hvornår er det "iorden" at føde ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

Princesspigen

Masig skriver:

Det kommer jo ligeså meget an på hvordan babyen har det.. Man kan føde i uge 42 og være indlagt i lang tid hvis babyen har det skidt eller der er andet galt, eller man kan føde i uge 37 og tage hjem med det samme hvis alt er ok...

Jeg fødte selv 37+2, hvilket jo faktisk er inden for termin siger de, men vi var indlagt 4 dage fordi han ikke rigtig ville spise, og de snakkede meget om derinde på barselsgangen at han var født "for tidligt"...

Så det kommer jo an på så mange ting, men ja fra uge 37 mener man generelt ikke at de er født for tidligt, men har også hørt at allerede fra uge 34 er deres lunger udviklede nok til at kunne klare det, og fra uge 30 kan de som regel altid overleve med lidt hjælp.. men så skal man selvfølgelig være indlagt noget tid...

okay super, tak for dit svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

VIPpigen

Baby2påvej skriver:

Det var vist ikke kun ballerne der skulle knibes sammen, efter hvad jeg husker, fnis

Tror jeg heller ikke hjalp

Anmeld

23. august 2012

chael

Det er individuelt. Men man siger fra fulde 37 uger.

Dog kan et barn på 3500 g, født i uge 38, godt få problemer. Det er jo forskelligt fra barn til barn, hvornår det er modent.

Men i min verden er fødsel fra uge 39 klart at foretrække. Har selv født i uge 38. Kunne jeg have undgået det, ville jeg helst have gået til 40+0. Og også gerne over for det var ikke bare lige!!

*C

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.