Den der med at være anonym?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2012

modesty

Jeg synes også at det er vildt irriterende, og det omhandler også ganske ofte ting hvor det helt klart ikke skyldes at man vil skjule en graviditet.

Men jeg er også principielt imod muligheden for at være anonym. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2012

Muhmi

Tror måske at nogle føler det kan være flovt at de ikke selv ved hvilken stol de skal vælge... Men det er nu ikke noget jeg som sådan forstår, for man lærer jo ikke før man spørger

Anmeld

21. august 2012

HeXeri

modesty skriver:

Jeg synes også at det er vildt irriterende, og det omhandler også ganske ofte ting hvor det helt klart ikke skyldes at man vil skjule en graviditet.

Anmeld

21. august 2012

Miin'Baby'Mus

modesty skriver:

Ja enig, syntes selv det da være anonym er noget fis - specielt hvis det ikke er noget følsomt eller på anden måde flovt. 

Men det var jo også derfor at jeg lige ville hører herinde, syntes nemlig lige at de eksempler jeg kom med ved eksempler hvor jeg slet ikke fattede pointen i at være anonym  men det kan da godt være at det er fordi at man måske endnu ikke har offentligt gjort sin graviditet, men samtidig tænker jeg ligesom dig at det er ting man nok tænker over når man er længere henne i graviditeten - men det skal jeg selvfølgelig heller ikke blande mig i. 

Forstår det bare ikke når det er noget så simpelthen som en barnestol eller autolstol 

Anmeld

21. august 2012

Miin'Baby'Mus

Muhmi skriver:

Tror måske at nogle føler det kan være flovt at de ikke selv ved hvilken stol de skal vælge... Men det er nu ikke noget jeg som sådan forstår, for man lærer jo ikke før man spørger

Ej men altså, vi kan jo alle føle os dumme og så skal vi alle være anoyme. Kan ikke helt se pointen hehe 

Anmeld

21. august 2012

Muhmi

Babymamma skriver:

Ej men altså, vi kan jo alle føle os dumme og så skal vi alle være anoyme. Kan ikke helt se pointen hehe 

Kan jeg bestemt heller ikke... Den anonymknap bliver misbrugt rimlig meget

Anmeld

21. august 2012

Fru Hansen

Jeg syntes det er fint at være anonym så længe man ikke taler grimt og gemmer sig bag anonymiteten.

Jeg har også brugt anonymfunktionen. En enkelt gangvar det fordi det jeg skrev om ikke skulle forbindes med mit arbejde.  Men derudover ville jeg bruge det hvis det var noget jeg gerne ville holde privat.  

Der er da også nogle tilfælde der kan undre mig, men ofte har folk vel en grund der giver mening for dem selv. Og som jeg startede med at skrive så synes jeg det er helt fint når man bare ikke misbruger det til at genere andre.

Der hvor det virkelig undrer mig, er når den der er anonym beskriver sin situation så indgående at det kan gættes hvem de er, ikke bare af brugere herinde men også af de mennesker der omgås IRL.
F.eks. hvad hjælper det at være ano hvis man skriver at man er ansat som slagter i en butik i kolding og at man har en hund der hedder Mikkel (tænkt eksempel)

Anmeld

21. august 2012

Fru Hansen

Men det behøver jo ikke kun handle om at føle sig dum.
Hvis jeg søgte nyt job og skrev om det herinde ville jeg da nødigt have at min arbejdsgiver hørte det ad omveje før jeg havde fået det sagt selv.

Eller nogle af de dagplejere/pædagoger der er herinde vil måske ikke have at de forældre der evt. kunne være her skal læse om deres graviditet eller andre personlige ting.

Anmeld

21. august 2012

Miin'Baby'Mus

Fru Hansen skriver:

Jeg syntes det er fint at være anonym så længe man ikke taler grimt og gemmer sig bag anonymiteten.

Jeg har også brugt anonymfunktionen. En enkelt gangvar det fordi det jeg skrev om ikke skulle forbindes med mit arbejde.  Men derudover ville jeg bruge det hvis det var noget jeg gerne ville holde privat.  

Der er da også nogle tilfælde der kan undre mig, men ofte har folk vel en grund der giver mening for dem selv. Og som jeg startede med at skrive så synes jeg det er helt fint når man bare ikke misbruger det til at genere andre.

Der hvor det virkelig undrer mig, er når den der er anonym beskriver sin situation så indgående at det kan gættes hvem de er, ikke bare af brugere herinde men også af de mennesker der omgås IRL.
F.eks. hvad hjælper det at være ano hvis man skriver at man er ansat som slagter i en butik i kolding og at man har en hund der hedder Mikkel (tænkt eksempel)

Haha ja den tænker jeg også tit over. Meget detaljeret problem, men personen er anonym hehe  Men der skal jo også være plads til disse ting - syntes som sagt bare lige at der for tiden var nogle mærkelige anonyme emner 

Anmeld

21. august 2012

An&Jo

Babymamma skriver:

Hej tøser 

Altså nu har jeg ikke noget i mod at man er anonym, det er ikke derfor jeg skriver dette indlæg  Der er jo selvfølgelige følsomme emner eller andet hvor man har brug for den tryghed 

Nå men de seneste dage er jeg bare faldet over nogle der har sprugt om ganske almindelig, simple hverdags ting - og så er de anonyme. Jeg forstår det ikke   ..

F.eks. Var der en der spurgte ang autostole

Der var en anden der spurgte efter en liste med babyting der skulle købes

og en tredje der skulle finde en stol til deres baby

Alle sammen var anonyme, og det er ikke for at hænge jer ud (jeg undskylder hvis i føler det)   det var bare for at komme med eksempler, men hvorfor være anonym ang sådan nogle ting?

Det overrasker mig bare og jeg syntes at mange emner efterhånden er anonyme - hvordan kan det være?

man kan jo være nygravid og ikke vil have det ud til hele verden??

der har foreksempel også været en herinde der var anonym hele vejen igennem hendes graviditet når det handlede om den ihvertfald.. Kan huske hun skrev at hun håbede vi respekterede det, og at det var af personlige årsager..

Vi ser alle forskellige på brugen af den mulige anonymitet, men sådan noget med at spørge til aftensmad osv, det forstår jeg ikke man er anonym omkring til gengæld..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.