det med navne fustrerer mig lidt :-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

Princesspigen

Barnepigen skriver:

Jeg synes ikke 3 er for meget. Hvis det er så tag dit også 1 af hans?

Der er så mange navne så kan godt forstå at det er svært.

Jeg vil lige komme med nogle forslag

Marius

Noah

Tristan

Emil

Oliver

Adam

Philip

Jamie

Nicklas

Jonathan

Sandie 

Michelle

Emma

Signe

Sofie

Celina

Karoline

Laurine

Augusta

Mynthe 

nicklas har jeg os overvejet..  

et par andre af dine navne forslag har vi i familien og derfor bliver det ikke dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Pige2009

Princesspigen skriver:

kæresten har 2 efternavne, jeg har 1.. jeg ønsker ikke baby skal have 3 efternavne men vi er ikke helt enige i hvilke der skal bruges endnu..

samme tid kan vi ikke rigtigt finde frem til nogle baby navne vi kan blive enige om..

jeg har længe været vild med Elias men det vil kæresten absolut ikke være med til..

fandt så frem til Judas som jeg pludselig kom på og blev ret vild med, men det vil han heller ikke være med til..

som pigenavne har jeg nogle stykker, Isabell, Isabella, Stephanie(min faovrit), Liva... dem har kæresten ikke godkendt heller  

men de navne han så kommer med er sådan nogle latterlige nogle som karl kanin  

med kun lidt over 7 uger til termin kunne jeg godt tænke mig vi var bare lidt tættere på et navn til den lille

Laura har fars mellemnavn og mit efternavn hvad med familien? Har de ikke nogen gode forslag?

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

Baagøe skriver:

Laura har fars mellemnavn og mit efternavn hvad med familien? Har de ikke nogen gode forslag?

det er egentlig kun svigermor der kommer med forslag, men de forslag hun har er nogle som er brugt i min side af familien og gider ikke flere børn med samme navn i familien  

Anmeld

22. august 2012

Ciss

Princesspigen skriver:

kæresten har 2 efternavne, jeg har 1.. jeg ønsker ikke baby skal have 3 efternavne men vi er ikke helt enige i hvilke der skal bruges endnu..

samme tid kan vi ikke rigtigt finde frem til nogle baby navne vi kan blive enige om..

jeg har længe været vild med Elias men det vil kæresten absolut ikke være med til..

fandt så frem til Judas som jeg pludselig kom på og blev ret vild med, men det vil han heller ikke være med til..

som pigenavne har jeg nogle stykker, Isabell, Isabella, Stephanie(min faovrit), Liva... dem har kæresten ikke godkendt heller  

med kun lidt over 7 uger til termin kunne jeg godt tænke mig vi var bare lidt tættere på et navn til den lille

Det kan virkelig være vanskeligt at blive enige nogen gange!

Her hjalp det, at vi blev enige om, at alle forslag skulle have en begrundelse. Det stopper de useriøse forslag, og så er man nødt til at tænke lidt mere over modpartens forslag.

Det er vanskeligere bare at afvise en forslag a la:

"Jeg kan godt lide navnet Amalie, for det hed min farmor til mellemnavn, og hun plejede at bage boller til mig hver søndag"

Eller

"Jeg kan godt lide navnet Vera, fordi det betyder sandhed og trofast."

Eller

"Jeg kan godt lide navnet Aurora, fordi det klinger godt med så mange vokaler, og så passer det så godt sammen med efternavnet.".

Min mand var heller ikke typen til at komme med mange forslag, men når jeg kunne begrunde mine forslag tog han dem i hvert fald mere seriøst, og han droppede også de useriøse forslag, når han selv skulle begrunde dem.

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

Ciss skriver:

Det kan virkelig være vanskeligt at blive enige nogen gange!

Her hjalp det, at vi blev enige om, at alle forslag skulle have en begrundelse. Det stopper de useriøse forslag, og så er man nødt til at tænke lidt mere over modpartens forslag.

Det er vanskeligere bare at afvise en forslag a la:

"Jeg kan godt lide navnet Amalie, for det hed min farmor til mellemnavn, og hun plejede at bage boller til mig hver søndag"

Eller

"Jeg kan godt lide navnet Vera, fordi det betyder sandhed og trofast."

Eller

"Jeg kan godt lide navnet Aurora, fordi det klinger godt med så mange vokaler, og så passer det så godt sammen med efternavnet.".

Min mand var heller ikke typen til at komme med mange forslag, men når jeg kunne begrunde mine forslag tog han dem i hvert fald mere seriøst, og han droppede også de useriøse forslag, når han selv skulle begrunde dem.

hmm ja..

jeg ville nok have svært ved at begrunde navnene på den måde men det er nu meget smart

Anmeld

25. august 2012

Pige2009

Princesspigen skriver:

det er egentlig kun svigermor der kommer med forslag, men de forslag hun har er nogle som er brugt i min side af familien og gider ikke flere børn med samme navn i familien  

De andre må vel også have forslag?

Anmeld

26. august 2012

Fenja09

I din/jeres situation ville jeg helt sikkert vente til i får barnet i armene - i vil indtil termin tænke på nogle navne som i kan lide og når du har født og i lært det lille nye væsen at kende, så er jeg sikker på at i finder lige præcis det navn som passer bedst til jeres guldklump  Det er måske også nemmere når i overhovedet ikke kan blive enige at tale om det i ro og mag når i begge kan forholde jer "fysisk" til vidunderet.

Mht. efternavne, ja så må jeg jo indrømme at vores datter har 4 ( 3 mellemnavne efter kæresten og 1 efternavn, mit) og jeg var bestemt heller ikke fornøjet over det, men helt ærligt så var det vigtigste at både jeg og kæresten var tilfredse med navnet - og vores datter kan altid senere vælge navne fra, hvis hun ikke ønsker at hedde det.

Pøj pøj med navnejagten!

/Fenja

Anmeld

26. august 2012

MortilCilas

Princesspigen skriver:

Det skal nok komme.

Da jeg ventede Cilas var vi bestemt ikke enige om nogle navne. Inden vi kendte kønnet snakkede vi meget om navne, og Cilas far ville gerne have Emma hvis vi fik en pige. Det er bare ikke mig, forbinder det med en lille rigtig forkælet prinsesse Af drengenavne var Lucas vores nr.1 men vi ønskede ikke at han skulle sidde med 5 andre Lucas 'er.

Vi blev enig om Ada og Jonatan men da han blev født var han bare ikke en Jonatan. Så valget stod mellem Julius, Malde og Cilas.

Og efternavnet aftalte vi at blev det en dreng, så farens efternavn og pige så mit

Men gå ind på www.mitbarnsnavn.dk/navnemaskinen ( kan ikke gøre den blå) den er rigtig god!

Anmeld

26. august 2012

Princesspigen

Baagøe skriver:

De andre må vel også have forslag?

der er ikke rigtigt nogle med forslag andet end min bror og anders der foreslår karl kanin

Anmeld

26. august 2012

Princesspigen

MortilCilas skriver:

Det skal nok komme.

Da jeg ventede Cilas var vi bestemt ikke enige om nogle navne. Inden vi kendte kønnet snakkede vi meget om navne, og Cilas far ville gerne have Emma hvis vi fik en pige. Det er bare ikke mig, forbinder det med en lille rigtig forkælet prinsesse Af drengenavne var Lucas vores nr.1 men vi ønskede ikke at han skulle sidde med 5 andre Lucas 'er.

Vi blev enig om Ada og Jonatan men da han blev født var han bare ikke en Jonatan. Så valget stod mellem Julius, Malde og Cilas.

Og efternavnet aftalte vi at blev det en dreng, så farens efternavn og pige så mit

Men gå ind på www.mitbarnsnavn.dk/navnemaskinen ( kan ikke gøre den blå) den er rigtig god!

okay, super tak  

ja mon ikke vi finder os et navn til den lille når den kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.