at vække barnet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2012

HeXeri

Nej. Vi vækkede ham da vi gik i seng og der fik han noget at spise (22.30-23.00 tiden) men derefter lod vi ham sove til han selv vågnede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2012

anynom

HopinWishin skriver:

vækker I jeres spædbarn for at amme det?... sys det er lidt synd når de sover så godt.... men JM siger der maks må gå 4-5 timer uden mad...

Jeg gjorde. Isabel tog slet ikke nok på, så hun skulle have mad hver 3. time om dagen og hver 4. time om natten.

Hvad gav din SP som begrundelse for at du skulle vække dit barn?

Anmeld

25. august 2012

HopinWishin

JulieWH skriver:

Jeg gjorde. Isabel tog slet ikke nok på, så hun skulle have mad hver 3. time om dagen og hver 4. time om natten.

Hvad gav din SP som begrundelse for at du skulle vække dit barn?

Synes ikke rigtig hun gav nogen begrundelse.. det var bare sådan det var..... 

Men Laura tager fint på... der er slet ikke noget der. 

Anmeld

25. august 2012

Bassemor<3

Altså nu er min søn 6 mdr.

Men da han var mindre gjorde jeg ikke, der kunne han godt sove i 6 timer om dagen. Jeg synes man skal vække for at give mad hvis barnet er undervægtig og man skal holde øje med vægten, men hvis barnet tager på som det skal synes jeg ikke man skal.

Desuden har min søn sovet igennem fra han var 2 mdr. fra kl. 20-06 hvor han IKKe fik mad, og han vejer lige nu 9,1 kg 6 mdr. gammel

Anmeld

25. august 2012

anynom

HopinWishin skriver:

Synes ikke rigtig hun gav nogen begrundelse.. det var bare sådan det var..... 

Men Laura tager fint på... der er slet ikke noget der. 

Så lad du bare hende sove
Hvis hun ikke tog nok på var det noget andet, men ellers tror jeg nok hun skal melde sig når hun er sulten. Søvnen er jo så vigtig for dem!

Vi havde ikke rigtigt noget valg, Isabel sov nærmest 22-23 timer i døgnet de første mange uger (det viste sig så at hun simpelthen var for afkræftet til andet fordi hun ikke havde kræfter til at hive mælken ud).

Anmeld

25. august 2012

Camilla..

HopinWishin skriver:

vækker I jeres spædbarn for at amme det?... sys det er lidt synd når de sover så godt.... men JM siger der maks må gå 4-5 timer uden mad...

Hvis baby vejer hvad den skal osv - ville jeg aldrig gøre det.

Vi vækkede Malik hver 3. time - men, han var også født for tidligt, og vejede 1,6kg da vi blev udskrevet.

Anmeld

25. august 2012

Lise

Jeg har aldrig vækket spædbørn for at fodre. Hvis barnet er født til tiden, spiser fint og generelt er i trivsel, så kunne jeg heller aldrig drømme om det. Kun med et lille/undervægtigt barn.

Anmeld

26. august 2012

Vivian87

Nu er Aviaja efterhånden 8 måneder, men vi har aldrig vækket hende for at spise! De små skal nok selv vågne og sige til når de er sultne

Anmeld

26. august 2012

Maja_4000

Hvis baby vejer som den skal kunne jeg aldrig drømme om at vække - det var også det vores sp sagde

Anmeld

26. august 2012

Nadia&Daniel

Muhmi skriver:

Nej det kunne jeg ikke finde på at gøre... Hvis de sover er de jo ikke sultne og hvis de tager på som de skal er der absolut ingen grund til at "tvangsfodre" dem... De skal nok sige til når de er sultne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.