke rende en eller anden unge rundt som jeg ved er min"...

Efter lange samtaler med venner, veninder og familie blesluttede jeg mig for en abort! Jeg var blevet færdig med gymnasiet 8 måneder tidligere, var lige flyttet og mit liv skulle lige til at gå igang... Jeg havde ikke lyst til at blive dømt og kunne faktisk ikke overskue det, da først jeg fik talt om det med dem jeg elsker!
Jeg fortryder SLET ikke mit valg. Jeg ærgrer mig nogengange og tænker på hvordan det kunne havde været, men fortryder det ikke! Min dejlige kæreste og jeg forsøger at få vores første barn nu, og det føles rigtigt hele vejen igennem! (jeg er lige blevet 23)
De spørgsmål du skal stille dig selv er; "er det vigtigere for dig at blive mor end at være sammen med din kæreste?" "Kan du holde til at det er HAM der træffer beslutningen for dig?" "Kan du holde til en abort?" "er du klar det at omlægge dit liv fuldstændig for at få et barn, måske endda alene?"
Hvis du gerne vil have børn sammen med din kæreste og du synes han er den du skal dele dit liv med, så synes jeg du skal vente til I begge to er klar ! - det er det værd

, jeg har selv prøvet det!
Hvor langt henne er du? og hvor meget har I talt om det? måske skal han have lidt tid til at vænne sig til tanken?
Ved godt det er SÅÅÅÅ træls at få at vide, men du er ung og har masser af tid!
undskyld det lange, rodede svar... håber du kan finde hoved og hale i det

Du er velkommen til at skrive til mig, også pb, hvis du vil snakke om det!
Knus Caroline