hvornår er det "iorden" at føde ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2012

Princesspigen

Faith skriver:

Da jeg i sin tid fik veer i uge 26 sagde de til mig at kunne jeg bare holde på dem til uge 34+0, for så ville deres lunger være fuldt udviklede.

Jeg fødte dog 33+3 og var indlagt med dem i 3 uger på neonatal.

Selvom man føder i uge 34 skal man stadig være indlagt med barnet, da man skal være sikker på at det kan spise selv.

okay så jeg venter lige med at føde til efter jeg når 37+  hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

Mortiltodrenge

VIPpigen skriver:

Det har den også gjort til for nyligt. Da jeg var gravid (lyder som om det er mange år siden men min datter er altså kun 1&frac12 hed det 38+, og ikke længe efter jeg fødte, tror start af 2011 blev den lavet om til 37+... Min datter er født 35+2

Det er ikke rigtigt. Jeg fødte min dreng 37+0 i 2006 på Hvidovre og han blev født til tiden. Dengang var 37+0-42+0 = til tiden.

Anmeld

22. august 2012

2babygirls

VIPpigen skriver:

Det har den også gjort til for nyligt. Da jeg var gravid (lyder som om det er mange år siden men min datter er altså kun 1&frac12 hed det 38+, og ikke længe efter jeg fødte, tror start af 2011 blev den lavet om til 37+... Min datter er født 35+2

Det kommer vist an på landsdel, for jeg fødte oktober 2010 og der hed det 37+ til 42

Anmeld

22. august 2012

VIPpigen

Mortiltodrenge skriver:

Det er ikke rigtigt. Jeg fødte min dreng 37+0 i 2006 på Hvidovre og han blev født til tiden. Dengang var 37+0-42+0 = til tiden.

Hmm, kolding, horsens og sønderborg lavede den om samme tid, her. Ved det kun fordi jeg fødte på kolding, min svigerinde 18 dage efter mig i sønderborg, og en veninde i horsens. Og der var meldingen den samme. Og sidste år lavede de den om alle de steder... Så melder kun ud hvad sygehusene i sønderjylland sagde dengang

Anmeld

22. august 2012

Faith

Princesspigen skriver:

okay så jeg venter lige med at føde til efter jeg når 37+  hihi

Ja gør lige det. Jeg fødte Jonathan i uge 38+1 og selvom det var til tiden, var vi alligevel indlagt i 2 dage fordi de frygtede at hans lunger ikke var helt udfoldede. Så jeg tror ikke man skal ønske at føde før tid. Selvom man jo bare gerne vil have vidunderet ud.

Anmeld

22. august 2012

VIPpigen

Baby2påvej skriver:

Det kommer vist an på landsdel, for jeg fødte oktober 2010 og der hed det 37+ til 42

Tror jeg også, for Kolding, Horsens og Sønderborg lavede dem om på ca samme tid, min svigerinde og jeg snakkede nemlig om det fordi så skulle jeg kun have holdt på datteren i 14 dage, og ikke 3 uger (hvis jeg da havde kunne knibe ballerne sammen )

Anmeld

22. august 2012

morethanperfect

De vil ikke stoppe en fødsel hvis du er 34+ ..

Men det "normale" er fra uge 37 ...

Anmeld

22. august 2012

Masig

Princesspigen skriver:

jeg ved godt mange har spurgt før, men hvornår eller hvor tideligt må man føde uden at sku indlægges eller uden at det er  farligt for baby ? ?

alt er okay og ingen tegn på fødsel her, bare en tanke nu jeg har 7 uger tilbage  

Det kommer jo ligeså meget an på hvordan babyen har det.. Man kan føde i uge 42 og være indlagt i lang tid hvis babyen har det skidt eller der er andet galt, eller man kan føde i uge 37 og tage hjem med det samme hvis alt er ok...

Jeg fødte selv 37+2, hvilket jo faktisk er inden for termin siger de, men vi var indlagt 4 dage fordi han ikke rigtig ville spise, og de snakkede meget om derinde på barselsgangen at han var født "for tidligt"...

Så det kommer jo an på så mange ting, men ja fra uge 37 mener man generelt ikke at de er født for tidligt, men har også hørt at allerede fra uge 34 er deres lunger udviklede nok til at kunne klare det, og fra uge 30 kan de som regel altid overleve med lidt hjælp.. men så skal man selvfølgelig være indlagt noget tid...

Anmeld

22. august 2012

2babygirls

VIPpigen skriver:

Tror jeg også, for Kolding, Horsens og Sønderborg lavede dem om på ca samme tid, min svigerinde og jeg snakkede nemlig om det fordi så skulle jeg kun have holdt på datteren i 14 dage, og ikke 3 uger (hvis jeg da havde kunne knibe ballerne sammen )

Det var vist ikke kun ballerne der skulle knibes sammen, efter hvad jeg husker, fnis

Anmeld

22. august 2012

Princesspigen

Faith skriver:

Ja gør lige det. Jeg fødte Jonathan i uge 38+1 og selvom det var til tiden, var vi alligevel indlagt i 2 dage fordi de frygtede at hans lunger ikke var helt udfoldede. Så jeg tror ikke man skal ønske at føde før tid. Selvom man jo bare gerne vil have vidunderet ud.

men kun lidt over 7 uger igen står jeg over for at flytte sammen med kæresten(lang historie) så har skam ingen ønsker om at føde før tid  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.