Nogen der ved

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. august 2012

L83

Jeg har fundet noget gammelt baby tøj frem , men der er kommet gule pletter på det er der nogen der ved hvordan jeg får de pletter af synes at jeg har prøvet alt , men uden held

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2012

UnderCover37

Er det hvidt bomuld eller bare bomuld generelt ville jeg prøve at give det en kogevask - selvfølgelig sorteret ifarver så du ikke får farverne til at smitte af på hinanden

Anmeld

22. august 2012

L83

UnderCover35 skriver:

Er det hvidt bomuld eller bare bomuld generelt ville jeg prøve at give det en kogevask - selvfølgelig sorteret ifarver så du ikke får farverne til at smitte af på hinanden

Okay det vil jeg prøve. Det er Hvidt , lyserødt og lyseblå

Anmeld

22. august 2012

UnderCover37

L83 skriver:

Okay det vil jeg prøve. Det er Hvidt , lyserødt og lyseblå

Det er det eneste jeg kan komme i tanke om - jeg koger bomuld her i huset hvis det har pletter også hvis det er de der skjolder der kan komme af at tøjet ligger/hænger længe.

Anmeld

22. august 2012

L83

UnderCover35 skriver:

Det er det eneste jeg kan komme i tanke om - jeg koger bomuld her i huset hvis det har pletter også hvis det er de der skjolder der kan komme af at tøjet ligger/hænger længe.

Ja det må det næsten være det har ligget i 5 og 7 år uden og blive brugt

Anmeld

22. august 2012

Nea85

UnderCover35 skriver:

Undskyld jeg lige bryder ind her, men jeg var simpelthen nødt til lige at spørge

Krymper tøjer ikke, når det bliver vasket ved så høj en temperatur?

Anmeld

22. august 2012

UnderCover37

Nea85 skriver:

Undskyld jeg lige bryder ind her, men jeg var simpelthen nødt til lige at spørge

Krymper tøjer ikke, når det bliver vasket ved så høj en temperatur?

en smule vil det nok krympe men ren bomuld tåler kogevask fint uden at blive særligt meget mindre 

andre typer stof er ikke så glade for høje temperaturer som fx uld og silke - lad være med at eksperiementere der 

Anmeld

22. august 2012

Nea85

UnderCover35 skriver:

en smule vil det nok krympe men ren bomuld tåler kogevask fint uden at blive særligt meget mindre 

andre typer stof er ikke så glade for høje temperaturer som fx uld og silke - lad være med at eksperiementere der 

Hehe, nej, det er nok ikke så smart med uld og silke, hvis man vil have et godt resultat

Jeg har et par af Claras bodyer liggende, som jeg egentlig ville smide ud, fordi der er pletter på. Det kunne være, jeg skulle prøve at vaske dem ved kogetemperatur.. Det er jo et forsøg værd, nu når de alligevel er kasseret

Anmeld

23. august 2012

UnderCover37

Nea85 skriver:

Hehe, nej, det er nok ikke så smart med uld og silke, hvis man vil have et godt resultat

Jeg har et par af Claras bodyer liggende, som jeg egentlig ville smide ud, fordi der er pletter på. Det kunne være, jeg skulle prøve at vaske dem ved kogetemperatur.. Det er jo et forsøg værd, nu når de alligevel er kasseret

Præcis, bliver det ikke rent så er det ligesom ligemeget fordi man har kasseret dem

Men, er det pletter fra mad og lign så skal du nok behandle pletterne med noget opvaskemiddel inden du koger - så kan du ihvertfald ikke gøre mere for at redde dem

Anmeld

23. august 2012

UnderCover37

L83 skriver:

Ja det må det næsten være det har ligget i 5 og 7 år uden og blive brugt

Jeg fandt en af mine skjorter som jeg ikke har brugt i flere år som havde fået "pletter" af at hænge og den blev helt fin igen efter en tur i maskinen ved 95 grader

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.