at vække barnet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.466 visninger
20 svar
0 synes godt om
22. august 2012

HopinWishin

vækker I jeres spædbarn for at amme det?... sys det er lidt synd når de sover så godt.... men JM siger der maks må gå 4-5 timer uden mad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Muhmi

Nej det kunne jeg ikke finde på at gøre... Hvis de sover er de jo ikke sultne og hvis de tager på som de skal er der absolut ingen grund til at "tvangsfodre" dem... De skal nok sige til når de er sultne

Anmeld

22. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Her gjorde jeg det da Maja var lille. Hver 3 time spiste hun. Men det var nok også mere fordi hun var en smule gul i huden og på et tidspunkt tabte hun sig. Jeg prøvede at gøre det så stille og roligt som muligt så hun ikke blev alt for vågen og det fungerede fint.

Anmeld

22. august 2012

Clisolka

HopinWishin skriver:

vækker I jeres spædbarn for at amme det?... sys det er lidt synd når de sover så godt.... men JM siger der maks må gå 4-5 timer uden mad...

Jeg gjorde ikke - jeg lod Isabella sove efter SP'ens råd  Hun tog det på som hun skulle, og sagde selv til når hun var sulten 

Anmeld

22. august 2012

Faith

Det gjorde vi med tvillingerne fordi de var født for tidligt og kun vejede 2 kg. De havde brug for at få mad hver 3. time i starten.

Men med jonathan som er født til tiden og vejede 3600 g og tager fint på, gør jeg det bestemt ikke! De udvikler sig når de sover og jeg synes det er direkte synd at vække dem. Når de sover er det fordi de har brug for det.

Vil mene det er et spørgsmål om trivsel. Trives barnet, spiser det godt når det er vågent, tager det på, er der god kontakt til barnet osv. Min søn er 10 uger og han har dage hvor vi faktisk ikke ser hans øjne. Han vågner kun for at spise og snakke lidt og så sover han igen. Andre dage sover han stort set ikke. Begge dele er helt normalt!

Anmeld

22. august 2012

twinny

Jeg ville bestemt ikke gøre det, hvis bebs er fin, tager på og der ingenting er.

Men vores drengene havde lavt blodsukker, så de skulle have mad hver anden time, det første døgn og derefter hver 3. time.  Og lige pludselig hang det ved og de vågnede selv i laaang tid.

Så NEJ, ikke hvis jeg havde en fin stor bebs.

Anmeld

22. august 2012

Pige2009

HopinWishin skriver:

Ja, jeg vækkede Laura de første 3 uger, da hun var indlagt prikke selv kunne sige til

Anmeld

22. august 2012

Guldimaven

Nej, hvis hun siger til selv om dagen når hun er sulten, så skal hun også nok gøre det om natten! Jeg ville lade hende sove!

Anmeld

25. august 2012

HopinWishin

Kan godt se hvad flertallet siger herinde... og tænker det også selv! Kommer bare i tvivl når SP og JM har sagt noget andet.... :/

Anmeld

25. august 2012

132319

Ja det gjorde jeg med begge men de var også præmature så derfor var det vigtigt at give dem en god spiserytme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.