2 mdrs nattesøvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

HeidiW86

AnneH skriver:

Får hun flaske??

Nu kender jeg ikke hendes vaner og hvornår hun spiser, men nogen gør det at de give en drømmeflaske inden de går i seng. Så kan det være at der går lidt længere tid før hun melder sig, efter du er gået i seng.

Men ellers så kommer det med tiden. /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12392.png" alt="" />

Ja hun får flaske og har ikke rigtig nogen vaner, hun er sindsyg træt i løbet af dagen men ligger og vrider sig i mine arme inden hun giver op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

pemiro

HeidiW86 skriver:

Hvordan indførte du de rutiner???? Ville så gerne have hun sov lidt fast, hun sover kun om dagen hvis barnevognen triller, eller jeg vugger hende.

Jamen vi sagde fra start af at vi ville prøve at indføre rutiner (naturligvis ikke lige de første ca 4 uger).
Men så gjorde vi bare det at vi besluttede hvornår han skulle i seng om aftenen, og så pakkede jeg ham ind i dynen og vuggede ham til han sov. Nogle gange krævede det at han fik mad mens han var i dynen, selvom han egentlig havde spist lige inden han kom i dynen også. Så snart han sov lagde jeg ham i liften, og vågnede han jamen så tod jeg ham op og vuggede igen..
Omkring halv seks var han så selv frisk og ville ikke sove mere uanset hvad jeg gjorde, så der har vi accepteret at han skal op.. Så leger vi lidt og snakket med ham osv, så han bliver stimuleret, og så bliver han selv træt igen og så skynder jeg mig at putte ham så han ikke bmiver overtræt.
Kl ca tolv laver jeg samme nummer som om aftenen, og når han så vågner og slet ikke kan puttes mere så snakker og leger vi..

Og ved at gøre dette har vi fået rutinerne, som indtil videre holder
Til middagslure. Spiser han gerne før og efter luren, og ved de to korte lure er det gerne efter.
Om aftenen får han lige inden sengetid, vi sørger for at han er skiftet til han skal spise for vi putter direkte efter mad og bøvsetur.,
Så får han som sagt mad 23.30, hvor jeg ikke snakker til ham og heller ikke kigger ham i øjnene (det kan han nemlig godt vågne op af). Så får han mad igen halv seks.

Så han får ca mad en 6-7 gange på 24 timer, og det svarer til hvad han skal ha..
Det skal så lige siges han får mme

Anmeld

22. august 2012

pemiro

HeidiW86 skriver:

Ja hun får flaske og har ikke rigtig nogen vaner, hun er sindsyg træt i løbet af dagen men ligger og vrider sig i mine arme inden hun giver op.

Det med hun vrider sig er nok fordi hun blir overtræt, så du skal gerne ha hende til a sove inden hun når det punkt..
Hvis vi ikke når at få ham puttet inden han blir alt for træt bliver han en lille pestilens som ikke vil sove før man har kæmpet en halv time

Anmeld

22. august 2012

HeidiW86

pemiro skriver:

Jamen vi sagde fra start af at vi ville prøve at indføre rutiner (naturligvis ikke lige de første ca 4 uger).
Men så gjorde vi bare det at vi besluttede hvornår han skulle i seng om aftenen, og så pakkede jeg ham ind i dynen og vuggede ham til han sov. Nogle gange krævede det at han fik mad mens han var i dynen, selvom han egentlig havde spist lige inden han kom i dynen også. Så snart han sov lagde jeg ham i liften, og vågnede han jamen så tod jeg ham op og vuggede igen..
Omkring halv seks var han så selv frisk og ville ikke sove mere uanset hvad jeg gjorde, så der har vi accepteret at han skal op.. Så leger vi lidt og snakket med ham osv, så han bliver stimuleret, og så bliver han selv træt igen og så skynder jeg mig at putte ham så han ikke bmiver overtræt.
Kl ca tolv laver jeg samme nummer som om aftenen, og når han så vågner og slet ikke kan puttes mere så snakker og leger vi..

Og ved at gøre dette har vi fået rutinerne, som indtil videre holder /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12383.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />
Til middagslure. Spiser han gerne før og efter luren, og ved de to korte lure er det gerne efter.
Om aftenen får han lige inden sengetid, vi sørger for at han er skiftet til han skal spise for vi putter direkte efter mad og bøvsetur.,
Så får han som sagt mad 23.30, hvor jeg ikke snakker til ham og heller ikke kigger ham i øjnene (det kan han nemlig godt vågne op af). Så får han mad igen halv seks.

Så han får ca mad en 6-7 gange på 24 timer, og det svarer til hvad han skal ha..
Det skal så lige siges han får mme

Så dvs om aftenen også en gang om formiddagen skal han have en lur hvor du konsekvent putter ham??? Tror hun nærmest er overtræt hele tiden for hun sover ikke særlig meget i løbet af dagen, hun får også mme..
Har du så nogle gode råd til hvordan jegvænner hende til at sove i en barnevogn som står stille eller sove når jeg lægger hende fra mig?

Anmeld

22. august 2012

pemiro

HeidiW86 skriver:

Så dvs om aftenen også en gang om formiddagen skal han have en lur hvor du konsekvent putter ham??? Tror hun nærmest er overtræt hele tiden for hun sover ikke særlig meget i løbet af dagen, hun får også mme..
Har du så nogle gode råd til hvordan jegvænner hende til at sove i en barnevogn som står stille eller sove når jeg lægger hende fra mig?

Ja lige præcis!
Det med at sove i barnevogn når den står stille er vi kun selv ved at lære hehe, så der har jeg ingen gode råd..
Men med at sove selv tror jeg kommer når i får rutiner, men du dkal bare lægge hende roligt fra dig når hun er faldet i søvn.
Prøv evt at svøb hende stramt i dynen når du vugger hende. Det har hjulpet her, for så tror jeg ikke de mærker på samme måde når man ligger dem, da de stadig ligger svøbt lidt stramt

Anmeld

22. august 2012

HeidiW86

pemiro skriver:

Ja lige præcis!
Det med at sove i barnevogn når den står stille er vi kun selv ved at lære hehe, så der har jeg ingen gode råd..
Men med at sove selv tror jeg kommer når i får rutiner, men du dkal bare lægge hende roligt fra dig når hun er faldet i søvn.
Prøv evt at svøb hende stramt i dynen når du vugger hende. Det har hjulpet her, for så tror jeg ikke de mærker på samme måde når man ligger dem, da de stadig ligger svøbt lidt stramt

Tak det må jeg altså prøve ..

Og det med barnevognen kommer nok lige så stille.

Anmeld

22. august 2012

modesty

Det er fuldstændig normalt at en baby vågner hver 2.-3. time hver nat. Min dreng er 10 mdr. og er først lige begyndt at sove igennem.

Anmeld

22. august 2012

pemiro

HeidiW86 skriver:

Tak det må jeg altså prøve ..

Og det med barnevognen kommer nok lige så stille.

Det håber jeg det gør..
Gad godt han ku sove ude og få lidt frisk luft på den måde

Anmeld

11. september 2012

Nattøs

Jeg er super glad for vores datters sovehjerte 

allerede som 2 uger stoppede vi med at vække hende. gennemsnitlig sov hun mellem 4-6 timer og så røg vi op på 8 timer og nu ca 9 timer og hun er 7 uger gammel.

De enste faste sove tider der nærmest er, er om morgen ved ca 9 tiden, hun plejer at stå op omkring imellem 6-8 stykker. også er hun vågnet i to timer også sover hun pænt igen. nogle dage sover hun lige 20-50 min og andre dage måske med 10 min.

også sover hun ca ved 20-22 tiden også sover hun ellers bare godt. Der var en i bussen i dag, der blev en smule jaloux på hendes sove hjerte  

hun er inde i en periode hvor hun spiser imellem 60 og 100 pr gang. hun får ogs mma. har ikke helt styr på hvor mange gange om dagen hun spiser. da vi har valgt ikke at skrive ned, men simpelthen vælger at læse hende og hun er rigtigt god til at sige til når hun er sulten. og det er møg svært at finde ud af hendes madvaner, for hun skifter nærmest hver dag, så mor her skal vende sig til at hendes datter ikke er sulten hele tiden.

Anmeld

12. september 2012

raca

giv hende det mad hun ber om... hun er 2 mdr.. hun har ikke brug for at sove igennem.. hun har brug for at hendes blodsukker ikke falder, man må aldrig undlade et måltid ej heller om natten.. heller ikke tvinge hende til at sove vidre, forde man kun gider give sut i håb om at det giver mere søvn til en selv.. dette er IMO meget egoistisk..når barnet sover så fint

2,5-3 timer er fint i den alder.. og eftersom det bare er flaske kan i jo give hver 2 det betyder at den ene af jer hver anden nat kan få 5-6 timer i streg..

rotiner skal man kun lave hvis det hjælper en.. og barnet..

men jeg mener ret meget rytme i den alder er sure spildte kræfter..da de ændre rytme og søvaner og spise vaner som viden blæser..så du ender med at blive vold fustret over ikke og kunne få hende ind i en rytme.. når rytmen så køre så ændres der vaner og du kan skifte igen..

hvad hvis du kom og var tørstig.. men hende der sad på vandet indormeret dig om at der var 2 timer til du igen fortjænte vand.. og ligeså mad?

jeg har bare læst barnet, og givet det mad når det var sulten.. så næmt.. det var så nr 2... hun hun faldt ind i en fast rytme omkring 4 mdr..

de ælste kæmpede jeg mig.at få i den skide rytme. og kæft det var fusrenden for både ham og mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.