fødsel efter keglesnit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.551 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. august 2012

gædde/gitte

Kom lige til at tænke på at min gyn, sagde til mig at når man fik et keglesnit, så skulle man regne med at føde 1 uge "for" tidligt(fordi der mangler 1 cm)...

Jeg har 2 stk i bagagen, så 2 uger for tidligt? (når der engang er gevinst..ih)

ryger det bare med i beregningen, også alm barsel, eller???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

charlottekri

normalt går man på barsel 4 uger før forventet termin, men uanset hvornår man føder, har man 48 (eller 46, bliver lige pludselig i tvivl) fra den dag man føder, så hvis man går 2 uger over, får man 2 uger mere i det lange løb men hvis man føder 2 uger for tidligt, får man 2 uger mindre, hvis du forstår

Anmeld

22. august 2012

Mutti2B

Jeg har lige født og har også fået lavet to keglesnit. Det er da den underligste beregning din gyn har lavet der . Det har intet med det at gøre. Du kan risikere at føde for tidligt ja, men man kan slet ikke vide hvornår. Jeg blev beordret sengeliggende da jeg var 27+6 pga min korte livmoderhals der var begyndt at blive endnu kortere pga tyngde og plukveer. Fik lagt et arabin pessar for at holde på hende (evt prøv at google det). Kom op igen da jeg var 34+0. Jeg fødte i fredags da jeg var 39+2.

Der var snak om at jeg skulle ha lagt en cerklage efter nf for at holde på hende, men da min livmoderhals var 3 cm der var de godt tilfredse. Undersøg lige det med cerklage og spørg en anden gyn for ham/hende der lyder da slet ikke til at ha styr på det

Anmeld

22. august 2012

Masig

gædde skriver:

Kom lige til at tænke på at min gyn, sagde til mig at når man fik et keglesnit, så skulle man regne med at føde 1 uge "for" tidligt(fordi der mangler 1 cm)...

Jeg har 2 stk i bagagen, så 2 uger for tidligt? (når der engang er gevinst..ih)

ryger det bare med i beregningen, også alm barsel, eller???

Jeg fik et keglesnit i december 2009, og jeg fødte i juli i år, 3 uger "for tidligt"... om det havde noget med det at gøre eller om det var pga de mange plukveer jeg havde haft længe, ved jeg så ikke... Men har godt hørt at man kan risikere at føde for tidligt, men ved ikke om det også gælder når kegelsnittet blev lavet flere år før fødslen...

Anmeld

23. august 2012

gædde/gitte

Mutti2B skriver:

Jeg har lige født og har også fået lavet to keglesnit. Det er da den underligste beregning din gyn har lavet der . Det har intet med det at gøre. Du kan risikere at føde for tidligt ja, men man kan slet ikke vide hvornår. Jeg blev beordret sengeliggende da jeg var 27+6 pga min korte livmoderhals der var begyndt at blive endnu kortere pga tyngde og plukveer. Fik lagt et arabin pessar for at holde på hende (evt prøv at google det). Kom op igen da jeg var 34+0. Jeg fødte i fredags da jeg var 39+2.

Der var snak om at jeg skulle ha lagt en cerklage efter nf for at holde på hende, men da min livmoderhals var 3 cm der var de godt tilfredse. Undersøg lige det med cerklage og spørg en anden gyn for ham/hende der lyder da slet ikke til at ha styr på det

det var jo bare sådan en cirka "beregning"

Han er skam meget velanset... han er speciallæge i den type sygdomme, så jeg håber ikke jeg kommer til at se ham igen men hvis jeg skulle, så ville jeg bestemt ikke betvivle han dømmekraft.

men bliver jo skide sjovt og se om han rammer plet.

jeg er jo ikke gravid endnu, så må jo bare vente.... men du blev sygemeldt for at holde på hende.... bom bom... så kan jeg vel i teorien ende på samme måde...

Anmeld

23. august 2012

gædde/gitte

Masig skriver:

Jeg fik et keglesnit i december 2009, og jeg fødte i juli i år, 3 uger "for tidligt"... om det havde noget med det at gøre eller om det var pga de mange plukveer jeg havde haft længe, ved jeg så ikke... Men har godt hørt at man kan risikere at føde for tidligt, men ved ikke om det også gælder når kegelsnittet blev lavet flere år før fødslen...

så vidt jeg husker så var det noget med at det var fordi, man jo mangler noget livmoderhals....og det der er fjernet, er jo fjernet...

Anmeld

23. august 2012

Masig

gædde skriver:

så vidt jeg husker så var det noget med at det var fordi, man jo mangler noget livmoderhals....og det der er fjernet, er jo fjernet...

Jamen det kan godt tænkes... Men uanset hvad fødte jeg i hvert fald også før tid, så her har det jo så passet meget godt med den teori...

Anmeld

23. august 2012

anynom

gædde skriver:

det var jo bare sådan en cirka "beregning"

Han er skam meget velanset... han er speciallæge i den type sygdomme, så jeg håber ikke jeg kommer til at se ham igen men hvis jeg skulle, så ville jeg bestemt ikke betvivle han dømmekraft.

men bliver jo skide sjovt og se om han rammer plet.

jeg er jo ikke gravid endnu, så må jo bare vente.... men du blev sygemeldt for at holde på hende.... bom bom... så kan jeg vel i teorien ende på samme måde...

Alle kan jo blive sygemeldt.

Jeg var ved at gå i fødsel 27+4, der var min livmoderhals forkortet til 1,3 cm. Endte (heldigvis først) med at føde 37+0. Jeg har aldrig fået lavet et keglesnit. Og jeg kender i hvert fald til én som fødte 41+3 selvom hun har fået lavet to keglesnit. Det er vist meget tilfældigt.

Anmeld

23. august 2012

SaNiNa

Fik aks i juni 09 og gik 1 uge over 1 i sep 11 som endte i aks igen

Er med begge børn blevet sat igang 41+1 og født 41+2

så meget man kan intet vide

Anmeld

23. august 2012

gædde/gitte

JulieWH skriver:

Alle kan jo blive sygemeldt.

Jeg var ved at gå i fødsel 27+4, der var min livmoderhals forkortet til 1,3 cm. Endte (heldigvis først) med at føde 37+0. Jeg har aldrig fået lavet et keglesnit. Og jeg kender i hvert fald til én som fødte 41+3 selvom hun har fået lavet to keglesnit. Det er vist meget tilfældigt.

Tusind tak for svaret

så behøver mit hoved ikke døje med det spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.