Princesspigen skriver:
kæresten har 2 efternavne, jeg har 1.. jeg ønsker ikke baby skal have 3 efternavne men vi er ikke helt enige i hvilke der skal bruges endnu.. 
samme tid kan vi ikke rigtigt finde frem til nogle baby navne vi kan blive enige om.. 
jeg har længe været vild med Elias men det vil kæresten absolut ikke være med til..
fandt så frem til Judas som jeg pludselig kom på og blev ret vild med, men det vil han heller ikke være med til.. 
som pigenavne har jeg nogle stykker, Isabell, Isabella, Stephanie(min faovrit), Liva... dem har kæresten ikke godkendt heller
men de navne han så kommer med er sådan nogle latterlige nogle som karl kanin
med kun lidt over 7 uger til termin kunne jeg godt tænke mig vi var bare lidt tættere på et navn til den lille 
Det kan virkelig være vanskeligt at blive enige nogen gange!
Her hjalp det, at vi blev enige om, at alle forslag skulle have en begrundelse. Det stopper de useriøse forslag, og så er man nødt til at tænke lidt mere over modpartens forslag.
Det er vanskeligere bare at afvise en forslag a la:
"Jeg kan godt lide navnet Amalie, for det hed min farmor til mellemnavn, og hun plejede at bage boller til mig hver søndag"
Eller
"Jeg kan godt lide navnet Vera, fordi det betyder sandhed og trofast."
Eller
"Jeg kan godt lide navnet Aurora, fordi det klinger godt med så mange vokaler, og så passer det så godt sammen med efternavnet.".
Min mand var heller ikke typen til at komme med mange forslag, men når jeg kunne begrunde mine forslag tog han dem i hvert fald mere seriøst, og han droppede også de useriøse forslag, når han selv skulle begrunde dem.